هوش مصنوعی Edge Copilot مایکروسافت نمی تواند واقعاً همه ویدیوهای YouTube را خلاصه کند

قابلیتی که این هفته به AI Copilot مایکروسافت در مرورگر Edge اضافه شد، توانایی تولید خلاصه متنی از ویدیوها است. اما همانطور که میخائیل پاراخین، مدیر عامل مایکروسافت تبلیغات و خدمات وب توضیح می دهد، ویژگی صرفه جویی در زمان Edge Copilot هنوز کاملاً محدود است و فقط روی ویدیوهای از پیش پردازش شده یا زیرنویس کار می کند.

همانطور که توسط کاربر MSPower، پراخین می نویسد: برای اینکه این کار عمل کند، باید ویدیو را از قبل پردازش کنیم. اگر ویدیو زیرنویس باشد – همیشه می‌توانیم به آن متوسل شویم، اگر اینطور نیست و هنوز آن را از قبل پردازش نکرده‌ایم – در پاسخ به یک سوال کار نخواهد کرد.

به عبارت دیگر، Edge Copilot به تنهایی واقعاً خلاصه نمی شود فیلم های همانطور که رونویسی کلمه به کلمه ویدیوها را خلاصه می کند. Copilot همچنین می‌تواند عملکرد مشابهی را در Microsoft 365 ارائه کند، از جمله خلاصه ، جلسات ویدیویی Teams و تماس‌ها با نمایندگان خدمات مشتری – و در هر دو مورد، ابتدا صدا باید توسط مایکروسافت رونویسی شود. Copilot در مایکروسافت استریم همچنین می‌تواند هر ویدیویی را خلاصه کند، اما مجدداً از کاربران می‌خواهد یک رونوشت نوشتاری ایجاد کنند.

گفتگو پس از طراح پیترو شیرانو آغاز شد کار یک صفحه ضبط شده از Edge Copilot که خلاصه‌ای از یک ویدیوی YouTube در مورد آن است GTA VI تریلر. در این مورد، به نظر می رسد Copilot کار خود را به خوبی انجام می دهد. کاربر در ضبط، دکمه “Generate Video Summary” را در نوار کناری Copilot فشار می دهد، و چند ثانیه بعد، Copilot یکی را با نکات برجسته و مُهر زمانی تولید می کند.

  تکنولوژی جدید و آینده جهان + تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی متاورس + فناوری بلاک چین دیدنگار

البته، بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله YouTube و Vimeo، می‌توانند به طور خودکار رونویسی و زیرنویس ایجاد کنند، در صورتی که کاربران این ویژگی را فعال کنند. بعد از لبه از پاراخین پرسید پاسخ داد: “برای اکثر ویدیوها باید کار کند.”

Copilot تنها آخرین نمونه از مسابقه هوش مصنوعی مولد است که در آن مایکروسافت با گوگل (و سایرین) رقابت می کند. ماه گذشته، گوگل افزونه یوتیوب چت بات Bard خود را ارتقا داد تا به آن اجازه دهد محتوای یک ویدیو را خلاصه کند و اطلاعات خاصی را از آن استخراج کند. همین هفته، گوگل به‌روزرسانی بزرگی را برای Gemini اعلام کرد که مشکلات خاص خود را دارد: تغییرات این شرکت ممکن است برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی را در یک نسخه نمایشی نادرست نشان دهد، و حقایق همیشه روشن نیستند.

پاراخین بود صادقانه در مورد مراحل مختلف تکامل Copilot در شبکه های اجتماعی. هنگامی که صبح روز سه شنبه در هواپیما بود، کارشناس یادگیری ماشینی به X پست کرد: “قابلیت Edge Copilot برای استفاده از اطلاعات در ویدیوها – در طول پرواز” اضافه شد.

منبع: https://www.theverge.com/2023/12/8/23994303/microsoft-copilot-ai-edge-video-summary-youtube-transcript