گزارش می‌گوید ایلان ماسک، رهبران گروه‌های تروریستی را شناسایی کرد

تحقیقات یک گروه ناظر نشان داد که گروه تروریستی حزب الله و سایر نهادهای تحریم شده توسط ایالات متحده حساب هایی با چک مارک های پولی در X دارند، شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک که هنوز در دامنه Twitter.com ساکن است.

پروژه شفافیت فناوری (TTP)، یک سازمان غیرانتفاعی که از شرکت‌های بزرگ فناوری انتقاد می‌کند، در گزارشی در روز چهارشنبه گفت: «X، پلتفرمی که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، خدمات پرداختی را به حساب‌های دو مدیر یک شرکت آمریکایی ارائه می‌دهد. گروه تروریستی و چندین سازمان دیگر که توسط دولت آمریکا تحریم شده اند.

پس از خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار، ماسک شروع به گرفتن هزینه از کاربران برای چک مارک هایی کرد که قبلاً برای تأیید قابل توجه بودن و معتبر بودن یک حساب کاربری در نظر گرفته شده بود. پروژه شفافیت گزارش فناوری خاطرنشان می‌کند: «علاوه بر علامت‌هایی که برای اعطای مشروعیت در نظر گرفته شده‌اند، X مزایای مختلفی را برای حساب‌های پریمیوم، از جمله امکان ارسال متون و ویدیوهای طولانی‌تر و دید بیشتر برای پست‌های خاص، وعده می‌دهد».

پروژه شفافیت فناوری نشان می دهد که X می تواند تحریم های ایالات متحده را نقض کند. در این گزارش آمده است: «حساب‌های شناسایی شده توسط تحریک طالبان پاکستان شامل دو حساب است که ظاهراً متعلق به رهبران ارشد حزب‌الله مستقر در لبنان و سایر حساب‌های متعلق به رسانه‌های دولتی ایران و روسیه است». این واقعیت که X کاربران را ملزم به پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه برای یک سرویس پریمیوم می‌کند، نشان می‌دهد که X با این حساب‌ها تراکنش‌های مالی انجام می‌دهد که نقض بالقوه تحریم‌های ایالات متحده است.»

  معرفی پیکسل 8 امروز است. در اینجا نحوه تماشای رویداد Made by Google آمده است

برخی از حساب‌ها قبل از خرید توییتر توسط ماسک تأیید شده بودند، اما در آن زمان تأیید یک سرویس رایگان بود. پروژه شفافیت فناوری گفت، تصمیم ماسک برای دریافت هزینه برای چک مارک‌ها به این معنی است که X در حال ارائه خدمات پریمیوم و پولی به نهادهای تحریم‌شده است، که می‌تواند «مسائل حقوقی جدیدی را ایجاد کند».

جزئیات گزارش 28 حساب بررسی شد

Musk’s X ماهیانه 1000 دلار برای اشتراک در سازمان های تأیید شده دریافت می کند و ماه گذشته یک سطح پایه برای 200 دلار در ماه برای افراد، سطوح X Premium با علامت چک ۸ دلار یا ۱۶ دلار در ماه هزینه دارند.

این امکان وجود دارد که شرکت‌های آمریکایی بتوانند مجوزی از دولت برای شرکت در معاملات خاص با نهادهای تحریم شده دریافت کنند، اما بعید به نظر می‌رسد که X چنین مجوزی داشته باشد. قوانین از صراحتاً کاربران را از خرید X Premium منع کنید “اگر شما شخصی هستید که با آنها همراه است

در مجموع، پروژه شفافیت فناوری اعلام کرد که 28 حساب “تأیید شده” مرتبط با افراد یا نهادهای تحریم شده را پیدا کرده است. این افراد شامل افراد و گروه هایی می شود که توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) به عنوان اتباع ویژه تعیین شده فهرست شده اند.

این گروه نوشت: «از 28 حساب X شناسایی شده توسط TTP، 18 حساب نشان می دهد که آنها پس از 1 آوریل 2023 تأیید شده اند، زمانی که حساب های تأیید شده، که برای حفظ چک مارک های خود ملزم به پرداخت هزینه اشتراک هستند. در پاسخ های پیام از 19 حساب از 28 حساب.”

  Fallout آمازون برای فصل دوم تمدید شد

X مطلب زیر را ارسال کرد بیانیه چهارشنبه: «X با رعایت تعهدات قانونی و همچنین نظارت مستقل توسط ارائه‌دهندگان پرداخت ما، رویکردی قوی و ایمن برای ویژگی‌های درآمدزایی ما اعمال کرده است. تعدادی از حساب‌های فهرست‌شده در گزارش شفاف‌سازی فناوری مستقیماً در فهرست تحریم‌ها نام‌گذاری نشده‌اند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بدون دریافت خدماتی که مشمول تحریم‌ها می‌شوند، علامت‌های بررسی حساب قابل مشاهده باشند. تیم های ما گزارش را بررسی کرده اند و در صورت لزوم اقدام خواهند کرد. ما همیشه متعهد به اطمینان از حفظ یک پلت فرم ایمن، ایمن و سازگار هستیم. “.

X برخی از تیک ها را حذف می کند

بر اساس گزارش تحریک طالبان پاکستان، به نظر می رسد یک حساب کاربری با نام @SH_NasrallahEng به حسن نصرالله، رهبر حزب الله مرتبط است. اکانت وقتی برای اولین بار در روز چهارشنبه بررسی شد، بررسی شد، اما از آن زمان حذف شده است.

این حساب کاربری که 93600 دنبال کننده دارد، پیام ها و میم های حزب الله را به زبان انگلیسی منتشر می کند که اسرائیل و ایالات متحده را تحقیر می کند. در اکتبر 2021 ایجاد شد و در نوامبر 2023 تأیید شد، همان ماهی که نصرالله تهدید به تشدید بیشتر جنگ بین اسرائیل و حماس کرد. » در این گزارش آمده است.

منبع: https://www.wired.com/story/elon-musk-x-checkmarks-terrorist-groups/