کارت گرافیک Arc Battlemage در سال 2024 عرضه خواهد شد

اینتل تایید کرده است که سری کارت گرافیک Xe2 Battlemage arc آنها در اواخر سال 2024 منتشر خواهند شد. اولین دسته از پردازنده های گرافیکی Battlemage این شرکت در حال آزمایش هستند و 30 درصد از تیم Arc GPU روی نرم افزار خود کار می کنند. اینتل قصد دارد تا اواخر سال جاری اطلاعات بیشتری در مورد سری Battlemage فاش کند و امیدوار است تا قبل از نمایشگاه CES 2025 این کارت‌های گرافیک را عرضه کند.

کارت‌های گرافیکی Arc Alchemist نسل اول اینتل نتوانستند در لیست بهترین پردازنده‌های گرافیکی قرار بگیرند، اما این شرکت اکنون آماده است تا عملکرد خود را با نسل بعدی افزایش دهد. مدت‌ها شایعه شده بود که این شرکت کارت‌های گرافیک Arc Xe2 Battlemage را در سال 2024 عرضه می‌کند، اما اکنون تام پترسن اینتل تأیید کرده است که سری Battlemage در اواخر سال 2024 عرضه می‌شود.

تست کارت گرافیک Intel Arc Battlemage

پترسن در مصاحبه خود با PCWorld به این موضوع اشاره کرد و گفت که نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی Arc احتمالاً «قبل از نمایشگاه CES 2025» معرفی خواهند شد. به گفته وی، این شرکت در حال حاضر اولین دسته از تراشه های Battlemage را آزمایش می کند و حدود 30 درصد از تیم Arc GPU روی نرم افزار آن کار می کنند.

سایر مهندسان این شرکت، از جمله کل تیم سخت افزاری، نیز روی Celestial تمرکز کرده اند که انتظار می رود جانشین Battlemage باشد.

پترسن با اشاره به اینکه فرآیند توسعه Battlemage “هیجان انگیز” بوده است، گفت که این شرکت “خبرهای خوبی” را در مورد کارت های گرافیک نسل بعدی خود در اواخر سال جاری اعلام خواهد کرد.

  بازگشت خرید خودرو به بورس کالا؛ تکرار اشتباه مرگبار

این اولین بار است که اینتل به طور رسمی در مورد برنامه های خود برای توسعه سری Battlemage صحبت می کند. همچنین در ماه گذشته، این شرکت به طور ناخواسته فاش کرد که نسل بعدی کارت‌های گرافیکش ممکن است در سال 2024 وارد بازار شود. اسلایدی نمایش داده شد که نقشه راه این شرکت را برای سال 2024 اعلام می کرد که شامل کارت های گرافیک Battlemage بود.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/intel-arc-battlemage-graphics-cards-2024