چگونه یک سری A را در بازار امروز بالا ببریم

اگر مبتدی هستید بنیانگذار، روزهای دیوانه سال 2021 فقط یک خاطره دور هستند. پول تنگ است و روند بدست آوردن بیشتر از آن بی ثبات تر از همیشه است.

سال‌های پر فراز و نشیب گذشته، نقاط عطفی را که بنچمارک‌های قبلی سری A را تعریف می‌کردند، مختل کرده است. اما این بدان معنا نیست که بازی از دست رفته است. در TechCrunch Disrupt امسال، سه سرمایه‌گذار دیدگاه‌های خود را در مورد آنچه تغییر کرده است، آنچه امروز کار می‌کند و توصیه‌هایی که به بنیان‌گذارانی که به دنبال افزایش سری A هستند، به اشتراک گذاشتند.

زمانی که شرکت‌ها به مرحله seed و سری A بالغ می‌شوند، یک سال و نیم پیش، اگر یک میلیون یا حتی نزدیک به یک میلیون درآمد داشته باشید، یک سری A در یک چشم به هم زدن انجام می‌شود. Maren Bannon، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت ژانویه Ventures، به حضار گفت که این خیلی سریع تغییر کرد. اکنون احتمالاً زمانی که این دورها در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد، درآمدی معادل 2 (میلیون) تا 3 میلیون است.»

برای بنیان‌گذاران، تغییر اهداف می‌تواند فوق‌العاده ناامیدکننده باشد، به خصوص که دلایل آن خارج از کنترل آنها است. پس از یک دوره صعودی قابل توجه 13 ساله، عدم اطمینان در سال گذشته به بازار نفوذ کرد و اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک را کاهش داد. افزایش نرخ بهره مشکل را بدتر کرده است.

در نتیجه، سرمایه گذاران سری A به طور قابل توجهی عقب نشینی کردند. آنچه ما در آمار متوجه شدیم این است که استقرار سری A در طول یک سال و نیم گذشته 60 درصد کاهش یافته است. مبلغ مستقر در هر سری A 25 درصد کاهش یافته است، از 10 میلیون دلار به 7.5 میلیون دلار. جیمز کریر، شریک عمومی NFX گفت و تعداد معاملات بسته شده بسیار کمتر است.

  Vertex آخرین مکان خوب آنلاین است

لورن استراوب، شریک عمومی Bowery Capital، در مورد شرایط بازار دو سال پیش گفت: «اکثر شرکت‌های مرحله اولیه (با موفقیت) داستان خود را آغاز کردند، نه کشش خود را. “من فکر می کنم یک تغییر واقعی در تمرکز به سمت کشش، حرکت و تناسب قانونی محصول با بازار وجود دارد.”

او افزود: “بسیاری از سرمایه گذاران سری A به طور طبیعی به دنبال یک نوار بالاتر هستند.”

کوریر گفت که بازار پر از سرمایه گذاران خطرپذیر نیز کمکی نکرده است. او گفت که در دهه 1990، حدود 150 شریک عمومی در ایالات متحده وجود داشت. امروزه بیش از 31000 نفر در Signal فهرست شده اند، شبکه ای سرمایه گذار که شرکت او اداره می کند.

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/01/raising-series-a-funding/