چین از کشف یک عنصر کمیاب و ارزشمند خبر داد

چین 95% ما نخواهیم ترسید الزامات او را وارد کنید. این عنصر می تواند استحکام فولاد را بیش از 30 درصد او افزایش می یابد. نیوبیم برای چین به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد در جهان بسیار مهم است. اکنون با کشف این عنصر در چین باید شاهد توسعه صنعت فولاد در این کشور باشیم. نیوبیم به عنوان یک عنصر ابررسانا در ساخت دستگاه های تصویربرداری MRI و رزونانس مغناطیسی هسته ای استفاده می شود. نیوبیوم همچنین می تواند در صنایع باتری و فناوری استفاده شود.

نیوبیم یک فلز نقره ای قوی است که از کانی کلمبیت استخراج می شود. این عنصر یک عنصر ضروری در نظر گرفته می شود مواد نیمه هادی در ساخت آلیاژها استفاده می شود و برای ساخت قطعات موتورهای جت و موشک استفاده می شود. نیوبیم عمدتا در برزیل و کانادا آنها به وفور یافت می شوند. اکنون زمین شناسان چینی نیوبیم یک سنگ آهن کمیاب است باسیم “نئوپاتیت» در منطقه معدنی بایان اوبو در مغولستان داخلی یافت شد.

اندازه سنگ معدن نئوپاتیت بین 20 تا 80 سانتی متر و حاوی ما در حال باریدن هستیم، ما نخواهیم ترسید، تیتانیوم، اهن و کلر او هست. زمین شناسان در یک بیانیه مطبوعاتی که توسط شرکت ملی هسته ای چین (CNNC) منتشر شد، گفتند که این سیزدهمین ماده معدنی است که از زمان تأسیس سیستم زمین شناسی هسته ای چین در 70 سال پیش، کشف شده است.

بر 85 تا 90 درصد نیوبیم در جهان برای تولید آهن و فولاد به عنوان یک فرم آهن نیوبیم موارد استفاده این را می توان با افزودن انجام داد 0.03 تا 0.05 درصد نیوبیم به فولاد و استحکام آن بیش از 30 درصد تحویل داده شده

  مصاحبه مشترک رایان رینولدز و هیو جکمن به صحنه ای خنده دار و وحشیانه تبدیل شد

اهمیت نیوبیم برای چین چیست؟

تک تیر جدید ابررسانا با مشخصات رسانایی استثنایی به طور گسترده ای در دماهای پایین در تشخیص های پزشکی، مانند MRI و طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR) استفاده می شود.

کشف جدید نیوبوتیت به این معنی است که چین ممکن است در آینده نزدیک نیازی به واردات نیوبیوم نداشته باشد. این کشور 95 درصد Newbeam آنچه را که نیاز دارد وارد می کند. البته این خودکفایی به اندازه و کیفیت نیوبیم کشف شده نیز بستگی دارد.

شرکت برزیلی فلزات و معدن CBMM (یک شرکت متخصص در پردازش و کاربرد نیوبیم) در گذشته با صنعت فولاد چین همکاری کرده است. اکنون به نظر می رسد که CBMM با همکاری محققان، شرکت ها و سازندگان چینی به دنبال استفاده از فناوری های Niobeam در… باتری های لیتیومی مدیر محیط زیست و پشتیبانی فناوری CBMM گفت: چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فولاد جهان است و فناوری نئوبیم در این زمینه و همچنین در فرآیند جدید خودروهای الکتریکی برای این کشور بسیار مفید است.

دلیل کمبود نیوبیم این است که چگالی این عنصر در پوسته زمین از بیست قسمت در میلیون بیشتر نمی شود.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/china-discovers-rare-earth-element