من انتظار نداشتم این تبلت اندرویدی 180 دلاری به همان اندازه که هست تاثیرگذار باشد

تبلت Oukitel OT5.

Oukitel OT5 یک ابزار عالی برای تبلتی است که می تواند بسیاری از نیازها را برآورده کند.

جک والن / ZDNET

نکات کلیدی ZDNET

  • این بررسی تبلت اندرویدی Oukitel OT5 است که فروش آن از 11 نوامبر آغاز می شود 179 دلار در وب سایت Oukitel.
  • این تبلت دارای عمر باتری باورنکردنی و صفحه نمایش صافی است که مطمئناً هر کاربر تبلت اندرویدی را راضی می کند.
  • دوربین ها نمی توانند با دوربین های دستگاه های گران تر مقایسه شوند.

تبلت های اندرویدی شهرت بدی دارند – و دلیلی برای آن وجود دارد. در بیشتر موارد، سخت افزار تبلت اندرویدی به سادگی نمی تواند با اپل رقابت کند.

جایی که اپل بر روی سخت‌افزار پرچم‌دار رده بالا تمرکز می‌کند، بیشتر تبلت‌های اندرویدی به شدت به بخش بودجه متمایل می‌شوند. و این رویکرد عالی است زیرا تبلت های اندرویدی را مقرون به صرفه می کند. اما برای کسانی که به دنبال تجربه پیشرفته‌تری هستند، تبلت‌های اندرویدی این روزها فروش سختی دارند. آنها اغلب شامل پردازنده های ضعیف، رم کافی، یا صفحه نمایش هایی هستند که تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

همچنین: اینها بهترین تبلت های اندرویدی هستند که می توانید بخرید

هر چند وقت یک بار با تبلت اندرویدی مواجه می شوم که از وزنش بیشتر می شود. اشتباه نکنید، من هرگز از تبلت زیر 200 دلار استفاده نکرده ام که تمام جعبه ها را علامت زده باشد. اما هر چند وقت یک بار، تبلتی می آید که بیشتر موارد مهم را بررسی می کند.

برای روشن بودن، من نیازی به یک میز با دوربین درجه یک ندارم زیرا تمایلی به استفاده از تبلت برای اهداف فیلم یا عکس ندارم. چیزی که من نیاز دارم جدولی با منابع کافی برای دویدن بدون تاخیر و بدون فروپاشی زیر بار چندوظیفگی است.

من به یک تبلت اندرویدی نیاز دارم که به من امکان می دهد به راحتی با مجموعه ابزارهای Google کار کنم، اخبار را بخوانم، با تله پرومتر کار کنم و گهگاهی ویدیوها را تماشا کنم. من همچنین به یک تبلت با باتری خوب نیاز دارم.

بنابراین هنگامی که شخصی از Oukitel با من تماس گرفت تا تبلت OT5 را بررسی کند، من بیش از حد مایل به آزمایش آن بودم (با فرض اینکه ناامید کننده باشد). وقتی تبلت را دریافت کردم، آن را روشن کردم، آن را به شبکه بی سیم خود وصل کردم، آن را به حساب Google خود پیوند دادم و بازی کردم.

همچنین: بهترین تبلت های ارزان قیمت

در کمال تعجب، این تبلت زیر 200 دلار واقعاً مرا تحت تأثیر قرار داد.

نه، این تبلت از تبلت پرچمدار اپل بهتر عمل نمی کند، اما OT5 مطمئناً می تواند با هر تبلت اندرویدی میان رده – و حتی برخی از دستگاه های پرچمدار رقابت کند.

مشخصات

قبل از بررسی تجربیات من با تبلت، اجازه دهید نگاهی به مشخصات داشته باشیم:

  • صفحه نمایش 12 اینچی 2K با وضوح 2000 در 1200 دارای گواهی TÜV SÜD
  • نمایشگر Corning Gorilla Grass 5
  • پردازنده هشت هسته ای مدیاتک هلیو G99
  • نسبت صفحه نمایش به بدنه 86 درصد
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی
  • چهار بلندگو 1217
  • باتری 11000 میلی آمپری
  • 36 گیگابایت رم (12 گیگابایت که با تخصیص مجازی از طریق بخش حافظه هیبریدی در تنظیمات به 36 گیگابایت قابل افزایش است)
  • 256 گیگابایت حافظه داخلی
  • ضخامت 7.5 میلی متر و وزن 560 گرم
  • سیستم عامل اندروید 13
  • OT5 در رنگ‌های خاکستری، آبی یا سبز عرضه می‌شود و دارای یک پوشش نرم است که به عنوان پایه نیز کاربرد دارد.
  سریال Halo - یک سریال علمی تخیلی در مقیاس بزرگ

تجربه من با OT5

اولین چیزی که من را در مورد دستگاه جذب کرد صفحه نمایش است. بسیار زیبا، تمیز، روشن و بزرگ است. حتی والپیپر پیش فرض ویندوز 11 هم من را اذیت نکرد. در واقع، صفحه نمایش OT5 احتمالا بهترین نمایشگری است که در این قیمت دیده ام. من تا آنجا پیش می روم که بگویم بهتر از تبلت های گران قیمت دیگری است که من آزمایش کرده ام.

بعد روان بودن رابط کاربری آمد. به لطف 12+24 گیگابایت رم (12 فیزیکی و 24 مجازی)، پردازنده 8 هسته ای و اندروید 13، رابط OT5 بسیار عالی است. برنامه ها به سرعت باز می شوند و جابجایی بین آنها به آسانی کره است.

همچنین: بهترین تبلت های صفحه بزرگی که می توانید بخرید

چیزی که واقعاً در مورد OT5 مرا شگفت زده کرد، عمر باتری بود. من تقریباً دو هفته است که از دستگاه استفاده می کنم و یک بار آن را شارژ کرده ام. حالا من نمی گویم که با یک بار شارژ همان طول عمر را خواهید داشت. اگر از تبلت برای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، ویدیوهای زیادی تماشا می‌کنید یا ویدئو کنفرانس انجام می‌دهید، مطمئن هستم که عمر باتری به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما برای استفاده عمومی من، باتری OT5 واقعا چشمگیر بوده است.

Samsung Tab S8 Ultra (که معمولا بین 900 تا 1200 دلار به فروش می رسد) را در نظر بگیرید که دارای باتری 11200 میلی آمپر ساعتی است. OT5 (که با قیمت 179.99 دلار به فروش می رسد) دارای باتری 11000 میلی آمپر ساعتی است. اگر عمر باتری از اولویت بالایی برخوردار است، قطعا با این تبلت نمی توانید اشتباه کنید.

  جوکر مردمی و ورا درو برای لحظه شرور خود آماده هستند

اخطار

البته یک تبلت زیر 200 دلار یک یا دو اخطار دارد. مشکل بزرگ OT5 دوربین هاست. این بدان معنا نیست که آنها بد هستند. آنها در واقع عکس های قابل تعمیر می گیرند، به شرط اینکه نور خوبی داشته باشید. در نور ضعیف، دوربین ها در برابر اکثر تلفن های مدرن مقاوم نیستند. اما اگر همچنان بتوانید نور خوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که عکس ها عالی نیستند.

این مورد برای دوربین های جلو و عقب است. با این حال، من متعجب شدم که متوجه شدم دوربین کوچک‌تر از بین دو دوربین (دوربین “سلفی”) کار بسیار خوبی در گرفتن سوژه‌ها انجام می‌دهد، به شرط اینکه نورپردازی خوب باشد.

نمونه عکس گرفته شده توسط دوربین سلفی Oukitel OT5.

بهترین عکس جذاب من با دوربین سلفی OT5.

جک والن / ZDNET

با این حال، بزرگترین مشکل من با دوربین ها نبود آپشن است. من به دوربین‌های پیکسل عادت کرده‌ام (که می‌دانم مقایسه‌ای ناعادلانه است) که شامل حالت‌های پرتره، ماکرو و سایر حالت‌ها برای ایجاد عکس‌های عالی است. در عوض، برنامه دوربین OT5 کاملاً عمومی است. شما عکس ها و فیلم ها را دریافت می کنید و چیزهای بیشتری دریافت نمی کنید. اما این یک تبلت است، بنابراین نباید انتظار سطح انعطاف‌پذیری را در یک گوشی داشته باشید، به خصوص در سطح پیکسل 8 پرو.

بنابراین اگر عکاسی تبلت شما باید به اصول اولیه بپردازد، مشکلی با OT5 نخواهید داشت.

مشاوره خرید ZDNET

اگر به دنبال یک تبلت اندرویدی ارزان برای خود یا به عنوان هدیه تعطیلات برای یک دوست یا یکی از عزیزان خود هستید، Oukitel OT5 یک ابزار عالی است که استدلال قوی برای ادامه کار با تبلت های اندرویدی ایجاد می کند.

منبع: https://www.zdnet.com/article/i-did-not-expect-this-180-android-tablet-to-be-as-impressive-as-it-is/#ftag=RSSbaffb68