حساب رسمی SEC X “در معرض خطر” قرار گرفت و برای ارسال اخبار جعلی بیت کوین استفاده شد

حساب رسمی X کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بعدازظهر امروز “به خطر افتاد” و منجر به ارسال یک پیام “غیر مجاز” شد. مطابق با گری جنسلر، رئیس SEC. حساب @SECGov همچنین ادعا کرد که این حساب در معرض خطر قرار گرفته است.

سخنگوی SEC در بیانیه ای به WIRED گفت: “SEC تشخیص داده است که دسترسی و فعالیت غیرمجاز در حساب @SECGov x.com توسط یک شخص ناشناس برای مدت کوتاهی پس از ساعت 4 بعد از ظهر به وقت شرقی صورت گرفته است.” «این دسترسی غیرمجاز به پایان رسیده است. SEC با مجریان قانون و شرکای دولتی ما برای بررسی موضوع و تعیین گام‌های بعدی مناسب در رابطه با دسترسی غیرمجاز و هرگونه تخلف مرتبط همکاری خواهد کرد.

X هنوز به درخواست WIRED برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

حساب @SECGov امروز بعدازظهر مقاله‌ای را در مورد وضعیت نظارتی ETF‌های بیت‌کوین منتشر کرد، محصولی مالی که به مردم اجازه می‌دهد مانند سهام استاندارد روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند. این پست که حاوی تصویری با نقل قول ظاهراً نادرست از جنسلر بود، از آن زمان حذف شده است.

به نظر می رسد این پیام جعلی باعث شده است که ارزش بیت کوین برای مدت کوتاهی حدود 2.5 درصد افزایش یابد و به نزدیک 47870 دلار برسد، قبل از اینکه حدود 3.2 درصد از قیمت اصلی خود سقوط کند.

به دنبال اخبار مربوط به سازش حساب SEC، سناتور آمریکایی بیل هاگرتی در مقاله ای در X گفت که کنگره باید این حادثه را بررسی کند.

هاگرتی، یکی از جمهوری خواهان تنسی، نوشت: «همانطور که SEC یک شرکت دولتی را در صورت مرتکب چنین اشتباه بزرگی در حرکت بازار مسئول می‌داند، کنگره نیز به پاسخ‌هایی در مورد آنچه که اخیراً رخ داده است، نیاز دارد. “این غیر قابل قبول است.”

  ایلان ماسک به عنوان بی ارزش ترین مدیرعامل سال 2024 معرفی شد

این حداقل دومین مورد به خطر افتادن یک حساب X در روزهای اخیر است. Mandiant، یک شرکت پیشرو در امنیت سایبری که اکنون متعلق به گوگل است، حساب کاربری X خود را در 3 ژانویه هک کرد. یک کلاهبردار از دسترسی خود برای ارسال یک لینک مخرب در تلاش برای سرقت ارزهای دیجیتال از قربانیان استفاده کرد.

کاهش تهاجمی کارکنان شرکت توسط ایلان ماسک، مالک X، این نگرانی را در سال گذشته برانگیخته است که این کاهش‌ها ممکن است باعث شود کاربران از جمله شخصیت‌های برجسته و سازمان‌های دولتی از سراسر جهان برجای بگذارند. او در این شکایت ادعا می کند که یک مدیر سابق امنیت اطلاعات در توییتر از ماسک و دیگران به دلیل اخراج غیرقانونی او شکایت کرده است و استدلال می کند که کاهش کارکنان با توانایی X برای تبعیت از فرمان رضایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در سال 2011 تداخل دارد. حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران

منبع: https://www.wired.com/story/sec-x-account-compromise/