استعلام کد دستوری سیم کارت ایرانسل + آموزش تصویری جامع

خیلی مهم است که بدانیم چند سیم کارت به نام خود داریم. بارها اخباری مبنی بر کلاهبرداری از سیم کارت ها منتشر شده و صاحب اصلی آن از وجود این سیم کارت ها اطلاعی نداشته است. شماره سیم کارت ایرانسل را از دو طریق می توان استعلام کرد که در ادامه با آن آشنا می شویم.

برای اینکه بفهمید چند سیم کارت به نام خود داریم، روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

با ارسال پیامک از تعداد سیم کارت ها مطلع شوید

شماره پیامک 3000150 از رگولاتوری قابل دریافت است و با ارسال کد ملی خود می توانید از تعداد سیم کارت های نام خود مطلع شوید. با ارسال این پیامک از شماره CRA.ir پیامکی برای شما ارسال می شود و اعلام می شود که در هر اپراتور چندین سیم کارت به نام شما وجود دارد.

در این پیام فقط از تعداد سیم کارت ها مطلع می شوید و برای اطلاع از شماره تلفن ها باید مسیر دیگری را طی کنید. اگر فقط خطوط ایرانسل به نام خود دارید، می توانید در ادامه این مقاله با هر یک از شماره های نام خود آشنا شوید. در غیر این صورت، سایر مطالب آموزشی دیجیاتو را در این زمینه بررسی کنید.

کد استعلام سیم کارت ایرانسل

استفاده از این کد دستوری با روش قبلی متفاوت است. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که سیم کارتی که دارید به نام شماست. به عنوان مثال، شما به تازگی یک سیم کارت خریداری کرده اید و می خواهید انتقال مالکیت را تأیید کنید. برای این کار کافی است کد دستوری *#80 را در خط جدید شماره گیری کنید.

  حشره رولی پلی سفید شبح مانند در اعماق دریا کشف شد

پس از درخواست کد استعلام سیم کارت ایرانسل، باید کد ملی خود را وارد کنید. اگر کد ملی وارد شده با شماره ملی دارنده سیم کارت مطابقت داشته باشد، پیامی با مضمون «کد ملی وارد شده مطابقت دارد» را مشاهده خواهید کرد.

در غیر این صورت، پیامی با مضمون «اگر تغییر مالکیت یا ثبت نام جدید انجام دادید دوباره امتحان کنید» را مشاهده خواهید کرد. پس از 24 ساعت، دوباره *80# را شماره گیری کنید تا مطمئن شوید که خط به نام شماست یا خیر.

از ایرانسل من پرس و جو کنید

مشترکین ایرانسل می توانند با نصب ایرانسل من از طریق گوگل پلی، بازار یا مایکت تعداد سیم کارت های ایرانسل را استعلام کنند. پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن، باید شماره موبایل موجود به نام خود و سیم کارت آن را وارد کنید. سپس یک کد تأیید از طریق پیامک برای شما ارسال می شود که می توانید آن را وارد برنامه کنید.

برنامه ایرانسل من

حالا روی گزینه My Account کلیک کنید و در صفحه جدید گزینه My Numbers را انتخاب کنید. برای دسترسی به این صفحه یک کد تایید برای شما ارسال می شود که باید آن را وارد کنید.

استعلام سیم کارت ایرانسل

سپس تمامی شماره های ثبت شده با کد ملی شما نمایش داده می شود. اگر از وجود هیچ یک از شماره های نمایش داده شده اطلاعی ندارید، بهتر است از طریق ایرانسلمن آن ها را ضبط کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

خلاصه نحوه استعلام سیم کارت ایرانسل

سیم کارت ایرانسل با کد ملی از طریق کد دستوری *80 استعلام می شود که در بالا با آن آشنا شدیم و متوجه شدیم که این کد استعلام شماره سیم کارت ایرانسل نیست و فقط مالکیت خود سیم کارت را مشخص می کند. همچنین مطلع شدیم که با مراجعه به ایرانسل من می توانیم از تعداد سیم کارت های به نام خود مطلع شده و در صورت نیاز آن ها را ضبط کنیم.

  شما احتمالا باید قبل از اینکه خیلی دیر شود یک پین بال صفر بخرید

اگر به اینترنت یا تلفن دسترسی ندارید، می توانید با استفاده از کارت ملی خود به صورت حضوری به باجه های ایرانسل مراجعه کرده و استعلام کنید که چند سیم کارت به نام شماست.

سوالات متداول کاربران

هزینه استعلام تعداد سیم کارت های ایرانسل چقدر است؟

خیر، برای اطلاع از تعداد سیم کارت های ثبت شده با کد ملی خود نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/how-inquire-number-irancell-sim-card