چرا ایده آل شناسان رمزنگاری به ETF های بیت کوین دست نمی زنند؟

علاقه مندان به بیت کوین پس از اینکه قانونگذاران ایالات متحده روشی جدید و قابل دسترس تر را برای سرمایه گذاری در دارایی های کریپتو پس از یک دهه مقاومت تصویب کردند، یک پیروزی تاریخی را اعلام کردند. با این حال، آنها خودشان به آن نزدیک نخواهند شد.

در 10 ژانویه، پس از یک شروع غلط مسخره، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده راه اندازی صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را در این کشور تصویب کرد. ETF ها توسط مجموعه ای از موسسات مالی معروف، از جمله BlackRock، Fidelity و Franklin Templeton صادر می شوند و به مردم راهی برای سرمایه گذاری در بیت کوین از طریق یک کارگزار ارائه می دهند، گویی که این یک اقدام است. قیمت سهام ETF از قیمت بیت کوین تبعیت می کند.

ورود ETF های جدید به طور گسترده توسط سرمایه گذاران بیت کوین جشن گرفته شده است، آنها معتقدند که این دارایی ها را از نظر سرمایه گذاران نهادی ثروتمند مشروعیت می بخشد و سرمایه گذاری را برای افراد عادی آسان تر می کند، تقاضا را افزایش می دهد و قیمت ها را افزایش می دهد. مشکل این است که ETF های بیت کوین تقریباً با هر چیزی که بیت کوین قرار است نشان دهد در تضاد است.

در مقاله سفید خود در سال 2008، مخترع بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، چشم انداز پول الکترونیکی را ارائه کرد که مستقیماً از فردی به فرد دیگر، تحت کنترل هیچ موسسه مالی، تغییر می کند. دو انگشت برای وال استریت تشنه سود بود. با این حال، ETF ها توسط برخی از بزرگترین موسسات مالی در ایالات متحده صادر می شود. سرمایه گذاران بیت کوین واقعی را در اختیار ندارند یا در اختیار ندارند. آنها در حال خرید نمایندگی هستند. پیتر مک کورمک، مجری پادکست، می‌گوید: سرمایه‌گذاران ETF می‌توانند از وضعیت مالی سود ببرند، اما تمام مزایایی را که ساتوشی در نظر می‌گیرد، دریافت نخواهند کرد. کاری که بیت کوین انجام داد “مالکیت واقعی بیت کوین شامل مالکیت مستقیم آن است.”

  Wordle امروز: پاسخ و نکات برای 30 آوریل

در هفته‌های پس از راه‌اندازی، انتظار می‌رود صدها میلیون دلار به ETF‌های بیت‌کوین نقدی سرازیر شود. نتیجه عملاً انشعاب دارایی به شکلی از بیت کوین برای سرمایه گذاری و بیت کوین به خاطر بیت کوین خواهد بود که صرفاً توسط ایدئولوگ ها نگهداری می شود.

برای توضیح ناهماهنگی بین استقبال جشن از ETF های جدید و ناسازگاری آشکار آنها با فلسفه ناکاموتو، بیت کوین داران به دشواری دستیابی به پذیرش گسترده تا به امروز اشاره می کنند. آنها می گویند که ETF ها یک مصالحه حساب شده است که به بی میلی مردم عادی برای مواجهه با خطرات ذخیره سازی ارزهای دیجیتال پاسخ می دهد.

مکس کایزر که به دولت السالوادور در مورد سیاست بیت کوین توصیه می کند، می گوید ETF ها “اثر پشه ای” خواهند داشت، “ویروس ذهنی بیت کوین را همه جا منتقل می کند.”

نگرش شرکت‌های رمزنگاری، به‌ویژه آن‌هایی که از ETF‌ها با خدمات پشتیبانی می‌کنند، این است که افزایش دید و پذیرش عمومی کریپتو، به هر شکلی که باشد، برای سلامت طولانی‌مدت صنعت پس از یک سری مشکلات طولانی مدت شهرت مفید خواهد بود. معکوس.

مارشال بیرد، مدیر ارشد استراتژی در جمینی، یک صرافی ارزهای دیجیتال که بیت کوین را از طرف صادرکنندگان ETF ذخیره می کند، می گوید: ETF ها تنها یک شکل از توزیع هستند. او می‌گوید در حالی که سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین از طریق ETF از نظر عملکردی مشابه ذخیره بیت‌کوین شما نیست، اما وجوه جدید جمعیتی را هدف قرار می‌دهد که دسترسی کمتری دارند، که سهولت دسترسی برای آنها اولویت است. لزوماً این نیست که یک مدل بهتر از مدل دیگر باشد. فقط متفاوت است،” او می گوید.

  قابلیت جستجوی ChatGPT احتمالا روز دوشنبه معرفی خواهد شد

منبع: https://www.wired.com/story/bitcoin-etf-cryptocurrencies-split/