گزارش شده است که گوگل یک قرارداد ویژه با Spotify منعقد کرده است که به آن اجازه می دهد از هزینه های Play Store جلوگیری کند

اسپاتیفای قرارداد ویژه‌ای با گوگل منعقد کرده است که به آن اجازه می‌دهد زمانی که افراد با استفاده از سیستم پرداخت سرویس پخش موسیقی در اندروید مشترک می‌شوند، هیچ کمیسیونی به گوگل پرداخت نکند. لبه. بر اساس همین قرارداد، Spotify تنها در صورتی که کاربران از طریق گوگل برای این سرویس ثبت نام کنند، 4 درصد کمیسیون به گوگل پرداخت می کند که بسیار کمتر از سایر برنامه هایی است که معمولاً 15 درصد برای اشتراک از طریق فروشگاه Google Play پرداخت می کنند.

به نقل از دان هریسون، مدیر اجرایی، “گوش دادن به موسیقی یکی از اهداف اصلی (تلفن) است… اگر Spotify روی خدمات Play و سرویس های اولیه به خوبی کار نکند، مردم گوشی های اندرویدی نمی خرند.” مشارکت در Google، در دادگاه. گوگل و اسپاتیفای همچنین توافق کردند که هر کدام 50 میلیون دلار به یک “صندوق موفقیت” به عنوان بخشی از این معامله کمک کنند.

این اظهارات به عنوان بخشی از شکایتی بود که اولین بار توسط اپیک گیمز، سازنده این بازی بسیار محبوب، علیه گوگل مطرح شد. فورتنایت، در سال 2020. Epic ادعا کرد که فروشگاه Play Google در Android یک انحصار غیرقانونی است که سازندگان برنامه را مجبور می کند در ازای ارائه خریدهای درون برنامه ای از طریق فروشگاه Play به کاربران از مبالغ هنگفتی جدا شوند. Epic در سال 2021 شکایت مشابهی را علیه اپل تنظیم کرد که شکست خورد.

Spotify در ابتدا از اپیک در مبارزه با گوگل و اپل پشتیبانی کرد. اما در سال 2022، این شرکت یک برنامه گوگل به نام صورت‌حساب انتخاب کاربر را راه‌اندازی کرد که به برنامه‌های اندرویدی اجازه می‌دهد در ازای حذف گوگل از سیستم‌های پرداخت خود استفاده کنند. توافق ویژه ای که در دادگاه فاش شد نشان داد که گوگل مایل است استثنائات بیشتری را برای برنامه های محبوب مانند Spotify ایجاد کند.

  رصدخانه فضایی مادون قرمز پرتاب شد

گوگل در روزهای اخیر اسرار تجاری بزرگی را فاش کرده است. هفته گذشته، یک استاد اقتصاد به نمایندگی از این شرکت در یک محاکمه ضد انحصار جداگانه شهادت داد که از آن زمان به این نتیجه رسیده است که گوگل 36 درصد از کل درآمد تبلیغاتی را که از طریق مرورگر سافاری اپل ایجاد می کند به اپل پرداخت می کند، رقمی که ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت اعلام کرد. ، در حین شهادت در Epic v. گوگل.

لبه همچنین اوایل این ماه گزارش داد که گوگل نتفلیکس، یکی دیگر از سرویس های پخش جریانی محبوب را ارائه می دهد. این کارمزد کاهش 10 درصدی را ارائه کرد که نتفلیکس آن را رد کرد – در عوض تصمیم گرفت به کاربران راهی برای ثبت نام مستقیم در نتفلیکس در برنامه اندروید خود ارائه ندهد.

منبع: https://www.engadget.com/spotify-reportedly-struck-a-special-deal-with-google-that-let-it-skip-play-store-fees-224646377.html?src=rss