استارت آپ API Noname Security نزدیک به قرارداد 500 میلیون دلاری برای فروش به Akamai است

به گفته یکی از افراد آشنا، Noname Security، یک استارت آپ امنیت سایبری که از API ها محافظت می کند، در حال مذاکره با Akamai Technologies برای فروش خود به قیمت 500 میلیون دلار است.

Noname در سال 2020 توسط Oz Golan و Shay Levi تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پالو آلتو قرار دارد اما ریشه اسرائیلی دارد. این استارتاپ 220 میلیون دلار از سرمایه گذاران خطرپذیر و آخرین ارزش آن یک میلیارد دلار بود در دسامبر 2021، زمانی که 135 میلیون دلار در دور سری C به رهبری جورجیا و لایت اسپید جمع آوری کرد. این شخص گفت، اگرچه قیمت فروش نشان دهنده تخفیف قابل توجهی از آن ارزش گذاری است، معامله به شکل فعلی آن به صورت نقدی انجام می شود. توافق نهایی نیست و ممکن است تغییر کند یا اصلاً انجام نشود.

سایر سرمایه گذارانی که از Noname حمایت کرده اند عبارتند از Insight Partners، ForgePoint، Cyberstarts، Next47 و The Syndicate Group.

اگرچه قیمت معامله بالقوه نیمی از ارزش گذاری آخرین ارزش گذاری خصوصی Noname است، کسانی که زودتر سرمایه گذاری کرده اند بازده قابل توجهی از فروش دریافت خواهند کرد. در عین حال، انتظار می‌رود این معامله به سرمایه‌گذاران بعدی، به‌ویژه آن‌هایی که در دور گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این امکان را بدهد که بازدهی کاملی از سرمایه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، یا حتی سودی را که در آن روزهای پرمخاطره سال 2021 انتظار داشتند، دریافت کنند. تمام شد. وضعیت سیال و ارزش گذاری ها خوش بینانه بود.

این شخص گفت که این معامله ارزش شرکت را حدود 15 برابر درآمد سالانه آن است. انتظار می رود در صورت انجام فروش، حدود 200 کارمند Noname به Akamai بپیوندند.

  آخرین فرصت برای استفاده از بهترین تخفیف های فنی Best Buy

Akamai از اظهار نظر خودداری کرد. یک سخنگوی امنیت Noname به TechCrunch گفت: “به عنوان یک سیاست، ما از اظهار نظر در مورد شایعات یا گمانه زنی ها خودداری می کنیم.”

اطلاعات گزارش شده است در ژانویه، Noname در تلاش بود تا دور دیگری از تامین مالی را با ارزش بسیار پایین‌تری افزایش دهد. در ماه فوریه، رسانه اسرائیلی Calcalist گزارش داد که Noname در حال مذاکره با چندین خریدار بالقوه از جمله Akamai است.

بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌شده که در اوج رونق فناوری افزایش سرمایه داشتند، پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، ارزش‌گذاری‌های خود را به شدت کاهش دادند. اکنون بسیاری به دنبال خریدار و دور جدیدی از تامین مالی به صورت همزمان هستند، چیزی که دنیای مالی آن را فرآیند دو مسیری می نامد. در همین حال، بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در مراحل اولیه به دنبال نقدینگی پس از بیش از یک سال بازارهای منجمد IPO هستند. بنابراین، حال عمومی در صنعت سرمایه گذاری خطرپذیر این است که اگر IPO های قوی به زودی باز نگردند، این زمان برای خرید تخفیف برای فعالیت های M&A خواهد بود.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/12/akamai-acquisition-talks-noname-security/