Waymo مجوز حیاتی روباتاکسی دریافت می کند، فیسکر کارگران بیشتری را اخراج می کند و خودروی اپل ناپدید می شود

TechCrunch Mobility یک خبرنامه هفتگی است که به همه امور حمل و نقل اختصاص داده شده است. اینجا ثبت نام کنید – فقط روی TechCrunch Mobility کلیک کنید – تا هر آخر هفته خبرنامه را در صندوق ورودی خود دریافت کنید. اشتراک رایگان.

بازگشت شما را به … خوش آمد می گوییم Mobility TechCrunch – مرکز مرکزی شما برای اخبار و اطلاعات در مورد آینده حمل و نقل.

اوایل این هفته در لس آنجلس بودم و در آنجا مصاحبه کردم وایمو مدیرعامل تکدرا ماواکانا روی صحنه در رویداد StrictlyVC LA ما. می‌توانید مصاحبه کامل را در اینجا تماشا کنید، که شامل دیدگاه‌های او در مورد پروژه Apple Car، «تور اجتماعی» این شرکت در لس آنجلس، اینکه آیا Waymo چیزی در ماجرای کروز بعدی آموخته است (یا تغییر کرده است) و آیا او متعهد به ماندن در لس است. آنجلس سانفرانسیسکو حتی اگر خرابکاری رباتاکسی آن ادامه یابد.

صبح روز بعد (و بر حسب تصادف محض)، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا درخواست Waymo را برای راه اندازی یک سرویس روباتاکسی تجاری در لس آنجلس، شبه جزیره سانفرانسیسکو و در آزادراه های سانفرانسیسکو تایید کرده است. این تأییدیه مانع نهایی را که مانع از پرداخت هزینه سواری Alphabet در این مناطق گسترده می‌شود، برطرف می‌کند. نکته مهم، این است که قلمرو جدیدی را برای Waymo در یکی از بزرگترین شهرهای کشور باز می کند و مسیری را به فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو، واقع در جنوب شهر باز می کند.

اخبار این هفته نیز شامل آب کم عمق به صاحبان خودروهای برقی خود دسترسی به سوپرشارژرهای تسلا را می دهد کمیسیون امنیت و مبادلات بارگذاری لردستون موتورز با سرمایه گذاران گمراه کننده، تویوتا عملا پرداخت پول به مردم برای خرید پیل سوختی هیدروژنی آنها، Mirai و موارد دیگر را تامین می کرد!

بیا بریم!

یک پرنده کوچک

گربه پرنده سبز چشمک زن

یک تازه وارد در EV فیسکر اخیراً با چالش‌های زیادی روبرو بوده است: عدم اجرای اهداف فروش خود، مواجهه با مشکلات کیفیت و خدمات مشتری، و حرکت از مدل فروش مستقیم به تلاش برای جذب شرکای فروشنده.

  کمپین مبهم برای بی اعتبار ، گوشت تولید شده در آزمایشگاه

هفته گذشته، این شرکت اعلام کرد که 15 درصد از نیروی کار خود را به عنوان بخشی از انتقال کاهش می دهد و برای ادامه حیات به پول نقد بیشتری نیاز دارد. رویترز روز جمعه گزارش داد که در حال مذاکره با نیسان برای همکاری بر روی یک پیکاپ برقی است که می تواند استارتاپ را نجات دهد.

آ چند پرنده کوچک به ما گفت که این مذاکرات بیش از یک سال است که ادامه دارد و این تنها خودروساز ژاپنی نیست که در مورد همکاری احتمالی با فیسکر صحبت کرده است: فیسکر با مزدا نیز گفتگوهایی داشته است. اما نیسان آخرین بازمانده است و ادامه علاقه‌اش در زمان حیاتی برای این استارت‌آپ در حال مبارزه است.

آیا توصیه ای به ما دارید؟ پست الکترونیک کرستن کوروسک در [email protected] یا شان اوکین [email protected]. اگر ترجیح می دهید ناشناس بمانید، برای تماس با ما اینجا کلیک کنیدکه شامل SecureDrop (دستورالعمل در اینجا) و برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده مختلف.

پیشنهاد هفته

پول ایستگاه

ستاره شمالی اکنون که شرکت خودروهای برقی سوئدی – که متعلق به هلدینگ جیلی چین است – وام 950 میلیون دلاری از ده ها بانک دریافت کرده است، کمی فضای بیشتری برای مانور دارد.

چرا مهم است؟ پس از تصمیم ولوو مبنی بر لغو حمایت مالی از این خودروساز برقی، این بودجه‌های حیاتی برای پیشبرد طرح‌های خودروی الکتریکی Polestar است. طبق پرونده های نظارتی، این شرکت در پایان سال 2023 حدود 770 میلیون دلار پول نقد داشت.

با این حال، تامین مالی همه مشکلات مالی Polestar را حل نمی کند. حتی با وجود این تزریق جدید سرمایه، این شرکت گفت که به کاهش هزینه ها و پیگیری کارایی از جمله از طریق اخراج کارکنان ادامه خواهد داد. Polestar که از اواسط سال 2023 10 درصد از مشاغل خود را کاهش داده است، اعلام کرده است که قصد دارد امسال 15 درصد از مشاغل خود را کاهش دهد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که 15 درصد از مشاغل خود را کاهش می دهد که حدود 450 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

  خطای ماشین فروش فناوری مخفی تشخیص چهره فاش شد

پیشنهادهای دیگری که توجه من را جلب کرد…

استقلال انرژیاستارت آپی که تریلرهای الکتریکی برای حمل و نقل تجاری را توسعه می دهد، در دور سرمایه گذاری به رهبری Trousdale Ventures با مشارکت UP.Partners، R7 و Yamaha Motor Ventures، 23.5 میلیون دلار جمع آوری کرد. Range تا به امروز 31.5 میلیون دلار جذب کرده است.

قرائت های قابل توجه و اطلاعات دیگر

وسایل نقلیه خودران

خدا حافظ ماشین اپل; ما هرگز شما را نشناختیم بله، درست است، اپل برنامه های خود را برای ساخت و فروش یک خودروی الکتریکی خودران متوقف کرده است. نگران نباشید، چند ماه دیگر احتمالاً با شایعاتی مبنی بر بازگشت او مواجه خواهیم شد. ؛ دی

روزنامه نگار شان اوکین دریافته است که اپل احتمالاً صدها کارمند خود را از تیم اخراج خواهد کرد و تمام کار روی پروژه متوقف شده است. بر اساس گزارش بلومبرگ که اولین گزارش لغو پروژه بود، برخی به پروژه های هوش مصنوعی مولد اپل روی می آورند. سایرین 90 روز فرصت خواهند داشت تا در موقعیت های دیگری در شرکت جابجا شوند، در غیر این صورت اخراج خواهند شد. به گفته یکی از کارمندان که خواست نامش فاش نشود، پروژه خودرو هنوز حدود 1400 کارمند داشت، زیرا او مجاز به صحبت در مورد کار خود نبود. نکته تکمیلی: در اینجا جدول زمانی این پروژه که ده سال به طول انجامید، آمده است.


مدیر کل در حال بازنشستگی رباتاکسی سفارشی Cruise Origin از یک کارخانه سابق در میشیگان است.

جنبش TechCrunch آموخته است که به کارمندان گفته است که حدود 5٪ از نیروی کار خود (کمتر از 70 نفر) را کاهش خواهد داد. این کاهش ها در درجه اول بر موقعیت های اداری و برخی از کارمندان شاغل در بوستون، یکی از شهرهایی که شرکت در حال آزمایش خودروهای خودران است، تأثیر می گذارد. جزئیات بسیار مهم دیگر از منابع این است که شرکت نیاز به تامین مالی بیشتری دارد. این به این معنی است که هیوندای تمام قبض سرمایه گذاری مشترکی را که زمانی با Aptiv به اشتراک گذاشته بود پرداخت می کند یا شریک دیگری پیدا می کند.

  وردل امروز: پاسخ و نکاتی برای 4 مارس

وسایل نقلیه الکتریکی، باتری و شارژ

شیائومی اولین خودروی الکتریکی خود با نام SU7 را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد.

تکنولوژی تعبیه شده

آمازون فروش را متوقف کرد دوربین رینگ ماشین.

چرخ های این هفته

یک وسیله نقلیه خودران Waymo که در خیابانی پردرخت در سانتا مونیکا حرکت می کند.

اعتبار تصویر: آلن جی شابن / گتی ایماژ

این هفته رانندگی نکردم. سوار ماشین بدون راننده بودم وایمو ربات تاکسی من سواری های رباتاکسی Waymo زیادی انجام داده ام، اما هرگز در لس آنجلس سوار نشده ام. این سفر آزمایش جالبی از نحوه برخورد این رباتاکسی ها با انسدادهای غیرمنتظره ارائه کرد.

لحظاتی پس از سوار شدن به Waymo، خودرو در حال نزدیک شدن به تابلوی ایست بود که با تصادفی جزئی بین دو خودروی سواری توسط انسان مواجه شد. به اندازه کافی خنده دار، Waymo دیگر بدون راننده درست روبروی من بود. یک کارگر پست که او نیز گیر افتاده بود، در نهایت به یک خط چرخش برگشت و یک دور برگشت.

ماشین بدون راننده من سر جایش ماند و من شروع به تعجب کردم که آیا هرگز حرکت خواهد کرد یا خیر. به زودی، پیامی بر روی صفحه نمایش لمسی ظاهر می شود که به من اطلاع می دهد “تیم ما در تلاش است تا شما را به حرکت درآورد.” لحظه ای بعد، خودرو چند متری به عقب رفت و همان مانور پستچی را انجام داد. این احتمالاً زمانی رخ داده است که راهنمایی از راه دور ارائه شده است. به دلیل ترافیک حدود دو دقیقه به سفرم اضافه شد.

به زودی ویدیوی سواری را منتشر خواهیم کرد!

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/03/waymo-scores-a-critical-robotaxi-permit-fisker-cuts-more-workers-and-apple-car-fades-away/