واتس اپ روی ویژگی مشابه AirDrop اپل و QuickShare اندروید کار می کند

واتس اپ در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می دهد فایل ها را با افراد نزدیک خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی مانند اندروید QuickShare و iOS AirDrop کار می کند. این ویژگی در آخرین نسخه بتای واتس اپ در اندروید در حال آزمایش است و انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های آینده در دسترس عموم قرار گیرد.

به گزارش WABetaInfo، واتس اپ در حال بررسی قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد به راحتی فایل ها را برای دیگران ارسال کنند. در آخرین نسخه بتای واتس اپ برای اندروید (2.24.2.20) که در گوگل پلی موجود است، ویژگی جدیدی برای اشتراک گذاری فایل ها با افراد نزدیک وجود دارد و در به روز رسانی های بعدی در دسترس خواهد بود. واتس اپ قبلا امکان ارسال فایل های تا حجم 2 گیگابایت را فراهم کرده بود.

امکان اشتراک گذاری فایل ها با افراد نزدیک در واتس اپ

برای استفاده از این ویژگی، تلفن ها باید نزدیک به هم باشند و صفحه افراد نزدیک برای ارسال یا دریافت فایل باز باشد. اگر کاربر شماره تلفن شخص مقابل را نداشته باشد، تلفن های آنها برای یکدیگر قابل مشاهده نخواهد بود. فایل ها نیز با رمزگذاری انتها به انتها ارسال خواهند شد.

علاوه بر این، برای درخواست اشتراک‌گذاری، یکی از دو نفری که می‌خواهند فایل‌ها را ارسال کنند، باید صفحه People Nearby را باز کند و گوشی خود را تکان دهد. این ویژگی مشابه اپلیکیشن Bump iPhone است. به نظر می رسد از ارسال فایل های تا 2 گیگابایت پشتیبانی می کند.

  آتشفشان Villarrica در برابر آسمان

این ویژگی می تواند هنگام اشتراک گذاری فایل ها بین گوشی های اندروید و آیفون مفید باشد. در غیر این صورت، استفاده از روش‌های اشتراک‌گذاری فایل در اندروید با QuickShare و AirDrop در iOS آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی واتس اپ امکان اشتراک گذاری بین اندروید و iOS را می دهد یا خیر.

چندی پیش اعلام شد که QuickShare با Nearby Share ادغام می شود تا اکوسیستم اندروید در همه گوشی ها یکسان باشد.

منبع: https://digiato.com/app/whatsapp-is-working-on-a-new-feature-similar-to-airdrop-and-quickshare