گوگل گوشی ارزان‌تری نسبت به سری پیکسل A تولید نخواهد کرد

هفته گذشته گوگل از گوشی های خانواده پیکسل 8 و پیکسل واچ 2 رونمایی کرد، حالا که دوباره توجه ها به سمت گوشی های سری A معطوف شده است، یکی از مدیران این شرکت به شایعات مربوط به تولید محصولات ارزان تر سری A پاسخ داد و این احتمال را رد کرد.

ناندا راماچاندران، معاون ارشد تجارت موبایل گوگل، در مصاحبه ای با مجله آلمانی Der Standard گفت که این شرکت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید یک گوشی ارزان قیمت ندارد. راماچاندران افزود: «ما باید خیلی چیزها را برای انجام چنین کاری تسلیم کنیم.

گوگل وارد بازار گوشی های ارزان قیمت نمی شود

پیکسل 8 که چند روز پیش معرفی شد، با قیمت پایه 699 دلار عرضه می شود که 100 دلار گرانتر از مدل نسل قبل است. Pixel 7a نیز بهار امسال با قیمت 500 دلار معرفی شد. اما بسیاری از کاربران امیدوار بودند که گوگل بتواند محصولی را با قیمتی کمتر از 200 تا 300 دلار عرضه کند. حالا این احتمال رسما رد شده است.

به نظر می رسد این شرکت برای اینکه بتواند قابلیت های منحصر به فرد خود را به خصوص در زمینه هوش مصنوعی ارائه دهد، نیاز به سخت افزار قدرتمندی دارد که در یک محصول 200 دلاری گنجانده نشود.

با این حال، این غول دنیای فناوری در زمینه نرم افزار دستگاه های ارزان قیمت نیز کم تجربه نیست. آنها علاوه بر اندروید معمولی، دو نسخه دیگر به نام های اندروید وان و اندروید گو دارند. اما این محصولات توسط تولیدکنندگان دیگر ساخته شده اند و گوگل نمی خواهد وارد این بازار شود.

  تریلر جدید نتفلیکس 3 Body Problem آشکار می کند که تا مارس 2024 تاخیر دارد

اکنون، در مورد نرم افزار، شایان ذکر است که این شرکت در رویدادی در هفته گذشته ادعا کرد که هر 7 سال یک بار به روز رسانی نرم افزاری را برای سری پیکسل 8 منتشر می کند. اگر این اتفاق در عمل رخ دهد، این شرکت در بین بزرگترین تولیدکنندگان تلفن همراه در جهان در جایگاه اول قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، شایان ذکر است که گوشی Pixel 8a با کد آکیتا در دست توسعه است و احتمالاً در Google I/O 2024 معرفی خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/mobile/google-denies-making-low-cost-phones