کشف سیگنال مرموزی که پس از 8 میلیارد سال به زمین رسید!

ستاره شناسان یکی هستند سیگنال های رادیویی آنها یک شی مرموز و باستانی را رهگیری کردند که گفته می شود از دورترین نقطه کیهان و در فاصله ای شگفت انگیز به زمین رسیده است. هشت میلیارد سال او گذشت

این سیگنال انفجار سریع رادیویی (FRB) نامیده می شود و یافته های اخترشناسان که در مجله Science منتشر شده است، نشان می دهد که آنها قوی ترین سیگنال کشف شده را کشف کرده اند. در واقع، این سیگنال آنقدر قدرتمند است که در کمتر از یک میلی ثانیه، همان مقدار انرژی را که خورشید در 30 سال ساطع می کند، آزاد می کند.

رایان شانون، یکی از نویسندگان این مطالعه، اخترفیزیکدان دانشگاه فناوری سوئینبرن، به نیوساینتیست گفت:

“قدرت سیگنال برای گرم ، یک کاسه ذرت بوداده در مایکروویو دو برابر اندازه خورشید کافی است.”

اما چه چیزی باعث این انفجار قدرتمند شد؟ ستاره شناسان در این مورد چندان مطمئن نیستند، اما می گویند که می تواند اسرار مربوط به منشا و شکل گیری انفجارهای سریع رادیویی را حل کند و همچنین ابزار ارزشمندی برای اندازه گیری جهان ارائه کند. شانون توضیح می دهد:

انفجارهای رادیویی سریع رویدادهای رایج در جهان هستند و ما می‌توانیم از آنها برای تشخیص ماده بین کهکشانی و درک بهتر ساختار جهان استفاده کنیم.

منشا این سیگنال رادیویی

در رابطه با منشأ این انفجار، طبق گزارش CNN، دانشمندان معتقدند که ادغام دو یا سه کهکشان و تشکیل ستاره های جدید عامل آن بوده است. البته در تئوری های دیگری نیز گفته شده است که انفجار ستارگان می تواند باعث شکل گیری آنها شود. FBR مورد بحث در این گزارش ابتدا با کمک تلسکوپ رادیویی SKA Pathfinder در استرالیای غربی کشف شد. سپس با کمک یک تلسکوپ بزرگ در شیلی، ستاره شناسان سعی کردند کهکشان مبدا را پیدا کنند.

  طبق گزارش ها، ایلان ماسک برای رقابت با OpenAI به دنبال جمع آوری 4 میلیارد دلار بودجه برای XAI است.

دانشمندان همچنین بر این باورند که با کمک FBR ها می توان ماده ناشناخته بین کهکشانی کیهان را اندازه گیری کرد و در نهایت از آن برای تعیین وزن کیهان استفاده کرد.

منبع: https://digiato.com/astronomy/scientists-signal-8-billion-earth