گوگل شبیه سازهای RISC-V را در سال 2024 در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد داد

چندی پیش کوالکام اعلام کرد که در حال کار با گوگل بر روی این تراشه است RISC-V Wear OS او هست. تیم اندروید اکنون از پذیرش RISC-V خبر داده و گفته است که شبیه سازهای این معماری در سال 2024 در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت. به نظر می رسد که ابزارهای پوشیدنی ابتدا از معماری RISC-V بهره خواهند برد.

RISC-V یکی معماری مجموعه دستورالعمل استاندارد را باز کنید (ISA) که اجازه می دهد چنین اقداماتی در اکوسیستم سخت افزاری به همان روشی انجام شود که نرم افزار منبع باز در دنیای نرم افزار همکاری و اشتراک گذاری را فراهم می کند. RISC-V 10 سال پیش در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اختراع شد و به سرعت در میکروکنترلرها پیاده سازی شد. در سال های اخیر، راه خود را به شتاب دهنده ها، سرورها و محاسبات موبایلی نیز باز کرده است.

اکنون RISC-V در حال ورود به دنیای اندروید است. پیش از این، گوگل اعلام کرده بود که می‌خواهد از معماری پیشرفته پردازشگر «لایه یک» اندروید استفاده کند و RISC-V را همتراز با فناوری Arm قرار دهد. کوالکام همچنین اولین تراشه اندروید RISC-V را معرفی کرد که نوعی اسنپدراگون برای ساعت های هوشمند است.

حرکت گوگل به سمت معماری RISC-V

اکنون، طبق گزارش جدید، گوگل می گوید که پشتیبانی کامل از RISC-V را در اندروید آغاز کرده است. تمرکز ویژه گوگل این است که هر پردازنده با معماری RISC-V بهترین عملکرد خود را به دست آورد. در حال حاضر، توسعه دهندگان می توانند پشتیبانی از Android RISC-V را با استفاده از ماشین مجازی Cuttlefish آزمایش و پیاده سازی کنند و برنامه های کاربردی خود را بر اساس پروژه AOSP که هنوز بهینه نشده است ایجاد کنند.

  iOS 18 می تواند به شما کمک کند عکس هایی را که فکر می کردید برای همیشه از دست داده اید بازیابی کنید

به عنوان مثال، بهینه سازی باطن زمان اجرای Android هنوز در حال انجام است. علاوه بر این، پروژه های خارجی و کامپایلرها هنوز به طور کامل برای استفاده از پسوندها، به عنوان مثال، در حوزه برداری، بهینه نشده اند. برای اطمینان از سازگاری برنامه، گوگل قصد دارد تا اواخر سال جاری NDK ABI را نهایی کند و بیلدهای Canary را به طور کلی Android CI منتشر کند. علاوه بر این، RISC-V در x86-64 و ARM64 برای آزمایش در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شبیه سازهای Android RISC-V احتمالاً در سال 2024 در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. Google تأیید کرده است که احتمالاً ابزارهای پوشیدنی اولین دستگاه هایی هستند که با استفاده از این معماری آزمایش می شوند.

منبع: https://digiato.com/app/google-will-release-android-risc-v-emulators-to-test-apps-in-2024