گفتگوها و دلایل ربات ChatGPT با نیروی انسانی + ویدیو

Startup Figure که در حال توسعه یک ربات انسان نما با همکاری OpenAI، سازنده هوش مصنوعی ChatGPT است، اکنون ویدیوی جدیدی از ربات خود به نام دارد. شکل 01 تصویر 01 که در این ویدیو منتشر شده است، می تواند کارهایی مانند جابجایی اشیا، صحبت با انسان ها در مورد موضوعات مختلف و ارائه دلیل برای اعمال آنها انجام دهد.

در این ویدیوی یوتیوب، یک اپراتور با شکل 01 صحبت می کند و ابتدا از او می خواهد آنچه را که می بیند، توصیف کند. ربات در پاسخ به این درخواست با لحنی شبیه انسان می گوید:

من یک سیب قرمز، یک بشقاب در وسط میز، یک بشقاب با یک فنجان و یک بشقاب می بینم، و شما در همان نزدیکی ایستاده اید و دست خود را روی میز قرار داده اید.

ربات انسان نما مجهز به ChatGPT

سپس کاربر از شکل 01 می خواهد که چیزی برای خوردن به او بدهد و ربات سیب را به او می دهد. در مرحله بعد، مقداری ، روی بشقاب ریخته می‌شود و از ربات خواسته می‌شود که دلیل انتخاب سیب و همچنین جمع‌آوری ،‌ها را توضیح دهد.

شکل 01 سپس شروع به برداشتن سطل ، می کند در حالی که می گوید:

من سیب را به تو دادم زیرا تنها غذایی است که می تواند شما را از سفره دور نگه دارد.

در نهایت، شکل 01 می پرسد که بر اساس چیدمان ظروف روی میز چه باید کرد. در پاسخ، میله انسان متوجه می شود که ظروف باید در ظرف بشقاب قرار گیرند و سپس با برداشتن فنجان و قرار دادن آن در محل تعیین شده، مهارت و دقت شگفت انگیز خود را نشان می دهد.

  شارژر 20 واتی اپل برای چه گوشی هایی مناسب است؟ منو + قیمت

ربات های انسان نما دیگری در حال حاضر در حال توسعه هستند. از آن جمله می توان به Ameca اشاره کرد که به عنوان پیشرفته ترین ربات انسان نما در جهان شناخته می شود. روز گذشته ویدیویی از این ربات منتشر شد که در آن می تواند صدای افراد مشهور از جمله ایلان ماسک را تقلید کند. ماسک خودش در حال ساخت یک ربات انسان نما به نام Optimus در تسلا است که ماه گذشته در ویدئویی مشخصات داخلی و نحوه راه رفتن او نشان داده شد.

منبع: https://digiato.com/robotics/figure-01-openai-humanoid-robot-real-time-conversations