هوش مصنوعی بهترین راه حل اپل برای ترغیب شما به ارتقای آیفون است

این روند در داده‌های بازار ثانویه تأیید شده است: طبق اعلام شرکت تحقیقاتی IDC، محموله‌های گوشی‌های هوشمند دست دوم تقریباً 10 درصد افزایش یافته و به 309.4 میلیون دستگاه در سال 2023 رسیده است. برای بسیاری از افراد یک گوشی خوب کافی است.

اپل همچنین حریم خصوصی را به عنوان بخشی از بسته هوش مصنوعی مولد خود می فروشد و می گوید که Apple Intelligence “از طریق پردازش روی دستگاه در قلب iPhone، iPad و Mac شما ساخته شده است.” همانطور که Axios تأیید می کند، ابزارهای هوش مصنوعی اپل از مدل های زبان بزرگ توسعه یافته توسط اپل استفاده می کنند، به جای تکیه بر مدل های موجودیت دیگر یا مجموعه ای از LLM ها. در مواردی که آیفون قادر به پردازش اقدامات یا درخواست‌های کاربر در دستگاه خود نباشد، Apple Intelligence داده‌های کاربر را به سروری که روی سیلیکون اپل کار می‌کند ارسال می‌کند و از امنیت داده‌های شخصی این کاربر اطمینان می‌دهد شرکت.

این سوال پیش می‌آید: اگر اپل از قبل قصد دارد برخی از پردازش‌ها را به فضای ابری خود منتقل کند، پس یک آیفون کمی قدیمی‌تر، مانند آیفون 14 پرو که از یک تراشه کمی قدیمی‌تر بهره می‌برد، نمی‌تواند از درخشندگی بهره مند شود. هوش مصنوعی؟ بالا؟

مایکل گارتنبرگ، تحلیلگر فناوری مصرف‌کننده در Flash Advisory & Research که قبلاً در اپل کار می‌کرد، می‌گوید که از نظر فنی در حال حاضر نمی‌تواند بگوید که آیا اپل «در مورد اینکه کدام دستگاه‌ها می‌توانند این کار را اجرا کنند، سوء نیت نشان می‌دهد یا خیر». اما می‌دانم که آیفون‌ها می‌توانند ChatGPT و بسیاری از ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل را اجرا کنند، بنابراین فکر می‌کنم این فرصتی است که اپل منتظر آن بوده تا به شما بگوید که آیفون 13 دیگر به اندازه کافی خوب نیست.

سوال دیگری که با معرفی Apple Intelligence در مورد فروش آیفون مطرح می شود این است که آیا دلیلی برای مصرف کنندگان ارائه می دهد؟ نه گارتنبرگ می گوید برای خرید آیفون قبل از پاییز آینده، که چرخه خرید آیفون فعلی را متوقف می کند. (و این فرض را بر این می‌گذارد که خریداران ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را می‌خواهند؛ نتایج نظرسنجی پیو نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها کمی بیشتر نگران هوش مصنوعی هستند تا هیجان‌زده.)

و از آنجایی که Apple Intelligence برای شروع فقط به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود، بعید است فروش آیفون در جاهای دیگر، مانند چین، یکی از مهم ترین بازارهای اپل، افزایش یابد، مگر اینکه اپل یک «پایداری» حیاتی ایجاد نکند، کارولینا میلانسی. بنیانگذار شرکت تحقیقاتی Heart of Tech.

او می‌گوید: «این بستگی به این دارد که آنها چگونه آزمایش‌های خود را در کشورهای دیگر اجرا کنند. میلانسی پیش بینی می کند: “بزرگترین چرخه به روز رسانی سال آینده خواهد بود، زمانی که زبان های بیشتری اضافه خواهند شد.” و به طور خاص در چین، اپل نه تنها نیاز به توسعه پشتیبانی زبان دارد، بلکه باید بفهمد که چگونه ذخیره سازی داده ها را مدیریت می کند.

در هر صورت، اپل اکنون راه جدیدی برای وادار ، خریداران آیفون به آپدیت در ماه سپتامبر دارد. این بار فقط فروش آنها در یک دوربین جدید که در همان ظرف گیر کرده است نیست. بدون شک تمام تلاش خود را می کند تا مشتریان را متقاعد کند که هر آیفون جدیدتر یک گوشی هوشمند بسیار هوشمندتر است، گوشی هوشمندی که طعم بسیار دلپذیرتری از هوش مصنوعی مولد را نسبت به پلتفرم های چت هوش مصنوعی که همیشه به دنبال برنامه هستند ارائه می دهد.

منبع: https://www.wired.com/story/ai-is-apples-best-shot-at-getting-you-to-upgrade-your-phone/

پرونده علیه اپل فرقه کوپرتینویی ها را به یک سلاح تبدیل می کند

در سال 2022، در کنفرانس سالانه کد، که در آن افراد سرشناس فناوری برای مصاحبه روی صحنه شرکت می‌کنند، یکی از مخاطبان از تیم کوک، مدیر عامل اپل درخواست کمک فنی کرد. او گفت: «من نمی‌توانم ویدیوهای خاصی را برای مادرم بفرستم، زیرا مادرم از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کرد که با iMessage اپل ناسازگار بود. پاسخ معروف کوک این بود: برای مادرت یک آیفون بخر. »

اظهارات کوک و تصمیم اخیر اپل برای مسدود ، برنامه شخص ثالث از پر ، شکاف قابلیت همکاری بین اندروید و iMessage، دو نمونه از چندین نمونه رفتار انحصاری ادعایی است که در شکایت ضد انحصار دولت ایالات متحده علیه اپل ذکر شده است. در قلب موضوع، رویه اپل در «قفل ،» مشتریان آیفون، تضعیف برنامه‌های رقیب، استفاده از پروتکل پیام‌رسانی اختصاصی خود به عنوان چسب، و به‌طور کلی سخت‌، تغییر به گوشی‌های دیگر است.

این اتهامات با ارجاعات قانونی به قانون شرمن پشتیبانی می شود. اما این شکایت همچنین نشان می‌دهد که وزارت دادگستری در حال ساخت یک روایت فرهنگی است و تلاش می‌کند تا یک داستان فناوری را با پیامی روشن روایت کند، مانند یک قسمت از یک درام جنایی. معاشقهویلیام کواچیچ، کارشناس ضد تراست، که در دانشگاه جورج واشنگتن و کینگز کالج لندن تدریس می کند، می گوید.

این شکایت که روز پنجشنبه توسط وزارت دادگستری و بیش از ده ها دادستان کل ایالت ارائه شد، ادعا می کند که علاوه بر کاهش کیفیت برنامه های شخص ثالث، اپل “به طور مثبت کیفیت گوشی های هوشمند رقیب را تضعیف می کند.” از آنجایی که پیام‌های ارسال شده بین آیفون‌ها از طریق شبکه اختصاصی اپل به صورت حباب‌های آبی رنگ ظاهر می‌شوند، اما پیام‌های تلفن‌های اندرویدی سبز رنگ به نظر می‌رسند و از بسیاری از ویژگی‌های iMessage حذف می‌شوند، اپل به مصرف‌کنندگان پیام داده است که گوشی‌های رقیب کیفیت پایین‌تری دارند.

این کت و شلوار شامل اشاره هایی به تأثیر منفی فرهنگی و احساسی ماهیت محدودکننده برخی از محصولات اپل است. این فراتر از موارد معمول ضد انحصار است، که در آن بازرسان ممکن است روی قیمت‌گذاری فرارقابتی یا شرایط قراردادهای شرکتی که رقابت را محدود می‌کنند، تمرکز کنند. بخش عمده ای از پرونده های ضد انحصار ایالات متحده مدت هاست که ثابت کرده است که مصرف کنندگان به دلیل اقدامات ضدرقابتی قیمت های بالاتری می پردازند. اما چند پاراگراف کلیدی در پرونده 88 صفحه‌ای به محرومیت و شرمساری اجتماعی کاربران غیرآیفون محدود به حباب‌های چت سبز اشاره می‌کند که این مورد را از برخی از توضیحات مبهم‌تر دومی در مورد رقابت در بازار فناوری متمایز می‌کند.

در این پرونده آمده است: «بسیاری از کاربران غیرآیفون همچنین با انگ اجتماعی، محرومیت و سرزنش به دلیل «وقفه ،» بحث‌هایی که سایر شرکت‌کنندگان در آن از آیفون استفاده می‌کنند، مواجه می‌شوند. او ادامه می دهد که این امر به ویژه برای گروه های جمعیتی خاص، مانند نوجوانان، که برای آنها مجله ی وال استریت دو سال پیش در مورد “ترس از طرد شدن” ناشی از داشتن یک تلفن اندرویدی گزارش شد.

وزارت دادگستری می‌گوید همه این‌ها هزینه‌های سوئیچینگ را که اپل در گوشی‌های خود تعبیه کرده است، تقویت می‌کند. اپل آنقدر در بازار گوشی های هوشمند مسلط است، دلیلش این نیست که گوشی هایش لزوماً چنین هستند. بهتراین کت و شلوار ادعا می کند، اما به این دلیل که امکان برقراری ارتباط در گوشی های هوشمند دیگر را فراهم می کند بدتررها ، آیفون خود را برای مصرف کنندگان سخت تر می کند.

کارشناسان حقوقی می گویند که این استدلال انگ اجتماعی برای ادامه در دادگاه به حمایت قوی تری نیاز دارد زیرا با تعاریف سنتی ضد انحصار مطابقت ندارد. اپل در واقع چه چیزی را در اینجا مستثنی می کند؟ پل سوانسون، شریک دعوی قضایی در هلند و هارت LLP در دنور، کلرادو، می‌گوید: «تقریباً مانند یک عامل سردرگمی است که یک شرکت موفق به ایجاد یک اثر شبکه برای خود می‌شود، و من قبلاً هرگز آن را در یک اقدام ضد انحصار ندیده‌ام.» بر فناوری و ضد انحصار تمرکز دارد. “این یک مورد جالب برای قانون ضد تراست خواهد بود.”

صرف نظر از این، شکایت وزارت دادگستری به عنوان پیامی قدرتمند از صدای ناهنجار مشتریانی است که از عدم قابلیت همکاری iMessage در سال های اخیر ابراز ناامیدی کرده اند. کواچیچ که پیش از این به عنوان رئیس کمیسیون تجارت فدرال خدمت می کرد، گفت و این بخشی از یک موضوع گسترده تر و دموکراتیک است که توسط جاناتان کانتر، دستیار دادستان کل در بخش ضد تراست وزارت دادگستری ارائه شده است. کواچیچ می‌گوید: «کانتر اساساً می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا این مجموعه قانون را برای انسان‌های معمولی در دسترس قرار دهیم و آن را از تکنسین‌ها دور کنیم». داستان سرایی از برخی جهات بیش از حد است، اما من احساس می‌کنم برای این موضوع کار زیادی انجام شده است.»

منبع: https://www.wired.com/story/antitrust-case-against-apple-weaponizes-the-cult-of-cupertino/