مریخ نورد کنجکاوی ناسا این تایم لپس رویایی یک روز مریخی را گرفت

چند هفته پیش، ربات‌های کاوشگر مریخ ناسا در حالی که آژانس منتظر اتصال خورشیدی در مریخ بود، یک پدیده طبیعی که می‌تواند در ارتباطات آنها اختلال ایجاد کند، از کار سخت استراحت کردند. قبل از استراحت، مریخ‌نورد کنجکاوی پارک شده بود – اما دوربین‌های پیشگیری از خطر (Hazcams) به دور شدن ادامه دادند. برای اولین بار برای مریخ نورد، کنجکاوی گذر یک روز مریخی را بیش از 12 ساعت از موقعیت ثابت خود ثبت کرد و سایه در حال تغییر خود را بر روی چشم انداز هنگام حرکت خورشید از طلوع تا غروب به ثبت رساند. او این تصاویر را تا پایان این پیوند در 25 نوامبر نگه داشت.

یک گیف سیاه و سفید از منظره مریخ و سایه کنجکاوی در حال حرکت با خورشید

NASA/JPL-Caltech

به گفته ناسا، کنجکاوی چند روز قبل از شروع پیوند در اواسط نوامبر، دستور ضبط سکانس های 12 ساعته را داشت. ایده این بود که ببینیم آیا می تواند رویدادهای آب و هوایی را که ممکن است رخ دهد را تشخیص دهد. در نهایت این اتفاق نیفتاد، اما تصاویری که کنجکاوی در 8 نوامبر گرفت هنوز کاملاً مسحورکننده هستند. آنها در دو ویدیو گرد هم آمدند که نمای هازکم جلو و عقب او را نشان می داد.

Hazcam های کنجکاوی معمولاً برای کمک به رانندگان استفاده می شود تا از زمین هایی که می تواند برای مریخ نورد خطرناک باشد اجتناب کنند. اما با پارک شدن مریخ نورد قبل از تعطیلات 11 تا 25 نوامبر، دوربین ها برای کمی گشت و گذار آزاد شده اند. کنجکاوی از موقعیت خود در پای کوه شارپ در مریخ از ساعت 5:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر ثبت کرد. او و سایر کاوشگران مریخ از آن زمان به فعالیت های عادی بازگشته اند.

  «کتاب سیاه» اولین موفقیت نتفلیکس در نیجریه است
تایم لپس یک روز مریخی که توسط دوربین پشتی کنجکاوی دیده می شود

NASA/JPL-Caltech

منبع: https://www.engadget.com/nasas-curiosity-rover-snapped-this-dreamy-timelapse-of-a-martian-day-175701537.html?src=rss