پرونده علیه اپل فرقه کوپرتینویی ها را به یک سلاح تبدیل می کند

در سال 2022، در کنفرانس سالانه کد، که در آن افراد سرشناس فناوری برای مصاحبه روی صحنه شرکت می‌کنند، یکی از مخاطبان از تیم کوک، مدیر عامل اپل درخواست کمک فنی کرد. او گفت: «من نمی‌توانم ویدیوهای خاصی را برای مادرم بفرستم، زیرا مادرم از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کرد که با iMessage اپل ناسازگار بود. پاسخ معروف کوک این بود: برای مادرت یک آیفون بخر. »

اظهارات کوک و تصمیم اخیر اپل برای مسدود ، برنامه شخص ثالث از پر ، شکاف قابلیت همکاری بین اندروید و iMessage، دو نمونه از چندین نمونه رفتار انحصاری ادعایی است که در شکایت ضد انحصار دولت ایالات متحده علیه اپل ذکر شده است. در قلب موضوع، رویه اپل در «قفل ،» مشتریان آیفون، تضعیف برنامه‌های رقیب، استفاده از پروتکل پیام‌رسانی اختصاصی خود به عنوان چسب، و به‌طور کلی سخت‌، تغییر به گوشی‌های دیگر است.

این اتهامات با ارجاعات قانونی به قانون شرمن پشتیبانی می شود. اما این شکایت همچنین نشان می‌دهد که وزارت دادگستری در حال ساخت یک روایت فرهنگی است و تلاش می‌کند تا یک داستان فناوری را با پیامی روشن روایت کند، مانند یک قسمت از یک درام جنایی. معاشقهویلیام کواچیچ، کارشناس ضد تراست، که در دانشگاه جورج واشنگتن و کینگز کالج لندن تدریس می کند، می گوید.

این شکایت که روز پنجشنبه توسط وزارت دادگستری و بیش از ده ها دادستان کل ایالت ارائه شد، ادعا می کند که علاوه بر کاهش کیفیت برنامه های شخص ثالث، اپل “به طور مثبت کیفیت گوشی های هوشمند رقیب را تضعیف می کند.” از آنجایی که پیام‌های ارسال شده بین آیفون‌ها از طریق شبکه اختصاصی اپل به صورت حباب‌های آبی رنگ ظاهر می‌شوند، اما پیام‌های تلفن‌های اندرویدی سبز رنگ به نظر می‌رسند و از بسیاری از ویژگی‌های iMessage حذف می‌شوند، اپل به مصرف‌کنندگان پیام داده است که گوشی‌های رقیب کیفیت پایین‌تری دارند.

  Salesforce از چنگ فعالان فرار کرد تا ثبات را در سال 2023 به دست آورد.

این کت و شلوار شامل اشاره هایی به تأثیر منفی فرهنگی و احساسی ماهیت محدودکننده برخی از محصولات اپل است. این فراتر از موارد معمول ضد انحصار است، که در آن بازرسان ممکن است روی قیمت‌گذاری فرارقابتی یا شرایط قراردادهای شرکتی که رقابت را محدود می‌کنند، تمرکز کنند. بخش عمده ای از پرونده های ضد انحصار ایالات متحده مدت هاست که ثابت کرده است که مصرف کنندگان به دلیل اقدامات ضدرقابتی قیمت های بالاتری می پردازند. اما چند پاراگراف کلیدی در پرونده 88 صفحه‌ای به محرومیت و شرمساری اجتماعی کاربران غیرآیفون محدود به حباب‌های چت سبز اشاره می‌کند که این مورد را از برخی از توضیحات مبهم‌تر دومی در مورد رقابت در بازار فناوری متمایز می‌کند.

در این پرونده آمده است: «بسیاری از کاربران غیرآیفون همچنین با انگ اجتماعی، محرومیت و سرزنش به دلیل «وقفه ،» بحث‌هایی که سایر شرکت‌کنندگان در آن از آیفون استفاده می‌کنند، مواجه می‌شوند. او ادامه می دهد که این امر به ویژه برای گروه های جمعیتی خاص، مانند نوجوانان، که برای آنها مجله ی وال استریت دو سال پیش در مورد “ترس از طرد شدن” ناشی از داشتن یک تلفن اندرویدی گزارش شد.

وزارت دادگستری می‌گوید همه این‌ها هزینه‌های سوئیچینگ را که اپل در گوشی‌های خود تعبیه کرده است، تقویت می‌کند. اپل آنقدر در بازار گوشی های هوشمند مسلط است، دلیلش این نیست که گوشی هایش لزوماً چنین هستند. بهتراین کت و شلوار ادعا می کند، اما به این دلیل که امکان برقراری ارتباط در گوشی های هوشمند دیگر را فراهم می کند بدتررها ، آیفون خود را برای مصرف کنندگان سخت تر می کند.

  سامسونگ در حال رفع مشکلات دوربین گلکسی اس 24 با به روز رسانی نرم افزاری است

کارشناسان حقوقی می گویند که این استدلال انگ اجتماعی برای ادامه در دادگاه به حمایت قوی تری نیاز دارد زیرا با تعاریف سنتی ضد انحصار مطابقت ندارد. اپل در واقع چه چیزی را در اینجا مستثنی می کند؟ پل سوانسون، شریک دعوی قضایی در هلند و هارت LLP در دنور، کلرادو، می‌گوید: «تقریباً مانند یک عامل سردرگمی است که یک شرکت موفق به ایجاد یک اثر شبکه برای خود می‌شود، و من قبلاً هرگز آن را در یک اقدام ضد انحصار ندیده‌ام.» بر فناوری و ضد انحصار تمرکز دارد. “این یک مورد جالب برای قانون ضد تراست خواهد بود.”

صرف نظر از این، شکایت وزارت دادگستری به عنوان پیامی قدرتمند از صدای ناهنجار مشتریانی است که از عدم قابلیت همکاری iMessage در سال های اخیر ابراز ناامیدی کرده اند. کواچیچ که پیش از این به عنوان رئیس کمیسیون تجارت فدرال خدمت می کرد، گفت و این بخشی از یک موضوع گسترده تر و دموکراتیک است که توسط جاناتان کانتر، دستیار دادستان کل در بخش ضد تراست وزارت دادگستری ارائه شده است. کواچیچ می‌گوید: «کانتر اساساً می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا این مجموعه قانون را برای انسان‌های معمولی در دسترس قرار دهیم و آن را از تکنسین‌ها دور کنیم». داستان سرایی از برخی جهات بیش از حد است، اما من احساس می‌کنم برای این موضوع کار زیادی انجام شده است.»

منبع: https://www.wired.com/story/antitrust-case-against-apple-weaponizes-the-cult-of-cupertino/