تقریبا نیمی از رهبران فناوری می گویند که سازمان آنها برای هوش مصنوعی یا سایر ابتکارات پیشرفته آماده نیست.

مروری بر مغز با اشکال هندسی در داخل

یوجین میمرین/گتی ایماژ

مردم از دهه 1990 در مورد IT و همسویی کسب و کار صحبت می کردند. با وجود این، علیرغم چندین دهه تعامل با مشاور، اظهارات تحلیلگران، پروژه های مهندسی مجدد داخلی، و اسکرام های Agile، به نظر نمی رسد که ما نمی دانیم که آیا این همه همسویی کاری تفاوتی ایجاد کرده است یا خیر.

امروزه، داده‌های جدید در مورد این موضوع، پیشرفت در همسویی فناوری اطلاعات و کسب‌وکار را نشان می‌دهد، به دلیل نگرانی‌هایی که فرآیندهای قدیمی یا ناکارآمد می‌توانند تلاش‌ها برای اتخاذ ابتکارات نسل بعدی، مانند هوش مصنوعی (AI) را خنثی کنند.

همچنین: دو پیشرفت فناوری، سال 2023 را به نوآورانه ترین سال در بیش از یک دهه گذشته تبدیل کرد.

بر اساس یک نظرسنجی اخیر، بیش از هشت نفر از هر ده رهبر کسب و کار می گویند فناوری اطلاعات به خوبی نیازهای کسب و کار را برآورده می کند. این نظرسنجی که به سفارش Celonis انجام شد، از 1217 رهبر کسب و کار – که 300 نفر از آنها بخش‌های فناوری اطلاعات را اداره می‌کنند – مورد بررسی قرار داد و نشان داد که 81 درصد معتقدند فناوری اطلاعات «قادر به پشتیبانی از کسب‌وکار با سرعت مورد نیاز است، که نشان‌دهنده نقش اصلی فناوری اطلاعات در پشتیبانی است. ” دگرگونی.”

این تمرکز بر تحول همچنین در حال گسترش به مناطق جدید است و راه را برای هوش مصنوعی هموار می کند. هشتاد و یک درصد از مدیران می گویند که فرآیندهای قوی فناوری اطلاعات به افزایش ابتکارات هوش مصنوعی کمک می کند. در مقابل، بیش از دو سوم (68 درصد) نگران هستند که شکاف‌های فرآیندی غیربهینه می‌تواند مانع از اجرای موفقیت‌آمیز هوش مصنوعی و همچنین اتوماسیون و «سایر فناوری‌های نوظهور» در دو سال آینده شود.

  قیمت لاستیک ایرانی در بازار چقدر است؟ + جدول زمانی اردیبهشت 1403 ق

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی در سال 2023: سالی از پیشرفت هایی که هیچ چیز انسانی را بدون تغییر باقی نگذاشته است.

بر اساس تحقیقات، عوامل اصلی بهینه‌سازی فرآیند عبارتند از علاقه به استفاده از فناوری‌های نوظهور، مانند هوش مصنوعی (70٪)، کاهش هزینه (69٪) و فشارهای رقابتی (64٪). در اینجا نمونه هایی از فرآیندهای کلیدی ضروری برای حرکت رو به جلو با فناوری های پیشرفته آورده شده است:

  • مدیریت دارایی
  • حسابرسی
  • پشتیبان گیری و بازیابی
  • تداوم کسب و کار
  • برنامه ریزی ظرفیت
  • مدیریت تغییر
  • مدیریت پیکربندی
  • امنیت سایبری
  • عملیات
  • مدیریت نسخه
  • مدیریت درخواست های خدمات
  • توسعه نرم افزار
  • انشا
  • دسترسی کاربر/تجربه کاربری
  • تامین کننده و مدیریت برون سپاری

بر اساس این نظرسنجی، به طور متوسط ​​55 درصد از فرآیندهای فناوری اطلاعات آنطور که باید کار می کنند. نویسندگان گزارش خاطرنشان می‌کنند که این نسبت ممکن است چشمگیر به نظر برسد، اما به این معناست که تقریباً نیمی از فرآیندهایی مانند «مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا پاسخ‌گویی به حادثه در حال اجرا هستند». و البته، شانس خوبی وجود دارد که 55 درصد از فرآیندهایی که به طور کامل بهینه‌سازی شده‌اند، همچنان قابل بهبود باشند.»

بر اساس این نظرسنجی، در نتیجه، بسیاری از مدیران و متخصصان فناوری اطلاعات هنوز در تلاش هستند تا فرآیندهای فناوری اطلاعات خود را بهینه کنند، که پیامدهای گسترده ای برای تجارت آنها دارد. برای شروع، بیش از سه چهارم از رهبران فناوری اطلاعات (78٪) می گویند که کمبود دید مانع از دستیابی به بهینه سازی بیشتر فرآیند می شود. پیچیدگی چالش دیگری است که 56 درصد از رهبران فناوری اطلاعات به آن اشاره کرده اند.

  پردازنده گرافیکی گلکسی اس 24 پلاس احتمالا 80 درصد سریعتر از گلکسی اس 23 اولترا خواهد بود

همچنین: این 5 پیشرفت تکنولوژیکی بزرگ سال 2023 بازی را تغییر داده است

نویسندگان این نظرسنجی می‌گویند رهبران فناوری اطلاعات «بهترین موقعیت را دارند تا پایه‌هایی را که کسب‌وکارها باید پیش از اینکه هوش مصنوعی بتواند به وعده‌های خود عمل کند، پایه‌ریزی کنند». همانطور که دیدیم، 81 درصد از رهبران فناوری اطلاعات می‌گویند علاقه به استفاده از هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور عامل اصلی نیاز به بهینه‌سازی فرآیندها در 12 ماه آینده است.

پیامدهای فرآیندهای غیربهینه برای مشکلات طلسم فناوری اطلاعات برای تجارت. شصت و یک درصد از مدیران می گویند که عملکرد ناکافی فناوری اطلاعات باعث صرف زمان و کاهش بهره وری می شود و 41 درصد معتقدند که منجر به کمبود کارایی می شود که هزینه دارد. با این حال، طبق این نظرسنجی، با فرآیندهای فناوری اطلاعات که به خوبی طراحی شده‌اند، کسب‌وکارها رشد درآمد (51 درصد ذکر شده)، کاهش هزینه (46 درصد) و انعطاف‌پذیری بیشتر (41 درصد) را تجربه خواهند کرد.

منبع: https://www.zdnet.com/article/almost-half-of-tech-executives-say-their-organizations-arent-ready-for-ai-or-other-advanced-initiatives/#ftag=RSSbaffb68