پانل های خورشیدی در مقابل سقف خورشیدی تسلا: تفاوت در اینجاست

تصویری که وقتی به پنل‌های خورشیدی فکر می‌کنید احتمالاً کاملاً استاندارد است: کاشی‌های مسطح مشکی یا آبی که روی سقف چیده شده‌اند. اما با دقت به پشت بام برخی از خانه ها نگاه کنید و ممکن است متوجه شگفتی شوید.

تسلا ظاهر جدیدی به منظومه شمسی داده است. به جای پنل های خورشیدی نصب شده در حیاط جلویی یا روی پشت بام، این شرکت تصمیم گرفت هر شینگل را به یک پنل خورشیدی تبدیل کند. سقف خورشیدی تسلا جایگزین سقف موجود می شود و نور خورشید را جذب می کند تا به خانه شما کمک کند تا به روشی تمیز و کارآمد برق رسانی شود. محصول تسلا بخشی از یک بازار کوچک اما رو به رشد برای شینگل های خورشیدی است که ظاهر و پیکربندی نصب متفاوتی نسبت به پنل های خورشیدی سنتی ارائه می دهد.

چند اشکال قابل توجه وجود دارد، یعنی اینکه سقف خورشیدی تسلا بسیار گران است. (تسلا بخش روابط عمومی برای پاسخگویی به درخواست‌ها برای اظهار نظر ندارد.)

برای صاحبان خانه‌هایی که به انرژی خورشیدی علاقه دارند، این سوال پیش می‌آید: آیا باید از سیستم پنل خورشیدی استاندارد استفاده کنید یا سقف خورشیدی تسلا را که کمتر سرزده اما گران است، امتحان کنید؟ برای کمک به شما در مورد سوالات خرید، فهرستی از بزرگترین تفاوت‌های بین دو گزینه خورشیدی را گردآوری کرده‌ام. به خواندن ادامه دهید.


آیا پنل های خورشیدی می توانند در هزینه شما صرفه جویی کنند؟

آیا می خواهید تاثیر انرژی خورشیدی بر خانه شما را درک کنید؟ برخی از اطلاعات اولیه را در زیر وارد کنید و ما فوراً تخمینی رایگان از صرفه جویی در مصرف انرژی به شما ارائه خواهیم کرد.

  خاطرات بیل گیتس در فوریه 1403 هجری قمری منتشر می شود

gettyimages-1271527210
Johner Images/Getty Images

پنل های خورشیدی باید در حال حاضر نسبتا آشنا باشند، زیرا در سال های اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و مقرون به صرفه تر شده اند. یک آرایه می تواند روی پشت بام شما قرار گیرد یا در حیاط شما نصب شود، هر آنچه که برای شما بهتر است. اگرچه انواع مختلفی از برندها و انواع پانل ها وجود دارد، اما همه آنها جایگزین انرژی پاکی برای منابع سوخت فسیلی مانند زغال سنگ یا گاز طبیعی هستند. این پانل ها می توانند گران باشند و نصب برخی از آنها دشوارتر از سایرین است. اما به طور کلی، شما می توانید انتظار کاهش قبض انرژی، کاهش ردپای کربن و افزایش ارزش ملک را داشته باشید.

بیشتر بدانید: 5 نکته که قبل از خرید پنل های خورشیدی باید در نظر بگیرید

طراحی سقف خورشیدی
شما اینجا هستید

سقف خورشیدی تسلا به جای استفاده از پنل ها، کل سقف شما را به یک پنل خورشیدی تبدیل می کند. سقف خورشیدی تسلا از پنل‌های شیشه‌ای استفاده می‌کند که جایگزین زوناهای استاندارد شما می‌شوند و همان حفاظتی را که از سقف سنتی انتظار دارید را ارائه می‌کنند و در عین حال انرژی خورشیدی را جذب می‌کنند. سقف خورشیدی تسلا جدید است، اما کمتر اثبات شده است و در صورت جابجایی، انتقال آن به خانه دیگری دشوارتر است، زیرا برای هر سقف سفارشی ساخته شده است.

پنل های خورشیدی یا سقف خورشیدی تسلا؟

قیمت

وقتی صحبت از سیستم‌های خورشیدی می‌شود، قیمت‌گذاری دشوار است، زیرا بستگی زیادی به توانایی خانه و املاک شما دارد. هزینه پانل های خورشیدی و زیرساخت های مورد نیاز برای پشتیبانی از آنها، سپس هزینه های نصب وجود دارد – و باید ظرفیت سیستم را در نظر بگیرید. شما می توانید واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی و سایر مشوق ها برای نصب این سیستم ها باشید که تا حدودی به کاهش قیمت کمک می کند. داده های صنعت نشان می دهد که یک سیستم پنل خورشیدی معمولی بین 3 تا 4 دلار به ازای هر وات هزینه دارد. بنابراین یک سیستم 5 کیلوواتی می تواند بین 15000 تا 20000 دلار برای شما هزینه داشته باشد.

  استارباکس برنامه پاداش NFT خود را می بندد

پنل های خورشیدی معمولی ارزان تر از سقف خورشیدی تسلا هستند. تسلا همچنین برای پایین نگه داشتن قیمت های خود تلاش کرده است که برای برخی افراد مشکل ایجاد کرده است. برآوردها نشان می دهد که قیمت هر وات (قبل از اضافه ، باتری) برای سقف خورشیدی تسلا تقریباً 5 دلار است که معادل 25000 دلار برای یک سیستم 5 کیلوواتی است.

امکانات

فرآیند نصب سیستم های انرژی خورشیدی می تواند پیچیده باشد. به طور کلی، پنل‌های خورشیدی سنتی ساده‌تر هستند، زیرا می‌توانند بسته به چیدمان ملک شما در مکان‌های مختلفی نصب شوند – چه روی پشت بام یا روی زمین. بدیهی است که سقف خورشیدی تسلا فقط روی سقف شما نصب می شود و کمی پیچیده تر است زیرا نیاز به تعویض کل سقف شما دارد. پیمانکاران کمتری نسبت به پنل‌های معمولی با سیستم سقف خورشیدی تسلا آشنا هستند، که می‌تواند برای یافتن یک نصاب شایسته مشکل ایجاد کند.

قابلیت های انرژی خورشیدی

سقف خورشیدی تسلا و پنل‌های خورشیدی سنتی توانایی مشابهی برای رفع نیازهای انرژی شما خواهند داشت، اگرچه توانایی شما برای تطبیق سیستم انرژی خورشیدی خود با نیازهای برق شما ممکن است با سقف خورشیدی تسلا محدودتر از علائم باشد. اگر متوجه شدید که نیاز شما به برق افزایش یافته است، احتمالاً در آینده توسعه یک نصب با پنل های خورشیدی سنتی آسان تر خواهد بود. پنل های خورشیدی به طور کلی کارایی بیشتری نسبت به سقف خورشیدی دارند.

تحرک و طول عمر

یکی از نقاط ضعف سقف خورشیدی تسلا این است که واقعاً نمی تواند با شما حرکت کند. از آنجایی که روی پشت بام خانه شما نصب شده است، نمی توانید آن را بسته بندی کنید و روی خانه دیگری نصب کنید. پنل‌های خورشیدی معمولی در اینجا کمی انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه می‌دهند، زیرا می‌توانید سیستم خورشیدی خود را به طور بالقوه با خود ببرید، اگرچه ممکن است بخواهید آن را کنار بگذارید تا از افزایش ارزش دارایی آنها بهره مند شوید.

  آیا خرید یک خودروی چینی کارکرده زیر یک میلیارد تومان ارزش دارد؟ + جدول

بیشتر بدانید: چیزی کوچکتر از یک منظومه شمسی کل خانه می خواهید؟ انتخاب ما از بهترین پانل های خورشیدی و ژنراتورهای خورشیدی قابل حمل را بررسی کنید.

بیشترین برنده: پنل های خورشیدی

در حال حاضر، اگر قصد استفاده از انرژی خورشیدی را دارید، پنل های خورشیدی معمولی امن ترین گزینه هستند. این یک محصول اثبات شده است. آنها همچنین معمولاً هزینه کمتری دارند و انعطاف پذیری بیشتری در نحوه نصب آنها ارائه می دهند.

سقف خورشیدی تسلا بسیار امیدوارکننده است، اما کاشی‌های سفارشی می‌توانند بسیار گران باشند و مشکلات اولیه این محصول در این مرحله توصیه آن را دشوار می‌کند. نسخه‌های آینده سقف خورشیدی تسلا می‌توانند این مفهوم امیدوارکننده را به واقعیت تبدیل کنند. در حال حاضر، به آنچه کار می کند بچسبید تا بتوانید در صورتحساب انرژی خود صرفه جویی کنید و ردپای کربن خود را کاهش دهید.

منبع: https://www.cnet.com/home/energy-and-utilities/solar-panels-versus-tesla-solar-roof/#ftag=CAD590a51e