گوگل با استفاده از هوش مصنوعی خود به تهیه نقشه ماهواره ای از نشت متان کمک می کند

اگرچه همیشه در بحث آلودگی هوا و گرم شدن کره زمین به دی اکسید کربن اشاره می شود، اما متان نیز عامل حدود 30 درصد افزایش دما از زمان انقلاب صنعتی است. برای این منظور، گوگل با صندوق غیرانتفاعی دفاع از محیط زیست (EDF) وارد همکاری شده است تا با استفاده از هوش مصنوعی این نشت گاز را رصد کند.

به گفته Engget، گوگل می گوید با همکاری EDF نقشه ای از آلودگی متان و زیرساخت های نفت و گاز تهیه خواهد کرد. آنها امیدوارند از طریق این همکاری، منابع اصلی نشت متان را شناسایی کرده و از گسترش این آلودگی جلوگیری کنند.

EDF قصد دارد ماه آینده ماهواره MethaneSAT را پرتاب کند که وظیفه ردیابی متان را بر عهده خواهد داشت. گوگل در آینده روی تهیه نقشه زیرساخت نفت و گاز با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی منابع آلودگی کار خواهد کرد.

هوش مصنوعی گوگل به شناسایی نشت متان کمک می کند

یائل مگوایر، معاون ارشد و مدیر کل تیم Geo Sustainability در گوگل، گفت: “تغییرات زیرساخت سریع است و به روز رسانی نقشه در این منطقه مستلزم ورودی مداوم است.” ما معتقدیم که اطلاعاتی مانند این مورد توجه قرار خواهند گرفت.» «شرکت‌های انرژی، محققان و بخش دولتی برای پیش‌بینی و کاهش انتشار متان ارزش زیادی دارند».

استفان هامبورگ، دانشمند ارشد EDF می‌گوید: «متان بر آنچه در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد غالب است. زمان اجرای این پروژه بسیار مهم است. زیرا اگر این کار را به سرعت و به طور چشمگیری برای کاهش انتشار گاز متان انجام دهیم، می‌توانیم نرخ گرمایش جهانی را در دهه‌های آینده به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.»

  تریلر "Love Lies Bleeding": کریستن استوارت فالز برای کیتی اوبرایان بدنساز دهه 80 در فیلم هیجان انگیز عاشقانه

ماهواره MethaneSAT قرار است هر روز 15 بار به دور زمین بچرخد و سطح انتشار متان را در مناطق اصلی تولید نفت و گاز بررسی کند. الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل به EDF اجازه می دهد نشت متان را در طول زمان ردیابی کند. EDF همچنین با محققان دانشگاه هاروارد و اسمیتسونیان در این برنامه همکاری خواهد کرد.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/google-will-use-ai-to-map-methane-leaks-from-space