پذیرش و نوآوری هوش مصنوعی میلیاردها دلار به ارزش اقتصادی اضافه خواهد کرد

مردی روی لپ تاپ که با ابزارهای هوش مصنوعی کار می کند

Napong Rattanaraktiya/Getty Images

بر اساس گزارش Accenture در مورد اختراع مجدد کار، نیروی کار و کارگران در عصر هوش مصنوعی مولد، بحث های قابل توجهی در مورد پتانسیل هوش مصنوعی مولد (AI) وجود دارد – و این بحث ها شامل کمک های خود این فناوری است.

همچنین: 4 راه برای غلبه بر بزرگترین نگرانی های خود در مورد هوش مصنوعی

در پاسخی که توسط ChatGPT ایجاد شده است، آمده است: “هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که ماهیت کار را در صنایع و زمینه های مختلف تغییر دهد. تاثیر هوش مصنوعی مولد بر کار بستگی به نحوه پیاده سازی، تنظیم و ادغام آن در صنایع و سازمان های مختلف دارد.” در آخرین گزارش Accenture گنجانده شده است. پاسخ، پاسخی به این سوال بود: “شیفت هوش مصنوعی مولد چگونه کار خواهد کرد؟” »

ارائه-بدون عنوان-24

این گزارش به بررسی ماهیت در حال تغییر کار می پردازد.

تحقیقات Accenture

مطالعه Accenture بر روی هوش مصنوعی مولد، بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 700 پروژه مشتری، دیدگاهی خوش بینانه دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که فناوری در حال ظهور می‌تواند کارگران را به مشتریان خود نزدیک‌تر کند، عملیات‌ها را ساده‌تر کند، فرصت‌های محصول و خدمات جدید را شناسایی کند و تأثیر مثبتی بر قیمت نهایی داشته باشد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که هوش مصنوعی مولد سه فرصت را ارائه می‌دهد: می‌تواند ارزش اقتصادی را تسریع کند و بهره‌وری را افزایش دهد که باعث رشد کسب‌وکار می‌شود، در حالی که امکان کار خلاقانه‌تر و معنادارتر را برای افراد فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید: AI Security and Bias: Untangling the Complex Chain of Training AI

در اینجا برخی از یافته های کلیدی گزارش Accenture آمده است:

  1. سناریوهای پذیرش و نوآوری هوش مصنوعی نشان می دهد که بیش از 10.3 تریلیون دلار ارزش اقتصادی اضافی را می توان تا سال 2038 باز کرد آیا سازمان‌ها هوش مصنوعی مولد را مسئولانه و در مقیاس اتخاذ می‌کنند.
  2. پاسخ دهندگان معتقدند هوش مصنوعی مولد در نهایت سهم بازار شرکت آنها را افزایش می دهد و 17٪ انتظار دارند سهم بازار آنها 10٪ یا بیشتر افزایش یابد.
  3. تا 95 درصد از کارگران کار با هوش مصنوعی مولد را ارزشمند می دانند — اما نگرانی اصلی آنها این است که به سازمان ها برای اطمینان از نتایج مثبت برای همه اعتماد ندارند.
  4. مخترعان مجدد (نماینده 9 درصد از سازمان ها) دو برابر بیشتر از سایر سازمان ها احتمال افزایش بهره وری 20 درصد یا بیشتر را دارند. در سه سال آینده و از هر سه نفر دو نفر به شدت موافق هستند که به لطف هوش مصنوعی مولد، کار رضایت‌بخش‌تر و معنادارتر می‌شود. مطالعه Accenture نشان می‌دهد که از 9 درصد سازمان‌هایی که به ظرفیت بازآفرینی مداوم خود دست یافته‌اند، تقریباً نیمی (47٪) از این مخترعان مجدداً در حال فکر بزرگ‌تر هستند: آنها تشخیص می‌دهند که فرآیندهای آنها به تغییرات قابل توجهی نیاز دارد تا از مزایای کامل هوش مصنوعی مولد استفاده کنند. . با این حال، دو سوم CxO ها مهارت ها و قابلیت های لازم برای اختراع مجدد موفق سازمان خود را ندارند.
  5. اگرچه 94 درصد از مردم می گویند که آماده یادگیری مهارت های جدید برای کار با هوش مصنوعی مولد هستند، تنها 5 درصد از سازمان ها به طور فعال نیروی کار خود را در مقیاس مجدد مهارت می دهند.
  6. تقریباً همه (95٪) کارمندان ارزش کار با هوش مصنوعی مولد را می دانندو 82 درصد می گویند که در حال حاضر درک درستی از این فناوری دارند.
  7. بیش از 86 درصد از مدیران در حال حاضر تا حدی از هوش مصنوعی مولد در کار خود استفاده می کنند و تقریباً همه معتقدند که این فناوری برای تجارت و صنعت آنها متحول خواهد بود. همه CxOs مصاحبه شده تغییرات در نیروی کار خود را پیش بینی می کنند (به عنوان مثال، افزایش یا کاهش نیروی کار و اجرای طرح های مهارت آموزی). با این حال، تنها یک نفر از هر سه رهبر معتقد است که از تخصص فناوری برخوردار است یا معتقد است که می‌تواند یک داستان تحول قانع‌کننده برای رهبری تغییر مورد نیاز بیان کند.
  8. اعتماد کلید پذیرش و اجرای موفقیت آمیز هوش مصنوعی مولد است. مردم همچنین باید اعتماد کنند که سازمان فناوری را به گونه ای ادغام می کند که از کارگران محافظت و آماده کند. نزدیک به یک سوم (32 درصد) از مدیران، کمبود استعدادها را به دلیل فقدان مهارت یا عدم آگاهی، مانع اصلی در استفاده از هوش مصنوعی مولد می دانند. علاوه بر این، 36٪ معتقدند که کارگران به دلیل عدم درک فنی، فناوری را به طور کامل قبول نمی کنند.
  9. سه فرصت (اقتصاد، کسب و کار، مردم) برجسته است و به طور بالقوه 10.3 تریلیون دلار ارزش اقتصادی اضافی را تا سال 2038 ایجاد می کند. بیشتر مدیران بر این باورند که هوش مصنوعی مولد در نهایت سهم بازار کسب و کار آنها را افزایش می دهد و 17 درصد پیش بینی می کنند که فناوری بازار آنها را افزایش خواهد داد. اشتراک گذاری. سهم بازار 10 درصد یا بیشتر
  10. اقتصادی-ارزشی-ai

    تحقیقات Accenture

  11. تحقیقات Accenture نشان داده است که کمک به مردم برای تبدیل شدن به Net Better Off تقریباً دو سوم (64٪) پتانسیل یک فرد در محل کار را باز می کند.
  12. او نقشه راه برای رهبران

    تحقیقات Accenture

  13. بیش از 65 درصد از مدیران اعتراف می کنند که فاقد تخصص فناوری مورد نیاز برای تحول مولد مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. Accenture گزارش می دهد که مجوز لازم برای راهنمایی یک سازمان در سفر مولد هوش مصنوعی، به ویژه با توجه به عدم اعتماد شناسایی شده در تحقیق، باید به دست آید. این چارچوب یادگیری با دانش اصول هوش مصنوعی و مجاورت های دیجیتال آغاز می شود: ابر، داده ها و امنیت.
  14. کار با هوش مصنوعی دوباره اختراع خواهد شد. تقریباً نیمی از مخترعان مجدد (9 درصد برتر سازمان‌های پیشرو در اختراع مجدد) تشخیص می‌دهند که فرآیندهای زنجیره ارزش به تغییرات قابل توجهی برای تحقق بخشیدن به فرصت‌های هوش مصنوعی مولد نیاز دارند.
  15. reinvent-using-gen-ai

    تحقیقات Accenture

  16. نیروی کار و مهارت ها از طریق هوش مصنوعی مولد دوباره اختراع خواهند شد. سازمان‌های مهارت‌محور – با زیرساخت‌ها و ابزارهای مهارتی قوی، و همچنین داده‌های یکپارچه در سراسر سازمان – چابک هستند و بینش پیش‌بینی‌کننده‌ای در مورد مهارت‌های مورد نیاز برای تغییر شکل کار نیروی کار خود، امروز و فردا دارند.
  17. آینده کار با هوش مصنوعی

    تحقیقات Accenture

  18. تحقیقات اقتصادی نشان می دهد که سرمایه گذاری های مرتبط در سرمایه انسانی، مانند آموزش، باید 9 برابر بیشتر از سرمایه گذاری های فناوری باشد.
  10 ژانر فیلمی که اسکار آنها را به یاد ماندنی کرد

همچنین: آیا شرکت شما به یک رئیس هوش مصنوعی نیاز دارد؟

تحقیقات اکسنچر با این یادآوری دوستانه به رهبران کسب و کار به پایان می رسد: “به عنوان رهبران، اگر فرصتی در شغل خود داشته باشیم تا یک کاتالیزور واقعی برای تغییرات عظیم را شناسایی کنیم، خوش شانس هستیم. هوش مصنوعی مولد آن فرصت است.

من همه شما را تشویق می کنم که گزارش چشم انداز فناوری 2024 را بررسی کنید که روندهای کلیدی هوش مصنوعی در دهه آینده را برجسته می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تأثیر هوش مصنوعی مولد بر کار، نیروی کار و کارگران، می توانید از اینجا دیدن کنید.

منبع: https://www.zdnet.com/article/ai-impact-on-work-workforce-and-workers/#ftag=RSSbaffb68