نحوه غیرفعال ، نتایج شخصی در جستجوی گوگل در اندروید برای حفظ حریم خصوصی

شخصی که از گوگل استفاده می کند

آنادولو / مشارکت کننده / گتی ایماژ

نتایج شخصی در جستجوهای Google شامل مواردی است که برخی ممکن است آن‌ها را مخل حریم خصوصی بدانند، مانند پیش‌بینی‌های تکمیل خودکار از سابقه جستجوی شما، توصیه‌هایی بر اساس فعالیت حساب Google شما، و اطلاعات شخصی براساس مواردی مانند «پروازهای من» و «مسیرهای خانه». ” از Google Maps.

گزینه نتایج شخصی مدتی است که در حساب وب شما وجود داشته است، اما تنها در سال 2021 به اندروید آمد. تنها چیز خوب این است که وقتی از این نتایج شخصی استفاده می شود، نه تنها در بالای لیست های وب در جستجوهای شما ظاهر می شوند، بلکه فقط در حساب وب شما ظاهر شود. برای شما.

همچنین: نحوه استفاده از Circle to Search در اندروید (و اینکه کدام مدل ها از آن پشتیبانی می کنند)

پس چرا می خواهید ویژگی را که برای شخصی سازی جستجوهای گوگل شما در نظر گرفته شده است را غیرفعال کنید؟ عمدتاً به این دلیل که نمی خواهید شخص ثالثی شما را تحت نظر داشته باشد. البته، این بدان معنا نیست که لزوماً چیز بدی است که گوگل تلاش می کند تا نتایج جستجو را متناسب با خواسته ها و نیازهای شما ارائه دهد.

اجازه دهید سعی کنم یک مقایسه آنالوگ انجام دهم. تصور کنید دو گزینه برای یک عزیز دارید. گزینه اول به این معنی است که فرد چیزی در مورد شما نمی داند و نمی تواند چیزی در مورد شما بیاموزد و تعاملی که با این شخص به اشتراک می گذارید بسیار غیر شخصی است. در گزینه دیگر، شما عزیزی دارید که شما را می شناسد و می تواند بیشتر بیاموزد. تعامل با این شخص بر اساس درک آنچه دوست دارید، چه کسی هستید و به چه چیزی نیاز دارید است.

  چرا من (با احتیاط) به COP28 خوشبین هستم

همچنین: نحوه استفاده از NotebookLM که توسط هوش مصنوعی گوگل ارائه شده است، برای سازماندهی جستجوهای خود

در زندگی شخصی و غیر دیجیتالی شما، گزینه دوم بسیار جذاب تر به نظر می رسد. اما ما در مورد یک شخص صحبت می کنیم نه یک شرکت. و با Google Personal Results، یک شرکت شخص ثالث دارید که رفتار شما را ردیابی می کند، از آن درس می گیرد و نتایجی را که به شما نشان می دهد تنظیم می کند.

اگر ترجیح می دهید چنین رفتاری را در دستگاه تلفن همراه خود مجاز ندهید، اجازه دهید نحوه انجام آن را به شما نشان دهم.

هشدار درباره غیرفعال ، نتایج شخصی

قبل از اینکه این ویژگی را خاموش کنید، فکر کردم شاید بخواهید بدانید در صورت انجام این کار چه چیزی را از دست خواهید داد. با خاموش ، «نتایج شخصی»، دیگر پیش‌بینی‌های تکمیل خودکار شخصی‌شده (بر اساس گرایش‌ها و سابقه‌تان)، پاسخ‌های شخصی (برای مکان، یادآوری‌ها، رزروها، جلسات و غیره) و توصیه‌هایی (مانند مکان تماشای فیلم یا) دریافت نخواهید کرد. رستوران های نزدیک).

اگر با از دست دادن این گزینه ها مشکلی ندارید، به خواندن ادامه دهید.

نحوه غیرفعال ، نتایج شخصی

آنچه شما نیاز خواهید داشت: تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک گوشی اندرویدی با نسخه به روز شده سیستم عامل است. من این را در Pixel 8 Pro خود نشان خواهم داد، اما این ویژگی برای تلفن‌های غیر پیکسل در دسترس است. تفاوت در نحوه دسترسی شما به تنظیمات است. خوشبختانه گوشی های پیکسل راه های مختلفی برای دسترسی به این ویژگی دارند. بنابراین من روشی را به شما نشان خواهم داد که باید روی اکثر گوشی های اندرویدی کار کند.

کشوی برنامه Android که راه‌انداز برنامه Google را نشان می‌دهد.

همچنین می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت راست روی صفحه اصلی، به برنامه Google در تلفن‌های Pixel دسترسی داشته باشید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در صفحه ایجاد شده، روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

قسمت بالای برنامه گوگل در اندروید 14.

البته آیکون پروفایل شما با من متفاوت خواهد بود.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

از منوی زمینه، روی تنظیمات ضربه بزنید.

لیست تنظیمات در منوی برنامه Google.

تنظیمات دقیقاً همان جایی است که فکر می کردید می توانند باشند.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در صفحه جدید روی Personal Results ضربه بزنید.

لیست نتایج شخصی در صفحه تنظیمات برنامه Google.

شما در شرف دسترسی به کلید روشن/خاموش نتایج شخصی هستید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در نهایت، لغزنده On/Off را برای نتایج شخصی فشار دهید تا در موقعیت خاموش قرار گیرد. پس از انجام این کار، می توانید از برنامه Google خارج شوید.

نوار لغزنده برای فعال/غیرفعال ، نتایج شخصی Google.

به خاطر داشته باشید که اگر دوست ندارید این ویژگی چگونه جستجوهای شما را تغییر می دهد، همیشه می توانید آن را دوباره فعال کنید.

اسکرین شات توسط Jack Wallen/ZDNET

در این مرحله، نتایج شخصی را در برنامه Google در تلفن اندرویدی خود غیرفعال کرده اید. ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه تفاوت شوید، اما در نهایت متوجه خواهید شد که جستجوهای Google شما مطابق با تاریخچه، مکان، زمان روز و غیره شما نیست.

  مصرف روزانه آسپرین و مضرات آن

اگر برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستید، ممکن است بخواهید این ویژگی را غیرفعال کنید.

منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-disable-personal-results-in-google-search-on-your-android-phone-to-improve-your-privacy/#ftag=RSSbaffb68