مدیرعامل سابق توییتر و دیگر مدیران از ایلان ماسک و ایکس برای 128 میلیون دلار جدایی بدون حقوق شکایت کردند.

گروهی از مدیران سابق توییتر، از جمله مدیرعامل سابق پاراگ آگراوال، از ایلان ماسک و ایکس برای دریافت میلیون‌ها دلار غرامت پرداخت نشده شکایت کرده‌اند. این اتهامات به شرایط پر هرج و مرج پیرامون تصاحب شرکت ماسک در اکتبر 2022 برمی گردد.

زمانی که ماسک کنترل شرکت را به دست گرفت، انتظار می رفت که آگراوال، مدیر مالی ند سگال، مشاور عمومی ویجایا گاد و مشاور عمومی شان ادجت را اخراج کند. بر اساس این دادخواست، ماسک به دلیل نقشی که آنها در نبرد حقوقی چند ماهه ایفا کردند که ماسک را مجبور کرد پس از تلاش برای کناره گیری از معامله، “خشم خاصی” علیه این گروه داشته باشد. طبق این دادخواست، آگراوال مستحق 57.4 میلیون دلار، سگال 44.5 میلیون دلار، گاد 20 میلیون دلار و ادجت 6.8 میلیون دلار، که مجموعاً 128 میلیون دلار است، دریافت می کند.

این دادخواست به نقل از والتر ایزاکسون، زندگی نامه نویس ماسک، می گوید که ماسک برای بستن قرارداد با توییتر یک روز زودتر عجله کرد تا بتواند مدیران اجرایی را “به دلیل” درست قبل از اتمام گزینه های سهام آنها اخراج کند. سهام نهایی خریداری شود. به گفته ایزاکسون، ماسک به خود می بالید که این مانور قانونی باعث صرفه جویی در حدود 200 میلیون دلار شده است.

در این دادخواست آمده است: «ماسک صورت‌حساب‌هایش را نمی‌پردازد، معتقد است که قوانین در مورد او صدق نمی‌کند، و از ثروت و قدرت خود استفاده می‌کند تا بر هرکسی که با او مخالف است سرکشی کند». از آنجایی که ماسک تصمیم گرفت که نمی‌خواهد حقوق شاکیان را پرداخت کند، آنها را بدون هیچ دلیلی اخراج کرد، سپس دلایل نادرستی ساخت و کارمندانی را از شرکت‌های مختلف خود منصوب کرد تا تصمیم خود را حفظ کنند.

  سفر جان گلن به عنوان مسن ترین فضانورد جهان

X به درخواست برای اظهار نظر در مورد شکایت پاسخ نداد. شایان ذکر است که این اولین بار نیست که کارمندان سابق توییتر از این شرکت به دلیل عدم پرداخت حقوق پایان کار شکایت می کنند. شکایت دیگری مدعی شد که توییتر بیش از غرامت بدون حقوق به کارگران سابق بدهکار است. Agrawal، Segal و Gadde همچنین از شرکت در مورد هزینه های حقوقی پرداخت نشده ناشی از دعوای حقوقی سهامداران و سایر تحقیقات ناشی از خرید ماسک حمایت می کنند.

منبع: https://www.engadget.com/twitters-former-ceo-and-other-execs-are-suing-elon-musk-and-x-for-128-million-in-unpaid-severance-231428042.html?src=rss