هوش مصنوعی بهترین راه حل اپل برای ترغیب شما به ارتقای آیفون است

این روند در داده‌های بازار ثانویه تأیید شده است: طبق اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، محموله‌های گوشی‌های هوشمند دست دوم تقریباً 10 درصد افزایش یافته و به 309.4 میلیون دستگاه در سال 2023 رسیده است. برای بسیاری از افراد یک گوشی خوب کافی است.

اپل همچنین حریم خصوصی را به عنوان بخشی از بسته هوش مصنوعی مولد خود می فروشد و می گوید که Apple Intelligence “از طریق پردازش روی دستگاه در قلب iPhone، iPad و Mac شما ساخته شده است.” همانطور که Axios تأیید می کند، ابزارهای هوش مصنوعی اپل از مدل های زبان بزرگ توسعه یافته توسط اپل استفاده می کنند، به جای تکیه بر مدل های موجودیت دیگر یا مجموعه ای از LLM ها. در مواردی که آیفون قادر به پردازش اقدامات یا درخواست‌های کاربر در دستگاه خود نباشد، Apple Intelligence داده‌های کاربر را به سروری که روی سیلیکون اپل کار می‌کند ارسال می‌کند و از امنیت داده‌های شخصی این کاربر اطمینان می‌دهد شرکت.

این سوال پیش می‌آید: اگر اپل از قبل قصد دارد برخی از پردازش‌ها را به فضای ابری خود منتقل کند، پس یک آیفون کمی قدیمی‌تر، مانند آیفون 14 پرو که از یک تراشه کمی قدیمی‌تر بهره می‌برد، نمی‌تواند از درخشندگی بهره مند شود. هوش مصنوعی؟ بالا؟

مایکل گارتنبرگ، تحلیلگر فناوری مصرف‌کننده در Flash Advisory & Research که قبلاً در اپل کار می‌کرد، می‌گوید که از نظر فنی در حال حاضر نمی‌تواند بگوید که آیا اپل «در مورد اینکه کدام دستگاه‌ها می‌توانند این کار را اجرا کنند، سوء نیت نشان می‌دهد یا خیر». اما می‌دانم که آیفون‌ها می‌توانند ChatGPT و بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل را اجرا کنند، بنابراین فکر می‌کنم این فرصتی است که اپل منتظر آن بوده تا به شما بگوید که آیفون 13 دیگر به اندازه کافی خوب نیست.

  10 ماه تاخیر در پرداخت جایزه سریال "بازی ترکیبی" به برنده آن

سوال دیگری که با معرفی Apple Intelligence در مورد فروش آیفون مطرح می شود این است که آیا دلیلی برای مصرف کنندگان ارائه می دهد؟ نه گارتنبرگ می گوید برای خرید آیفون قبل از پاییز آینده، که چرخه خرید آیفون فعلی را متوقف می کند. (و این فرض را بر این می‌گذارد که خریداران ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را می‌خواهند؛ نتایج نظرسنجی پیو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها کمی بیشتر نگران هوش مصنوعی هستند تا هیجان‌زده.)

و از آنجایی که Apple Intelligence برای شروع فقط به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود، بعید است فروش آیفون در جاهای دیگر، مانند چین، یکی از مهم ترین بازارهای اپل، افزایش یابد، مگر اینکه اپل یک «پایداری» حیاتی ایجاد نکند، کارولینا میلانسی. بنیانگذار شرکت تحقیقاتی Heart of Tech.

او می‌گوید: «این بستگی به این دارد که آنها چگونه آزمایش‌های خود را در کشورهای دیگر اجرا کنند. میلانسی پیش بینی می کند: “بزرگترین چرخه به روز رسانی سال آینده خواهد بود، زمانی که زبان های بیشتری اضافه خواهند شد.” و به طور خاص در چین، اپل نه تنها نیاز به توسعه پشتیبانی زبان دارد، بلکه باید بفهمد که چگونه ذخیره سازی داده ها را مدیریت می کند.

در هر صورت، اپل اکنون راه جدیدی برای وادار ، خریداران آیفون به آپدیت در ماه سپتامبر دارد. این بار فقط فروش آنها در یک دوربین جدید که در همان ظرف گیر کرده است نیست. بدون شک تمام تلاش خود را می کند تا مشتریان را متقاعد کند که هر آیفون جدیدتر یک گوشی هوشمند بسیار هوشمندتر است، گوشی هوشمندی که طعم بسیار دلپذیرتری از هوش مصنوعی مولد را نسبت به پلتفرم های چت هوش مصنوعی که همیشه به دنبال برنامه هستند ارائه می دهد.

  One Piece از نتفلیکس شرورهای جذاب فصل 2 را معرفی می کند

منبع: https://www.wired.com/story/ai-is-apples-best-shot-at-getting-you-to-upgrade-your-phone/