ماموریت SLIM ژاپن، فرود تاریخی ماه را انجام می دهد، اما زمان در حال اتمام است

فرودگر هوشمند ژاپنی که از مدت‌ها قبل برای بررسی ماه برنامه‌ریزی شده بود، با موفقیت بر سطح ماه فرود آمد و این کشور را به پنجمین کشور در تاریخ تبدیل کرد که این کار را انجام داده است. اما همه چیز برای SLIM خوب نیست، زیرا طول عمر آن ممکن است به دلیل مشکلات سلول های خورشیدی محدود شود.

در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از فرود بر ماه در اوایل صبح (به وقت محلی)، JAXA و مدیران مأموریت توضیح دادند که «فرود نرم خود موفقیت آمیز بود. SLIM ارتباط برقرار می کند و دستورات را دریافت می کند. با این حال، به نظر می رسد که سلول خورشیدی در حال حاضر برق تولید نمی کند.

سلول‌های خورشیدی می‌توانند مشکل ساز باشند، درست مانند بقیه عملیات الکتریکی یک فضا – بیایید صادق باشیم، همه اینها معمولاً بسیار دشوار است – بنابراین تیم هنوز نتوانسته است مشکل را مشخص کند. با این حال، از آنجایی که سایر حسگرها به درستی کار می کنند و ارزش های سالمی را نشان می دهند، آنها مطمئن هستند که این کار به خود سلول های خورشیدی محدود می شود.

البته کار با باتری راه حل بلندمدتی نیست و اگر نتوانند سلول ها را آنلاین کنند، کاوشگر اصلی تنها چند ساعت عمر خواهد داشت (و در واقع می تواند به پایان عمر خود برسد). که).

باید به کشور و آژانس به خاطر موفقیتشان تبریک گفت. فرود روی ماه کار ساده ای نیست و در واقع چندین کشور و شرکت خصوصی در سال های اخیر تلاش کرده اند، اما هیچ کدام موفق نشده اند. چیزی به کوچکی یک دریچه گیر کرده (مثل ماموریت اخیر Astrobotic) می تواند یک پیشنهاد ماه را از مسیر خارج کند.

  Best Firm Mattress of 2024

بر اساس تله متری گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه فرودگر ممکن است کج شده باشد یا در پیکربندی فیزیکی غیربهینه قرار داشته باشد، اما تا کنون JAXA این موضوع را تایید نکرده است. کنفرانس مطبوعاتی اولیه در درجه اول به منظور اعلام موفقیت اولیه یک فرود نرم و یک فرودگر ماه در حال کار بود.

با این حال، این تیم خاطرنشان کرد که به نظر می رسد دو وسیله نقلیه ماهگردی که توسط SLIM حمل می شود، با موفقیت مستقر شده اند. این دو فروند از خودروی اصلی در حالی که چند متر بالاتر از سطح شناور بود بیرون آمدند و به صورت نیمه مستقل عمل خواهند کرد.

نمایش نحوه استقرار LEV-1 در هنگام فرود.

LEV-1 و LEV-2 (همانطور که به آنها گفته می شود) باید بتوانند تصاویری از منطقه فرود و خود SLIM ثبت کنند، اما آنها گفتند: “متاسفانه، این چیزی نیست که بتوانیم فوراً به شما نشان دهیم”. با فرض عملکرد خودروهای فرعی، آنها باید این اطلاعات را به زودی ارسال کنند.

این داستان در حال توسعه است، با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید از JAXA، آن را به روز خواهیم کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/19/japans-slim-mission-makes-historic-moon-landing-but-its-time-is-running-out/