فروش Amazon Prime Day 2024 به رکورد 14.2 میلیارد دلار رسید

طبق گزارش Adobe Analytics، رویداد Prime Day آمازون امسال شاهد رکورد فروش بود و مصرف کنندگان آمریکایی در 16 و 17 جولای 14.2 میلیارد دلار هزینه کردند. این نشان دهنده افزایش 11 درصدی نسبت به مجموع 12.7 میلیارد دلاری سال گذشته است.

خریداران در اولین روز رویداد آنلاین 2024 7.2 میلیارد دلار خرج کردند که نسبت به سال قبل 11.2 درصد افزایش داشت. Adobe Analytics گفت که در روز دوم، فروش 10.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 7 میلیارد دلار رسید. اگرچه آمازون هیچ یک از اعداد خود را منتشر نکرده است، اما این شرکت به شکستن رکوردهای فروش اعتراف کرده است.

«Prime Day 2024 به لطف میلیون‌ها عضو Prime در سراسر جهان که برای معاملات فوق‌العاده به آمازون مراجعه کردند، و همچنین کارکنان بسیار دوست‌داشتنی ما، شرکای تحویل کالا و فروشندگان در سراسر جهان، که به زنده ، این رویداد کمک کردند، موفقیت بزرگی بود. برای مشتریان،” داگ هرینگتون، مدیر عامل فروشگاه های آمازون در سراسر جهان، در بیانیه ای گفت.

بر اساس گزارش Adobe، خرید گوشی در سال جاری 18 درصد افزایش یافته است که 49.3 درصد از کل خرید را به خود اختصاص داده است. آمازون می گوید که دستیار هوش مصنوعی آن Rufus به میلیون ها مشتری در خرید کمک کرده است.

سایت تجزیه و تحلیل Numerator اشاره کرد که طی دو روز، میانگین ارزش سفارش 57.97 دلار بود. میانگین اندازه سفارش برای رویدادهای پرایم روز دو سال گذشته به ترتیب 56.64 دلار و 53.14 دلار بود.

ادوبی اضافه می کند که وسایل الکترونیکی و مبلمان باعث فروش بسیاری شدند و خریدهای برگشت به مدرسه نیز شاهد رشد قوی بودند.

Vivek Pandya، تحلیلگر اصلی Adobe Digital Insights گفت: «دسته‌های الکترونیک، پوشاک و مبلمان تقریباً نیمی از هزینه‌های تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهند، اما در نیمه اول سال 2024 شاهد رشد تک رقمی پایینی بودیم.

«اکنون واضح است که رویداد Prime Day یک کاتالیزور برای این دسته‌های اصلی بود، با تخفیف‌هایی که به اندازه کافی عمیق بود تا مشتریان بتوانند دکمه خرید را بزنند و اقلام را در خانه خود ارتقا دهند. »

Adobe گفت مشتریان از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» (BNPL) برای سفارش‌هایی به ارزش 1.08 میلیارد دلار استفاده می‌کنند که 7.6 درصد از فروش را شامل می‌شود.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که کل هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه جولای به 84.4 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال 2023 افزایش 8.2 درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/07/18/amazon-prime-day-2024-sales-hit-record-14-2-billion/

Character.AI اکنون به کاربران امکان می دهد در تماس ها با آواتارهای هوش مصنوعی صحبت کنند

Character.AI که توسط a16z پشتیبانی می شود، امروز اعلام کرد که اکنون به کاربران اجازه می دهد در تماس ها با کاراکترهای هوش مصنوعی صحبت کنند. این ویژگی در حال حاضر از چندین زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، کره ای، ژاپنی و چینی پشتیبانی می کند.

این استارت آپ ویژگی تماس را قبل از راه اندازی عمومی امروز آزمایش کرد. در این مدت بیش از 3 میلیون کاربر بیش از 20 میلیون تماس برقرار کردند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که تماس با شخصیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند برای تمرین مهارت‌های زبانی، مصاحبه‌های شبیه‌سازی‌شده یا افزودن آن‌ها به گیم‌پلی بازی نقش‌آفرینی مفید باشد.

کاربران می توانند تماس هایی با یک کاراکتر هوش مصنوعی تولید شده توسط کاربر را مستقیماً با فشار دادن یک دکمه آغاز کنند. Character.AI گفت که این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که تجربه تماس را با تاخیر کمتری روان کند.

می‌توانید بین تماس‌ها و پیام‌ها به‌طور یکپارچه جابه‌جا شوید، و همچنین با گزینه «ضربه برای قطع» از صحبت ، هوش مصنوعی جلوگیری کنید.

در اوایل ماه مارس، Character.AI، Character Voices را راه‌اندازی کرد تا به کاربران اجازه دهد صحبت‌های شخصیت‌ها را در مکالمات یک به یک بشنوند. این شرکت گفت که با این ویژگی که به کاربران امکان می دهد صدای خود را ایجاد کنند، کتابخانه برنامه بیش از 1 میلیون صدا دارد.

ویژگی تماس جدید این شرکت در زمانی ارائه می شود که کاربران Reddit از تغییرات شخصیتی شخصیت های خود شکایت دارند. در پاسخ به این شکایات، این استارت آپ به 404 Media گفت که این شرکت هیچ تغییر عمده ای ایجاد نکرده است، اما ممکن است برخی از کاربران در یک آزمایش شرکت کرده و به دلیل آن متوجه تفاوت هایی در رفتار شخصیت ها شده باشند.

در اوایل این هفته، The Information گزارش داد که گوگل در حال کار بر روی پلتفرم چت بات سفارشی خود برای پشتیبانی از متا و Character.AI است.

منبع: https://techcrunch.com/2024/06/27/character-ai-now-allows-users-to-talk-with-avatars-over-calls/

ویژگی های Apple Intelligence در دستگاه های iPhone Pro و Mac M1 در دسترس خواهد بود

اپل تعداد زیادی ویژگی جدید هوش مصنوعی را با نام جدید Apple Intelligence معرفی کرد. اگرچه این ویژگی‌ها رایگان هستند، اما تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. این دستگاه ها شامل آیفون 15 پرو و ​​همچنین آی پد و مک با تراشه های M1 یا جدیدتر است. بنابراین آیفون های قدیمی یا آیفون 15s (…)

© 2024 TechCrunch. تمامی حقوق محفوظ است. فقط برای استفاده شخصی.

منبع: https://techcrunch.com/2024/06/10/apple-intelligence-features-will-be-avaiable-on-iphone-pro-and-devices-with-m1-mac/

اپل قوانین اپ استور را تغییر می‌دهد تا شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی را در سراسر جهان مجاز کند

اپل قوانین اپ استور خود را روز جمعه به‌روزرسانی کرد تا به شبیه‌سازهای بازی کنسول‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل در سراسر جهان با گزینه‌ای برای دانلود عناوین اجازه دهد. با این حال، این شرکت هشدار داد که توسعه دهندگان مسئولیت دارند از قوانین کپی رایت پیروی کنند.

کاربران اندروید در حال حاضر می‌توانند به تعداد زیادی شبیه‌ساز برای بازی کلاسیک قدیمی در دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. آپدیت اپل احتمالا برخی از این توسعه دهندگان را تشویق می کند تا شبیه سازهای خود را به اپ استور بیاورند.

این شرکت گفت این برنامه های شبیه ساز باید از مکانیزم خرید درون برنامه ای برای ارائه اقلام دیجیتال استفاده کنند. با توجه به اینکه اپل انتظار دارد قوانین اپ استور را به دلیل مقررات تغییر دهد، این نوع بازی ها منبع درآمد دیگری را برای این شرکت فراهم می کنند.

در ژانویه، زمانی که اپل اولین مجموعه قوانین منطبق با قوانین بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) را منتشر کرد، این شرکت همچنین اعلام کرد که به فروشگاه های پخش بازی در سراسر جهان اجازه می دهد. علاوه بر این، در این زمان قوانین اپ استور را برای پشتیبانی از خریدهای درون برنامه ای برای بازی های کوچک و چت ربات های هوش مصنوعی به روز کرد.

اپل روز جمعه همچنین بند ارائه پلاگین‌ها را برای پوشش برنامه‌های کوچک مبتنی بر HTML5 به روز کرد – احتمالاً شامل خدمات ارائه شده توسط برنامه‌های فوق‌العاده مانند WeChat.

برنامه‌ها ممکن است نرم‌افزار خاصی را ارائه دهند که در باینری ادغام نشده باشد، به‌ویژه برنامه‌های کوچک HTML5 و بازی‌های کوچک، بازی‌های جریانی، چت‌بات‌ها و افزونه‌ها. علاوه بر این، برنامه های شبیه سازی کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل ممکن است برای دانلود بازی ها پیشنهاد دهند.»

ماه گذشته، زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده از اپل شکایت کرد، حذف ابربرنامه‌ها یکی از پنج مورد شکایت در رابطه با اقدامات انحصاری این شرکت بود.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های اصلی قوانین به سرویس‌های پخش موسیقی – مانند Spotify – اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به اشتراک‌ها و سایر خریدهای دیجیتال را نمایش دهند، و همچنین پیوندهایی را برای هدایت کاربران به وب‌سایت خود برای تکمیل خرید درج کنند.

ماه گذشته، Spotify به‌روزرسانی‌ای را در اپ استور ارائه کرد تا اطلاعات قیمت‌گذاری را به کاربران مقیم اتحادیه اروپا نشان دهد، اما برای هفته‌ها از اپل تأیید نشد. آخرین به‌روزرسانی قوانین اپل احتمالاً راه را برای اجرای بهتر Spotify در اتحادیه اروپا هموار می‌کند.

ما برای نظر دادن با Spotify تماس گرفته‌ایم و در صورت دریافت پاسخ، داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/05/apple-changes-app-store-rules-to-allow-retro-game-emulators-globally/

DOJ توجیهات حریم خصوصی اپل را “سپر الاستیک” برای منافع مالی می نامد

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه از اپل به دلیل اقدامات انحصاری شکایت کرد. این شکایت اپل را متهم می کند که حریم خصوصی و اقدامات امنیتی خود را به گونه ای شکل داده است که این شرکت از نظر مالی منتفع شود.

زمانی که وزارت دادگستری به منطق امنیتی و حریم خصوصی اپل به عنوان “سپر الاستیک” اشاره می کند، یک نقل قول برجسته می شود:

در این بیانیه آمده است: «اپل از توجیهات حفظ حریم خصوصی و امنیتی به عنوان یک سپر الاستیک استفاده می‌کند که می‌تواند برای تامین منافع مالی و تجاری اپل کشیده یا منقبض شود.

اپل از پوشش حریم خصوصی، امنیت و ترجیحات مصرف کننده برای توجیه رفتار ضدرقابتی خود استفاده می کند. در واقع، میلیاردها دلار صرف بازاریابی و برندسازی می‌کند تا این اصل خود خدمتی را ترویج کند که تنها اپل می‌تواند از حریم خصوصی و منافع امنیتی مصرف‌کنندگان محافظت کند.

این همه چیز نیست: چندین مورد دیگر وجود دارد که در آنها وزارت دادگستری معتقد است اپل حریم خصوصی را برای کاهش تجربه مشتری دور می‌زند:

App Store و توزیع اپلیکیشن

وی همچنین تاکید کرد که اپل اجازه ایجاد و استفاده از فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین را نمی دهد. با این حال، این شکایت به مشتریان دولتی و سازمانی اجازه می دهد تا فروشگاه های برنامه امن را نصب کنند. او همچنین گفت که در حال حاضر توسعه دهندگان نمی توانند یک فروشگاه اپلیکیشن جداگانه برای کودکان ارائه دهند. قابل ذکر است که با اجرای قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) این تا حدی تغییر کرده است. (برخی از تغییرات فقط در منطقه اتحادیه اروپا قابل اجرا هستند.)

وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که اپل بارگیری برنامه ها را در مک برای کاربران آسان کرده است. DOJ ادعا می کند که توسعه دهندگان همچنین می توانند برنامه ها را با محدودیت های پلت فرم کمتری توزیع کنند. وزارت دادگستری همچنین استدلال کرد که اپل «برنامه‌های فوق‌العاده» را محدود می‌کند، که می‌تواند جایگزین بهتری برای اپ استور برای دسترسی به خدمات باشد.

پیام رسانی

وزارت دادگستری همچنین اپل را متهم کرد که برنامه های شخص ثالث را از دریافت پیام (SMS) ارسال شده توسط اپراتور مسدود می کند. او گفت که اپل SMS را در اسناد API خود به عنوان “خصوصی” علامت گذاری می کند، بنابراین توسعه دهندگان دیگر نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. اپل به کاربران اجازه می دهد با تایپ شماره آنها در قسمت “to:” در برنامه پیام های خود، پیامک ارسال کنند، اما در مورد سایر برنامه های پیام رسانی، این امکان وجود ندارد.

شاکی همچنین استدلال کرد که اپل با اجرای نکردن محافظت از رمزگذاری در هنگام ارسال پیام توسط کاربران آیفون به کاربران اندروید، امنیت آیفون‌ها را کاهش می‌دهد.

شیوه های به اشتراک گذاری داده ها

این شکایت همچنین اپل را به استفاده از “مقدار زیادی از داده های شخصی و حساس” برای توزیع برنامه در فروشگاه App خود متهم می کند. او همچنین انگشت اتهام را به سمت شرکت مستقر در کوپرتینو به دلیل استفاده از داده های کاربران برای اهداف تبلیغاتی نشانه رفت.

علاوه بر این، این شکایت می‌گوید که اپل با گوگل قراردادهایی بسته است تا سرویس دومی را به موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری تبدیل کند، حتی اگر اپل می‌داند که جایگزین‌های بهتری برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد.

وزارت دادگستری همچنین استدلال کرد که کاربران برای استفاده از کیف پول دیجیتالی به جای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با یک بانک یا ارائه دهنده پزشکی، باید اطلاعات خود را با اپل به اشتراک بگذارند.

اساساً، وزارت دادگستری آمریکا استدلال می‌کند که شیوه‌های حریم خصوصی و امنیتی اپل ماهیت بهانه‌ای هستند و این شرکت «مسیرهای جایگزین» را برای محافظت از انحصار خود انتخاب می‌کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/21/doj-calls-apples-privacy-justifications-an-elastic-shield-for-financial-gains/

طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی مشارکت با گوگل برای ویژگی مبتنی بر جمینی در آیفون‌ها است

بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال همکاری با گوگل برای یک معامله بزرگ برای استفاده از مدل Gemini AI برای ویژگی های آیفون است. این امر گوگل را در موقعیت مسلط قرار می دهد زیرا این شرکت قبلاً با اپل به عنوان ارائه دهنده موتور جستجوی ترجیحی آیفون برای مرورگر سافاری معامله کرده است.

این نشریه به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید که اپل قصد دارد به منظور معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با به‌روزرسانی‌های iOS در اواخر سال جاری، مجوز فناوری هوش مصنوعی را از گوگل صادر کند. بلومبرگ گزارش داد، علاوه بر این، این شرکت همچنین با OpenAI برای استفاده بالقوه از مدل‌های GPT گفتگوهایی داشته است.

فشار فزاینده ای بر اپل برای رسیدن به رقبایی در حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل وجود دارد. در ماه فوریه، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت ویژگی‌های Gen-AI را «آخر امسال» معرفی خواهد کرد.

آگهی‌های شغلی این شرکت در سال گذشته نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی چندین ابزار داخلی و خارجی است که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند. با این حال، صحبت در مورد استفاده از فناوری های هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که اپل در تلاش های هوش مصنوعی خود آنطور که انتظار می رفت پیشرفت نکرده است.

مدل‌های خود اپل می‌توانند برخی از ویژگی‌های دستگاه را در به‌روزرسانی نرم‌افزار آتی iOS 18، که انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، که به‌طور تاریخی در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی شود، تقویت کنند. با این حال، این شرکت قصد دارد با یک فروشنده خارجی برای موارد استفاده مولد هوش مصنوعی مانند ایجاد تصاویر و کمک به کاربران در نوشتن شریک شود.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/17/apple-is-reportedly-exploring-a-partnership-with-google-for-gemini-powered-feature-on-iphones/

Feeeed یک برنامه خواندن است که فراتر از نظارت بر فیدهای RSS است

طی 12 ماه گذشته، اپلیکیشن‌های خواندن از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا نحوه مصرف اخبار را تغییر دهند. Artifact که اکنون متوقف شده است، توسط بنیانگذاران اینستاگرام، خلاصه ها و سرفصل های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد. اپلیکیشن‌های جدیدتر مانند Bulletin و مهندس سابق توییتر Particle رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته‌اند. با این حال، برنامه Nate Parrott’s Feeeed (یعنی چهار Es) که برای آیفون و آیپد در دسترس است، بیشتر بر ایجاد یک جدول زمانی الگوریتمی برای ترکیب منابع مختلف تمرکز دارد.

برنامه

مانند هر برنامه خواندن، Feeeed به شما امکان می دهد فیدهای RSS را به جدول زمانی خود اضافه کنید. اما طیف وسیعی از گزینه های دیگر مانند خبرنامه، کانال های یوتیوب، اخبار هکر، subreddits، پروفایل های Mastodon، وبلاگ های Tumblr و حساب های توییتر نیز وجود دارد. همچنین می توانید تاریخ تولد، آب و هوا (فقط ایالات متحده)، تعداد گام ها، فلش بک عکس، یادآورهای شخصی و فلاش بک را اضافه کنید. منحصربه‌فردترین ادغام، راهی است که می‌توانید بخشی از یک صفحه وب را ردیابی کنید.

فید اصلی Feeeed با منابع مختلف

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

فید اصلی ترکیبی از پست‌ها را از منابعی که دنبال می‌کنید نمایش می‌دهد. پست‌هایی که به صورت پیش‌فرض به صورت کارتی ظاهر می‌شوند، به ترتیب زمانی فهرست نمی‌شوند. بر خلاف سایر RSS خوان ها، هیچ تعداد خواندنی وجود ندارد زیرا ایده این است که به جای رسیدن به “صفر صندوق ورودی” برای خواننده، محتوا را کشف کنید. اما اگر احساس می‌کنید که باید از آخرین پست‌ها به‌روز باشید، می‌توانید یک برگه «آخرین» را به نوار پایین پین کنید. همچنین، می‌توانید رتبه‌بندی فید را از «بهترین تنوع» به «وقتی» تغییر دهید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

تا زمانی که شروع به دنبال ، منابع از مکان‌هایی مانند برگه‌های «اشتراک» و «کاوش» نکنید، فید اصلی خالی است. برای کشف بهتر، Parrott سال گذشته پیشنهادهای منبع غیر معمول و یک ربات مجهز به هوش مصنوعی را به برنامه اضافه کرد. ربات می‌تواند مواردی را در پاسخ به سؤالی مانند «چه وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌هایی درباره فوتبال صحبت می‌کنند» پیشنهاد کند.

هزینه های ساخت و ساز

پاروت از طریق ایمیل به TechCrunch گفت که فرآیند ایجاد این برنامه در طول همه‌گیری، زمانی که تمایل شدیدی برای پیمایش مداوم در برنامه وجود داشت، آغاز شد. او با منابع مختلف چیزی برای خودش ساخت.

“میل به بیرون آوردن تلفن خود و به سادگی مرور ، خیلی قوی است من چندین بار سعی کردم از برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی خارج شوم، و هیچ وقت جواب نداد، بنابراین فکر کردم: چرا فقط اصرار را برای اسکرول ، و هدایت آن به چیزی ارزشمند قبول نکنم؟ من یک خوراک برای خودم می‌خواستم، با شرایط خودم.»

“خود ایده از یک خوراک خبری برای خودتان، با شرایط خودتان من فکر می کنم هنوز کلید درک برنامه است. شما انتخاب می کنید که چه چیزی مهم است و Feeeed به شما یادآوری می کند. می توانید نماد، برگه ها، الگوریتم، طرح بندی را انتخاب کنید.

منابع را به Feeeed اضافه کنید

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

پاروت گفت که در ابتدا موتور توصیه نمی ساخت. با این حال، پس از راه اندازی این برنامه در سال 2022، او متوجه شد که کشف محتوا یک تقاضای اصلی کاربران است.

«من فکر می‌کنم ایده یک جریان بی‌نهایت یک چیز واقعاً قدرتمند است. عادت ایجاد می کند. می‌توانید این را به‌عنوان یک چیز بد ببینید، یا می‌توانید آن را به‌عنوان واقعیتی در رابطه‌ی ما با فناوری ببینید، و بگویید: «هی، اگر لازم باشد در حالی که منتظر قطار هستم، در یک فید اسکرول کنم، پس می‌توانم این کار را انجام دهم. که . حداقل به من یادآوری کن که در روز تولد دوستم پیامک بدهم؟» او گفت.

چه چیزی در راه است؟

در حالی که فضایی برای پیاده سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در این زمینه وجود دارد، Parrott به استفاده از فناوری برای انتقال سریعتر اطلاعات بیشتر به مردم اعتقادی ندارد. در عوض، او می‌خواهد راه‌هایی را برای افراد دنبال کند تا منابع بیشتری از جمله پادکست‌ها، اخبار محلی و وب‌سایت‌های تخصصی را دنبال کنند.

Feeed در حال حاضر در حال آزمایش یک ویژگی برای نمایش به‌روزرسانی‌های روزانه تولید شده توسط هوش مصنوعی است. علاوه بر این، Parrott روی سفارشی ، فیدها و اعلان‌ها کار می‌کند.

به روز رسانی روزانه در Feeeed

اعتبار تصویر: نیت طوطی

پاروت خاطرنشان کرد که در دراز مدت، او می خواهد به مردم کمک کند تا محتوای شخصی سازی شده را بدون انجام کارهای زیادی کشف کنند.

چالش بزرگ Feeeed این است که بدون نیاز به کار زیاد، یک خوراک عمیق شخصی برای مردم فراهم کند. برنامه‌نویس گفت: Apple News محبوب است زیرا هیچ کار راه‌اندازی وجود ندارد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/11/feeeed-is-a-reader-app-that-goes-beyond-tracking-rss-feeds/

اکنون تلگرام به کاربران امکان تبدیل حساب های شخصی به حساب های تجاری را می دهد

پاول دوروف موسس تلگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران اپلیکیشن چت با حساب های شخصی از این پس می توانند با پرداخت هزینه ماهانه آن ها را به حساب های تجاری تبدیل کنند. این به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعاتی مانند مکان و ساعات کار را فهرست کنند که می تواند برای کافه های کوچک و صاحبان فروشگاه ها مفید باشد.

برخی از ویژگی‌های دیگر حساب‌های تجاری شامل سازماندهی چت‌ها با برچسب‌های رنگی، استفاده از پیام‌های خوشامدگویی خودکار یا پیام‌های دور، و میانبرهایی برای پاسخ‌های سریع است. دوروف در کانال خود گفت تلگرام قصد دارد ویژگی های تجاری بیشتری را در این ماه راه اندازی کند، از جمله راهی برای ادغام چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان.

حساب‌های تجاری تلگرام می‌توانند به‌طور یکپارچه چت‌بات‌ها را به‌عنوان منشی‌های نامرئی اضافه کنند تا به همه یا گپ‌های انتخابی پاسخ دهند. با استفاده از هوش مصنوعی، این چت ربات ها می توانند اتوماسیون خدمات مشتری را به سطح جدیدی ارتقا دهند.

تلگرام در تلاش است تا با این ویژگی های جدید با WhatsApp Business که سال گذشته از مرز 200 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد، رقابت کند. با این حال، یک تفاوت عمده این است که تلگرام برای استفاده از ویژگی های تجاری هزینه اشتراک می گیرد، در حالی که واتس اپ برای درآمدزایی به نوع مکالمات و تعداد چت ها متکی است.

واتس‌اپ متعلق به متا سال گذشته بسیاری از ویژگی‌های تجاری را معرفی کرد، از جمله پیام‌ها و فیدهای شخصی مشتری برای انجام معاملات تجارت الکترونیک بدون خروج از برنامه.

در دو سال گذشته، تلگرام بر افزایش کسب‌وکار خود از طریق اشتراک‌های ممتاز، کیف پول رمزنگاری شخصی و مزایده‌های نام کاربری ممتاز تمرکز کرده است. این اپلیکیشن چت که بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همچنین قصد دارد در ماه جاری پلتفرم تبلیغاتی خود را با برنامه اشتراک درآمد برای کانال ها راه اندازی کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/06/telegram-now-lets-users-to-convert-personal-accounts-to-business-accounts/

تعجب! مارک زاکربرگ فکر می کند که Quest 3 بهتر از Vision Pro است

مارک زاکربرگ هدست ویژن پرو اپل را امتحان کرد و حکم او این است که متا کوئست 3 محصول بهتری است. تکان دهنده، درست است؟

مدیر عامل متا در ویدئویی که در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرده و با عبور از Quest 3 ضبط شده است، قبل از آزمایش این هدست گفت که فکر می‌کند Quest 3 ارزش بهتری را برای مردم ارائه می‌کند زیرا هفت برابر ارزان‌تر از هدست 3500 دلاری اپل است. اما پس از تلاش خود با ویژن پرو، او فکر می کند که محصول شرکتش برتر است.

او گفت: «من فکر نمی‌کنم که Quest بهترین ارزش باشد، من فکر می‌کنم Quest بهترین محصول است. «دیشرکت های مختلف تصمیمات طراحی متفاوتی گرفتند برای کلاه ایمنی، آنها نقاط قوت متفاوتی دارند. اما به طور کلی، Quest در اکثر مواردی که مردم از واقعیت ترکیبی برای آنها استفاده می کنند بهتر است.

زاکربرگ استدلال کرد که Quest 3 در فعالیت هایی مانند ورزش و بازی راحت تر است، با توجه به اینکه وزن هدست متا حدود 120 گرم کمتر از Vision Pro است. مدیر عامل متا از هدست اپل برای به خطر انداختن مواردی مانند کیفیت، راحتی و ارگونومی دستگاه برای دسترسی به صفحه نمایش با وضوح بالاتر انتقاد کرد.

در حالی که او قابلیت‌های استریم را با پنجره‌های مرورگر نشان داد، گفت که Quest 3 میدان دید وسیع‌تری با صفحه‌نمایش روشن‌تر دارد. زاکربرگ همچنین اشاره کرد که ترکیب ردیابی دستی و کنترل های فیزیکی Quest برتر است. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد ردیابی چشم را که در Quest Pro معرفی شده است، در هدست‌های ارزان‌تر دوباره معرفی کند.

زاکربرگ ادعا کرد که شما فقط می توانید ایکس باکس بازی کنید و یوتیوب را روی صفحه نمایش بزرگ از طریق Quest تماشا کنید. اگرچه یوتیوب یک برنامه رسمی برای Vision Pro ندارد، توسعه دهنده Christian Selig یک برنامه YouTube به نام Juno ایجاد کرده است. از نظر فنی، می‌توانید YouTube را در دستگاه اپل تماشا کنید.

اپل با Vision Pro راه اندازی می شود، در حالی که Meta در حال حاضر یک کتابخانه غنی با شرکای مانند Roblox دارد. متا همچنین چندین هدست تولید کرد و قیمت مدل های قدیمی را کاهش داد. اپل دیر وارد بازار واقعیت ترکیبی/واقعیت مجازی شده است و متا نمی‌خواهد در آنجا از هیچ جایگاهی دست بکشد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/13/surprise-mark-zuckerberg-thinks-quest-3-is-better-than-vision-pro/

هدف Dexa این است که با جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بیشترین بهره را از پادکست ها ببرید

اگر پادکست‌های زیادی گوش می‌دهید، ممکن است داستان‌های خنده‌داری را به خاطر بیاورید و تعجب کنید… “صبر کنید، کی چیزی در مورد خوردن سیب زمینی سرخ کرده با سیریراچا گفته است؟” یا سوالات جدی تر برای جستجوی پاسخ ها، ابتدا باید پادکست را پیدا کنید و سپس رونوشت های آنها را جستجو کنید. Dexa در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی، یافتن پادکست ها را آسان تر کند.

این ابزار به شما امکان می‌دهد درباره یک پادکست سؤال بپرسید، مانند پادکست Huberman Lab اندرو هامبرمن در تصویر زیر، یا همه پادکست‌ها را در پایگاه داده Dexa جستجو کنید – در حال حاضر بیش از 120 پادکست وجود دارد که تعداد بیشتری اضافه شده است. نتایج جستجو خلاصه‌ای از پاسخ و همچنین اشاره‌گرهایی به پادکست‌هایی که در آن شرکت‌کننده در مورد موضوع بحث کرده است، به شما ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال، می توانید سوالاتی مانند “بهترین راه برای خواب بیشتر چیست؟” » و پاسخ این سوال را در کتابخانه پادکست دکسا با پیوندهای دارای مهر زمانی به این مکالمات بیابید. همچنین می‌توانید برای محدود ، نتایج جستجوی خود، پادکست خاصی را @منشن کنید.

اعتبار تصویر: دکسا

وقتی از دکسا پرسیدم “مارک زاکربرگ در مورد Threads چه فکر می کند؟” او نتیجه گفتگوی خود را در برنامه لکس فریدمن در شبکه اجتماعی گزارش کرد. اما نتایجی را نیز به من نشان داد که میزبانان پادکست در مورد نظر مارک زاکربرگ در مورد Threads در یک پلتفرم دیگر صحبت می کردند.

همچنین می توانید این جستجوها و نتایج را از طریق پیوندها با دیگران به اشتراک بگذارید. در نتیجه، دکسا همچنین قادر است بخشی از محتوا را برای موتورهای جستجو مانند گوگل فهرست کند.

شرکت

Dexa توسط Riley Tomasek در سال 2023 راه‌اندازی شد که قبلاً اپلیکیشنی به نام Flight را تأسیس کرده بود که به کاربران اجازه می‌داد یادداشت‌ها، تصاویر و ایده‌ها را در تابلوهای مختلف ثبت کنند و با یکدیگر همکاری کنند. این شرکت در سال 2021 توسط Figma خریداری شد.

توماسک گفت که او واقعا سالم است. او به عنوان بخشی از مرحله ساخت دانش، به پادکست Huberman Labs گوش داد. او می خواست مکمل پیشنهادی هوبرمن را مصرف کند اما دوز آن را فراموش کرد. بنابراین زمانی که متخصص مغز و اعصاب در مورد آن صحبت کرد شروع به تحقیق کرد و این روند طولانی شد.

«بعد از این تجربه، تصمیم گرفتم چیزی بسازم تا این کار را آسان‌تر کنم، زیرا نمی‌خواهم دوباره این روند را طی کنم. بنابراین من تمام قسمت ها را رونویسی کردم و از ابزارهایی مانند OpenAI و ادغام Whisper برای کارکرد جستجو استفاده کردم و آن را در X منتشر کردم.

پس از اینکه توماسک مقاله‌ای در مورد ابزارهای خود منتشر کرد، هوبرمن آن را بازنشر کرد که باعث علاقه روزافزون پادکست‌ها و شنوندگان به توسعه ابزارها شد. او گفت که بسیاری از پادکسترها در مورد افرادی که قادر به یافتن محتوای خاص نیستند صحبت می کنند.

این استارتاپ از تکنیک های نمایه سازی مختلف همراه با نمودار دانش افراد، قسمت ها و نمایش ها برای تقویت جستجوی خود استفاده می کند. توماسک گفت که این ابزار تقریباً 9 ماه پیش راه اندازی شد و بیش از یک میلیون پرسش را با 50000 نفر در هر ماه از سایت بازدید کرده است.

دکسا 6 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Abstract Ventures و The General Partnership با مشارکت Maple VC و Guillermo Rauch جمع آوری کرد. این شرکت در حال حاضر سه نفر در تیم خود دارد و اکنون قصد دارد مهندسان بیشتری را استخدام کند.

این شرکت در حال راه اندازی یک سایت بازطراحی شده و اعلام همکاری با Huberman Labs است که در آن تحقیقات Dexa در سایت پادکست ادغام خواهد شد. برای این کار، استارت آپ مدل خاصی را آموزش داده است: آن را به عنوان یک GPT در ChatGPT در نظر بگیرید.

طراحی جدید به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به ، پنجره، سؤالات بعدی بپرسند و مکالمه مرتبط را تماشا کنند.

نقشه راه آینده

رشد Dexa عمدتاً ارگانیک بوده است و پادکست‌ها مردم را به سمت ابزار هدایت می‌کنند. او گفت که این روش هنوز هم محبوب است زیرا این شرکت با پادکست های محبوب کار می کند. بنابراین او در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری بر روی آگاهی نیست.

او گفت: “ما برای مدت کوتاهی تبلیغات در پادکست ها را امتحان کردیم و متوجه شدیم که تلاش های ما به رابطه ای ختم شد که محتوای آنها را نمایه کردیم، آن را به Dexa اضافه کردیم و آنها شروع به صحبت در مورد آن به صورت ارگانیک کردند.”

این شرکت در حال حاضر پولی به دست نمی آورد، اما با رشد خود، اشتراک ها و تبلیغات را به عنوان جریان های درآمدی می بیند.

دکسا همچنین قصد دارد یک برنامه تلفن همراه ایجاد کند که به آن امکان می دهد مصرف پادکست بیشتری را از طریق کلیپ های کوتاه افزایش دهد. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد ایجاد حساب کاربری را معرفی کند تا کاربران بتوانند جستجوهای خود را ذخیره کنند.

فرصت ها و چالش ها

ابزارهای زیادی از جمله Riverside، Podcastle و MusixMatch وجود دارد که به پادکسترها در رونویسی کمک می کند. از نظر جستجو، Very Disco جدید تلاش می کند تا به نوعی پادکست های IMDB با اطلاعاتی مانند کتاب ها، افراد و برنامه های تلویزیونی ذکر شده در پادکست ها تبدیل شود.

مارکو پاگلیا، مدیر تولید MusixMatch، آنچه را که Dexa “UX دستیار محور” می نامد، نویدبخش می بیند. علاوه بر این، او معتقد است که می توان به مردم اجازه داد تا نظرات یک فرد خاص را از طریق پادکست دریافت کنند. اما دلیل اینکه او چنین جستجویی را در MusixMatch ایجاد نمی کند این است که معتقد است متن بهترین راه برای تعامل با LLM ها نیست.

من فکر می کنم تایپ ، روی گربه بهترین تجربه کاربری برای دستیاران نیست. در عوض، برای این مورد، من قویاً معتقدم که صدا آینده است.»

Ben Cmejla، شریک The General Partnership، معتقد است رویکرد دکسا در استفاده از بینش پدیدآورندگان برای تحقیق منحصر به فرد است.

موفقیت یا شکست یک پلت فرم به اعتمادی که با کاربران و شرکای محتوا ایجاد می کند بستگی دارد. رویکرد دکسا اعتماد را در اولویت قرار می‌دهد: اعتماد کاربران به اینکه پاسخ به سؤالات آن‌ها از متخصصان انسانی می‌آید، و اعتماد شرکا به اینکه محتوای آن‌ها نمایش داده می‌شود، نه فقط برای آموزش داده‌ها یا خلاصه‌های ناشناس استفاده شود.»

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/05/dexa-aims-to-get-more-out-of-podcasts-with-ai-powered-search/