اشتباهات جیمنا در تولید تصاویر کاملا غیر قابل قبول است

هوش مصنوعی جمینا گوگل از روز اول انتشار به دلیل ارائه برخی اطلاعات اشتباه مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت. گوگل این سرویس را برای رقابت با ChatGPT OpenAI راه اندازی کرد، اما به نظر می رسد که سرویس هوش مصنوعی گوگل در حال حاضر دچار مشکل شده است. به همین دلیل، مدیرعامل گوگل به طور غیرمستقیم به کارکنان شرکت خود نسبت به این سرویس هشدار داد تا به سرعت خطاهای آن را برطرف کنند.

به گفته سمافور، گوگل هفته گذشته متوجه شد که سرویس هوش مصنوعی جمینا اطلاعات و تصاویر نادرستی درباره موضوعات تاریخی تولید می کند. این خطاها شامل تصاویر دروغین سربازان نازی، بنیانگذاران ایالات متحده و حتی خود بنیانگذاران گوگل بود.

به همین دلایل، این شرکت به طور موقت توانایی ساخت تصاویر Gemina را به حالت تعلیق درآورد و از کاربران عذرخواهی کرد. همچنین اعلام شد که تولید تصویر با این سرویس هفته آینده دوباره در دسترس خواهد بود. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و حالا مدیرعامل گوگل صحبت های زیادی در مورد این اختلاف داشت.

جمینی و مدیر عامل گوگل

بیانیه مدیر عامل گوگل در مورد مسائل محتوای جمینا

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یک یادداشت داخلی به کارمندان گفت که تصاویر و متن های نادرست تاریخی که توسط هوش مصنوعی Gemini گوگل تولید شده است، کاربران را آزار می دهد.

پیچای در این یادداشت می‌گوید که کارمندان شرکت «شور ساعت کار می‌کنند» تا به «پاسخ‌های متنی و تصویری مشکل‌ساز در اپلیکیشن جمینی» رسیدگی کنند. بنابراین تا کنون گوگل تمامی این مشکلات را حل نکرده است، اما در تلاش است تا حد امکان این مشکلات را حل کند. پیچای ادامه می دهد: “خطاهای محتوای Jemina کاملا غیرقابل قبول هستند، اما هیچ سرویس هوش مصنوعی کامل نیست، به خصوص در این مرحله نوپای توسعه صنعت.” ما می دانیم که انتظارات زیادی از ما وجود دارد و مهم نیست که چقدر طول بکشد، ما آن را حل خواهیم کرد. این مسایل.”

  اتوبوس های وارداتی برای نوروز نرسیدند!

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/statement-ceo-google-about-problems-gemina