لی، رئیس سامسونگ از جرایم مالی مرتبط با ادغام شرکت تبرئه شد

220819-rd-1-1

رئیس اجرایی سامسونگ، جی وی لی، دوم از چپ، پس از محاکمه از ایفای نقش فعال تر در شرکت منع شده بود. تصویر: سامسونگ

لی جائه یونگ، رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس، که با نام جی وای لی نیز شناخته می‌شود، روز دوشنبه توسط دادگاهی در کره جنوبی پس از ادغام جنجالی دو شرکت تابعه سامسونگ الکترونیکس در سال 2015 از اتهام دستکاری سهام و کلاهبرداری حسابداری تبرئه شد.

دادگاه منطقه مرکزی سئول حکم داد که دادستان ها نتوانستند ثابت کنند که ادغام دو شرکت تابعه سامسونگ، سامسونگ سی اند تی و صنایع چیل، در سال 2015 غیرقانونی است.

دادستان ها استدلال کرده بودند که این ادغام به سهامداران آسیب رسانده و اساساً برای افزایش کنترل لی بر این شرکت انجام شده است، در حالی که وکلای رئیس جمهور استدلال می کردند که هیچ تقلبی در کار نبوده و ادغام برای افزایش ارزش دو شرکت و بخشی از آن انجام شده است. فعالیت تجاری عادی .

وکلای لی در بیانیه ای گفتند که این حکم “به وضوح تایید می کند” که ادغام به صورت قانونی انجام شده است و از دادگاه تشکر کردند.

این پیروزی قانونی برای رئیس اجرایی سامسونگ __ رئیس ارشد کل شرکت سامسونگ __ که به دلیل این پرونده از ایفای نقش فعال تر در مدیریت منع شده بود، مهم است. سامسونگ در سال گذشته یکی از بدترین عملکردهای سود خود را در بیش از یک دهه به ثبت رساند، زیرا رکود جهانی تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی و تراشه های کامپیوتری را کاهش داد.

  اپل به همکاری خود با گلدمن ساکس پایان خواهد داد

با این حال، تصمیم از دادگاه منطقه گرفته می شود و دادستان همچنان می تواند نسبت به این تصمیم تجدید نظر کند و پرونده را به دادگاه تجدید نظر و سپس به دیوان عالی کشور برساند.

لی قبلاً به اتهام فساد در سال 2017 زندانی شده بود، سپس در سال 2021 از یک پرونده جداگانه قانونی مربوط به یک رسوایی فساد مربوط به رئیس جمهور سابق کره جنوبی، پارک گئون هی، که خودش با یک دستیار به دلیل رشوه از شرکت های بزرگ زندانی شده بود، آزاد شد.

سیزده مدیر اجرایی دیگر نیز که در کنار رئیس اجرایی سامسونگ در پرونده دستکاری سهام متهم شده بودند، تبرئه شدند. در میان مدیران، مدیرعامل سابق سامسونگ الکترونیکس، چوی جی سونگ، که امروزه یکی از چهره های اصلی موفقیت سامسونگ در گوشی های هوشمند و تراشه ها به حساب می آید، بود.

لی در سال 2014 زمانی که پدرش لی کان هی دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان بستری شد، رهبر سامسونگ شد. پس از مرگ لی ارشد در سال 2020، رئیس فعلی سامسونگ به طور رسمی در سال 2022 به عنوان رئیس اجرایی سامسونگ معرفی شد. جی وای لی نوه بنیانگذار سامسونگ، لی بیونگ چول است که این شرکت را در سال 1938 تاسیس کرد.

منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-chairman-lee-acquitted-of-financial-crimes-over-merger-of-companies/#ftag=RSSbaffb68