برخی از ویژگی‌های Samsung Galaxy AI در تلفن‌های قدیمی‌تر در دسترس خواهند بود – اما یک نکته وجود دارد

خلاصه هوش مصنوعی Samsung Galaxy S24 Plus

ژوئن Wan/ZDNET

سامسونگ امروز در رویداد Unpacked 2024 گوشی پرچمدار جدید خود، گلکسی اس 24 را معرفی کرد و در حالی که چیزهای شگفت انگیزی در مورد جدیدترین دستگاه ها وجود نداشت، خبرهای غیرمنتظره ای در مورد گوشی های قدیمی منتشر شد: آنها وارد سرگرمی هوش مصنوعی می شوند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی یکی از نقاط قوت فروش S24 جدید بود، از جمله ویژگی ویرایش مولد شبیه به ویرایشگر جادویی Google، امکان حلقه ، اطلاعات با یک برنامه برای اجرای جستجوی Google (که برای پیکسل 8 نیز در نظر گرفته شده است)، ترجمه زنده، چت. پشتیبانی که آهنگ های مختلفی را برای آنچه می نویسید، رونویسی و خلاصه ، یادداشت های صوتی و موارد دیگر ارائه می دهد.

همچنین: هر محصول سامسونگ در Unpacked 2024 معرفی شد

در حالی که برخی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی در خود گوشی تعبیه شده‌اند و به آن سخت‌افزار خاصی نیاز دارند، برخی از آنها مبتنی بر ابر هستند و در S24 قابل استفاده نیستند. برای استفاده کامل از تمام ویژگی ها به دستگاه جدیدتر نیاز دارید، اما طبق گفته سامسونگ، برخی از ویژگی های هوش مصنوعی در دستگاه های قدیمی تر در دسترس خواهند بود.

این شامل سری S23، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 می شود. ویژگی های جدید باید قبل از ژوئن ارائه شود.

مشخص نیست که چه ویژگی‌هایی ارائه می‌شوند، اما انتظار می‌رود این ویژگی‌ها مبتنی بر ابر باشد، مانند ویرایش عکس، شبیه به نحوه معرفی Magic Erase توسط گوگل به دستگاه‌های قدیمی‌تر. جذاب‌ترین ویژگی‌ها، مانند ترجمه تماس تلفنی زنده، مواردی هستند که مستقیماً روی دستگاه اتفاق می‌افتند، بنابراین کاربران نباید انتظار ضربه‌های کلیدی سنگین را داشته باشند.

  The best Android phone to buy in 2023

همچنین: سامسونگ به تازگی بلندپروازانه ترین ویژگی خود را به کاربران گلکسی S24 داده است

متأسفانه، یک گرفتاری وجود دارد. طبق گفته سامسونگ، این ویژگی‌ها تنها تا پایان سال 2025 به صورت رایگان در دسترس خواهند بود. مشخص نیست که آیا کاربران برای دسترسی به ویژگی‌ها در آن نقطه هزینه‌ای دریافت می‌کنند یا به سادگی ناپدید می‌شوند.

در هر صورت، داشتن ویژگی‌های هوش مصنوعی بسیار تبلیغ شده برای حدود یک سال و نیم، برای کاربران گلکسی مورد استقبال قرار خواهد گرفت و ممکن است برای تشویق آن‌ها به ارتقاء یا پرداخت هزینه در زمان مناسب کافی باشد.

منبع: https://www.zdnet.com/article/some-samsung-galaxy-ai-features-are-coming-to-older-phones-but-theres-a-catch/#ftag=RSSbaffb68