سام آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI بازگشت

سم آلتمن با غلبه بر تلاش برای کودتای هیئت مدیره که شرکت را در چند روز گذشته به هرج و مرج کشانده بود، به عنوان مدیر عامل OpenAI بازخواهد گشت. گرگ براکمن، رئیس سابق، که در اعتراض به اخراج آلتمن استعفا داد نیز بازخواهد گشت.

این شرکت روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که یک “توافق اصولی” برای آلتمن برای بازگشت در کنار هیئت مدیره جدید متشکل از برت تیلور، لری سامرز و آدام دی آنجلو دارد. D’Angelo از هیئت مدیره قبلی است که ابتدا آلتمن را روز جمعه اخراج کرد. او در این شورای اولیه کوچک باقی می ماند تا کمی نمایندگی به شورای قبلی بدهد.

یک منبع با آگاهی مستقیم از مذاکرات می گوید که تنها کار این هیئت اول بررسی و انتصاب یک هیئت رسمی جدید با حداکثر 9 نفر است که مدیریت OpenAI را بازنشانی می کند. مایکروسافت احتمالاً مانند خود آلتمن در این هیئت مدیره توسعه یافته جایگاهی خواهد داشت.

آلتمن و ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، هر دو در مورد بازگشت قرارداد، که به نظر می رسد یک معامله تمام شده است، در توییتر توئیت کردند. هنگامی که از او پرسیده شد که “در اصل” به چه معناست، سخنگوی OpenAI گفت که شرکت “در حال حاضر هیچ نظر اضافی ندارد.”

بازگشت آلتمن حتی تکان دهنده تر از خروج ناگهانی او در جمعه است. هیئت غیرانتفاعی OpenAI در تصمیم اولیه خود برای برکناری آلتمن مصمم به نظر می رسید و دو مدیر عامل را در عرض سه روز برای جلوگیری از بازگرداندن او به کار برکنار کرد. در همین حال، کارکنان OpenAI شورش کردند و تهدید کردند که در صورت عدم استعفای هیئت مدیره، به همراه آلتمن و یکی از بنیانگذاران، گرگ براکمن، به سمت مایکروسافت خواهند رفت.

  اپل احتمالا در پایان دادگاه ایالات متحده جریمه شده و مجبور به تغییر مدل کسب و کار خود خواهد شد

در سرتاسر حماسه، اعضای هیئت مدیره مخالف آلتمن، هیچ توضیح واقعی برای دلیل اخراج او حتی در صورت تهدید سرمایه گذاران به پیگرد قانونی ارائه نکردند. روز یکشنبه، یکی از اعضای کلیدی هیئت مدیره، ایلیا سوتسکور، به اردوگاه آلتمن بازگشت و سه عضو باقی مانده هیئت مدیره را آسیب پذیرتر کرد. به ما گفته شده است که امت شیر، مدیر عامل موقت، که توسط هیئت مدیره به جای میرا موراتی، مدیر عامل موقت موقت منصوب شده است، تهدید کرده است که استعفا می دهد مگر اینکه هیئت مدیره اسناد یا مدارکی مبنی بر انجام اشتباه برای حمایت از اخراج آلتمن ارائه دهد، که به نظر می رسد تصمیمی باشد که در نهایت هیئت مدیره را هدایت کرد. برای از سرگیری جدی مذاکرات

منبع: https://www.theverge.com/2023/11/22/23967223/sam-altman-returns-ceo-open-ai