ممنوعیت TikTok مونتانا توسط قاضی ایالات متحده به دلیل نگرانی از آزادی بیان مسدود شد

ممنوعیت بی‌سابقه ایالت مونتانا بر روی اپلیکیشن ویدیوی کوتاه چینی، TikTok، قرار بود از اول ژانویه 2024 اجرایی شود، اما همانطور که گزارش شده است. رویترزقاضی ناحیه ایالات متحده، دونالد مولوی، یک ماه قبل دستور مقدماتی برای جلوگیری از ممنوعیت صادر کرد. این بدان معناست که در حال حاضر، ByteDance و فروشگاه‌های برنامه اجازه دارند به ارائه TikTok به کاربران در ایالت مونتانا ادامه دهند، بدون اینکه از تاریخ شروع ممنوعیت روزانه 10000 دلار جریمه شوند.

طبق گزارش‌ها، قاضی گفت که این ممنوعیت «از قدرت دولتی فراتر رفته و حقوق قانونی کاربران را نقض می‌کند» – بازتابی از چالش حقوقی ارائه‌شده توسط پنج سازنده TikTok یک روز پس از امضای لایحه در ماه مه. و همچنین شکایت دیگری که توسط مالک پلتفرم، ByteDance ارائه شده است. ، اواخر همان ماه همچنین جای سوال است که آیا گوگل و اپل می توانستند به طور موثر چنین ممنوعیتی را در سراسر ایالت بر روی فروشگاه های اپلیکیشن خود اعمال کنند.

لایحه مربوطه در ابتدا بر اساس ادعاهایی تهیه شد که این برنامه چینی اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک می گذارد، چیزی که ByteDance مدت ها از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رد کرده بود. این شرکت در آگوست 2020 و بار دیگر از طریق یک کمپین جدید «شفافیت» در اوایل سال جاری، با اشاره به «پروژه تگزاس» برای محافظت از ایالات متحده. داده های کاربر با کمک اوراکل.

تا به امروز، هیچ ایالت دیگر ایالات متحده لایحه ای را برای ممنوعیت TikTok تصویب نکرده است. نتیجه پرونده مونتانا می تواند کلید سرنوشت این اپلیکیشن چینی در سایر نقاط کشور باشد.

  Marvel's Echo همزمان به دیزنی پلاس و هولو می آید

منبع: https://www.engadget.com/tiktok-ban-in-montana-blocked-by-us-judge-over-free-speech-rights-011846138.html?src=rss