رکورد جدیدی در مصرف بنزین در کشور ثبت شد

بر اساس اطلاعیه نور نیوز (رسانه های وابسته به شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی)، رکورد جدیدی در مصرف بنزین در کشور به ثبت رسید. مصرف بنزین در ایران در 8 اسفند به 152 میلیون لیتر رسید. این روز آغاز سال جدید است و احتمالاً بیشترین حجم ترافیک در کوتاه مدت و بلند مدت است.

ثبت این میزان مصرف سوخت در کشور رکورد جدیدی را در عدم تعادل بنزین به ثبت رسانده است. بر اساس گزارش های رسانه های مختلف، تولید روزانه بنزین کشور بالغ بر 117 میلیون لیتر است. البته رسانه های دولتی هدف گذاری را برای تولید 130 میلیون لیتر بنزین در روز اعلام کردند. موضوعی که هدف تلقی می شود. ایران 19 پالایشگاه دارد که در بهترین شرایط می توانند روزانه بیش از 115 لیتر بنزین تولید کنند.

ذخایر استراتژیک منبع مصرف سوخت در نوروز است

اولین سوالی که برای کاربران پیش می آید این است که چگونه می توان با تولید 117 میلیون لیتر (در شرایط ایده آل) به مصرف 152 میلیون لیتری بنزین در روز پاسخ داد؟ برخی از کارشناسان حوزه انرژی انتظار دارند بخش اضافی بنزین مورد نیاز کشور از طریق بنزین پتروشیمی تامین شود. همچنین اختلاط میعانات نفتی با بنزین تولیدی که منجر به رقیق شدن و افزایش حجم سوخت می شود، راه حلی برای تامین بنزین مورد نیاز کشور است.

مصرف بنزین

سایت نور نیوز در گزارش خود از میزان مصرف سوخت در کشور اعلام کرد که وزارت نفت از ذخایر استراتژیک خود برای جبران کمبود سوخت استفاده کرده است. ذخایر استراتژیک بنزین از منابع ویژه وزارت نفت است که در مواقع لزوم برای جبران کمبود بنزین استفاده می شود. در عین حال جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در نخستین روز فروردین ماه جاری از افزایش ۲۵ میلیون لیتری مصرف سوخت در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. مصرف بنزین در کشور طی دو سال گذشته از 88 میلیون لیتر در روز به 122 میلیون لیتر رسیده است.

  آژانس بریتانیایی دارپا در حال کار بر روی پروژه ای برای کنترل سیستم های هوش مصنوعی است

منبع: https://digiato.com/car-news/new-record-for-gasoline-consumption-recorded-in-the-country