«کتاب سیاه» اولین موفقیت نتفلیکس در نیجریه است

شور و شوق Editi Effiong مسری است کمتر از سه هفته از فیلم جنایی او می گذرد، کتاب سیاه، برای اولین بار در نتفلیکس پخش شد و این فیلم تاکنون بیش از 70 میلیون بار دیده شده است. افیونگ می گوید: «من در مکانی بسیار شاد زندگی می کنم. “شما چیزی خلق می کنید و مشاهده می کنید که به دنیا می رود، که (هر کسی) را خوشحال می کند.”

کتاب سیاه یکی از گران‌ترین فیلم‌های نیجریه‌ای است که تاکنون ساخته شده است، با بودجه 1 میلیون دلاری که بخشی از نخبگان فناوری نیجریه، از جمله بنیانگذار فین‌تک تک‌شاخ Flutterwave، Gbenga Abgoola، و Odun Eweniyi از Piggyvest جمع‌آوری شده است. موفقیت این فیلم – این فیلم پربیننده ترین نقطه را در کره جنوبی برنده شد و برای بیش از یک هفته فیلم شماره دو در چندین کشور آمریکای جنوبی بود – آن را به یکی از معدود پیشرفت های نیجریه در پلتفرم های استریم تبدیل کرده است و شاید دلیلی برای اثبات آن باشد. از تصمیم نتفلیکس برای سرمایه گذاری در “نالیوود”، به نام صنعت محلی.

“با تشکر از کتاب سیاهدانیل اوکچوکو، فیلمنامه‌نویس نیجریه‌ای، می‌گوید: فیلم‌سازان نالیوود اکنون می‌توانند بگویند: «روی ما شرط‌بندی کنید، با بودجه مناسب از ما حمایت کنید، و ما فیلم‌هایی را برای شما می‌آوریم که می‌توانند در سطح جهانی با استریمر شما رقابت کنند».

افیونگ حرفه دراماتیک خود را با نویسندگی و کارگردانی نمایشنامه های کلیسا آغاز کرد که باعث شد به سمت طراحی صحنه روی آورد. در سن 12 سالگی که روی نمایشنامه ای درباره مصلوب شدن عیسی کار می کرد، وسواس زیادی به ساختن صلیب راست داشت، وقت خود را صرف طراحی یونیفورم های واقعی امپراتوری روم کرد و حتی یک تکیه گاه ساخت که در آن خون جعلی به عنوان سربازان در امتداد بیرون می ریخت. اتاق “خنجر زده” شد. » با نیزه.

  میانگین مسافت سالانه رانندگی خودروهای الکتریکی کمتر از خودروهای احتراق داخلی است

این همان نبوغی است که برای موفقیت در نالیوود، که همیشه یک تجارت کم‌هزینه بوده است، لازم است. اگرچه داستان‌های او اغلب بیش از حد نمایشی و موعظه‌آمیز بودند، اما همیشه ظرفیت سرگرمی را داشتند. فیلمسازان عمدتاً با بودجه های اندک، بین 25000 تا 70000 دلار کار می کنند و معمولاً تولید خود را در عرض چند ماه تکمیل می کنند. در ابتدا، آنها کار خود را بر روی نوار کاست منتشر کردند، اما اگرچه ظهور سینماها و شبکه‌های استریم کیفیت تولید فیلم‌سازان را بهبود بخشیده است، این صنعت همچنان تا حد زیادی با کمبود بودجه مواجه است.

هنگامی که نتفلیکس به طور رسمی در سال 2020 وارد صنعت فیلم نیجریه شد، بسیاری از افراد در این صنعت فکر کردند که این به معنای پول بیشتر برای تولیدات است. این غول استریم پیش از این مجوز فیلم های نیجریه ای موجود را صادر کرده بود و آنها را در اختیار بیش از 200 میلیون مشترک خود در سراسر جهان قرار داده بود. وقتی نالیوود شروع به سرمایه‌گذاری بر روی خط محتوای اصلی خود کرد، امیدوار بود که باعث رونق خلاقانه و همچنین رونق مالی شود و به فیلمسازان این فرصت را بدهد تا زمین‌های جدید را کشف کنند. اما عناوین اولیه نتفلیکس تقریباً مشابه عناوین قبلی بودند، در ژانرهای مشابه، البته با ارزش تولید کمی بالاتر. و پولش هم عالی نبود. گزارش ها نشان می دهد که فیلمسازان نیجریه ای به طور قابل توجهی کمتر از همتایان خود در کشورهایی با بازارهای بسیار کوچکتر دستمزد می گیرند. متوسط ​​هزینه مجوز برای فیلم های نیجریه ای در نتفلیکس بین 10،000 تا 90،000 دلار است، طبق گفته Techcabal، به طور قابل توجهی کمتر از سایر نقاط جهان.

  اشتباهات جیمنا در تولید تصاویر کاملا غیر قابل قبول است

منبع: https://www.wired.com/story/the-black-book-is-nigerias-first-runaway-netflix-hit/