سیگنال ویژگی‌های تماس ویدیویی جدیدی را به دست می‌آورد و آن را به یک جایگزین مناسب برای Zoom، Meet و Teams تبدیل می‌کند

برنامه پیام‌رسانی متمرکز بر حریم خصوصی Signal ویژگی‌های جدیدی را برای تماس‌های ویدیویی از جمله پیوندها، واکنش‌ها و برگه تماس‌ها اضافه می‌کند تا خود را به عنوان جایگزینی برای Zoom، Google Meet و Microsoft Teams معرفی کند.

نکته برجسته به‌روزرسانی، تب جدید «تماس‌ها» است که به شما امکان می‌دهد تماس‌های جدید برقرار کنید، پیوندهای تماس را مدیریت کنید و سابقه تماس‌های خود را بررسی کنید.

اعتبار تصویر: سیگنال

این تب به شما امکان می دهد برای تماس ها پیوند ایجاد کنید. بنابراین به جای ایجاد یک گروه، می توانید به سادگی پیوند را با افراد به اشتراک بگذارید، به همان روشی که Meet، Zoom و Teams کار می کنند. پیوندها قابل استفاده مجدد هستند، بنابراین می توانید از آنها برای جلسات مکرر نیز استفاده کنید.

همچنین ویژگی‌های رایج مدیریتی، مانند امکان نام‌گذاری تماس‌ها، امکان پیوستن دستی به جلسات یا حذف، حذف و مسدود ، آن‌ها را نیز دریافت می‌کنید. شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق ویژگی بلند ، دست مانند Meet در صف بپرسند.

اعتبار تصویر: سیگنال

افرادی که از برنامه دسکتاپ Signal استفاده می کنند می توانند بین نمای شبکه، نوار کناری یا بلندگو جابه جا شوند.

سیگنال تماس های ویدیویی گروهی رمزگذاری شده را در سال 2020 معرفی کرد و در حال حاضر از گروه های حداکثر 50 نفر پشتیبانی می کند. رقیب واتس اپ در سال 2022 شروع به اشتراک گذاری لینک به ویژگی تماس کرد و در ژوئن به اشتراک گذاری صفحه نمایش، نورپردازی بلندگو و پشتیبانی از تماس های ویدیویی 32 بیتی را اضافه کرد.

تماس‌های ویدیویی به یک مکان ملاقات عادی جدید برای سازمان‌ها، محل‌های کاری و گروه‌های دوستان در سراسر جهان تبدیل شده است. همانطور که استانداردهای ارتباطی تکامل می یابند، وعده سیگنال برای یک مکان خصوصی برای برقراری ارتباط ثابت باقی می ماند. برای بهبود کلی تماس سیگنال، چند ماه گذشته را صرف بهبودهای خوشایند کرده‌ایم.» این شرکت در یک پست وبلاگی گفت.

Signal این ویژگی را در برنامه‌های iOS، اندروید و دسکتاپ خود عرضه می‌کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/11/12/signal-gets-new-video-call-features-making-it-a-viable-alternative-to-zoom-meet-and-teams/

Encore یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی برای نیازهای پس انداز شما است

الکس روبر، مهندس سابق اپل و پارث چوپرا، مهندس سابق توییتر و آسانا، ابتدا در پلتفرم خواستگاری بنیانگذار Y Combinator با یکدیگر ملاقات کردند، سپس شخصاً در یک فروشگاه صرفه جویی برای خرید ملاقات کردند. آنها سپس به خرید در یک فروشگاه ساده رفتند و در آنجا در مورد حل مشکلات پیدا ، محصول مناسب در فضای آنلاین صحبت کردند.

بسیاری از مصرف کنندگان برای یافتن کالای مناسب بدون صرف ساعت ها در اینستاگرام تلاش می کنند. برای حل این مشکل، این دو موتور جستجوی Encore را ساختند که به کاربران امکان جستجو را می دهد برای اقلام مورد استفاده از منابع مختلف این استارتاپ در حال حاضر بخشی از اولین دسته پاییزی Y Combinator است.

«کل بازار دست دوم واقعاً تکه تکه شده است. صدها منبع مانند Depop، Mercari، ThredUp، eBay، Craigslist و غیره وجود دارد. برای مصرف کنندگان دشوار است که از همه آنها عبور کنند تا محصول مورد نظر خود را بیابند. بنابراین ما می‌خواستیم این اصطکاک را برای کاربران حذف کنیم.» روبر در تماسی با TechCrunch گفت.

اعتبار تصویر:بیس

او گفت که روبر و چوپرا هر دو مهاجر هستند و سابقه گذراندن زمان و پول در فروشگاه‌های دست دوم را دارند.

اما پس انداز آسان نیست. وقتی روبر سعی کرد یک ژاکت خاص از یک برنامه تلویزیونی پیدا کند (کت تکه تکه شده کارمی از “خرس”)، او به فکر ایجاد محصولی برای کمک به او در این کار افتاد. او همچنین می خواست به دنبال یکی از بنیانگذاران کار در زمینه اقتصاد دایره ای باشد. او اشاره کرد که چوپرا انتخاب خوبی بود زیرا عاشق مد و صرفه جویی بود.

برای من، علاقه شخصی نیز وجود داشت، زیرا مادرم هر یکشنبه مرا به بازار فروش می برد. وقتی برای اولین بار شروع به یادگیری ساز کردم، چیزهای زیادی از این مکان ها خریدم، از جمله پیانو. ایده اصلی پشت بازارهای کک و Encore یافتن یک جواهر پنهان است.

در Encore، می‌توانید درخواست خود را وارد کنید و از منابع مختلفی مانند Poshmark، RealReal، Grailed، Etsy و eBay مطابقت دریافت کنید. از آنجایی که Encore از فناوری مدل زبانی در مقیاس بزرگ استفاده می‌کند، می‌توانید درخواستی مانند «لباسی را که امیلی در فصل 3، قسمت 4 امیلی در پاریس می‌پوشید، به من نشان دهید» وارد کنید.

موتور جستجو همچنین اعلان های جزئی مانند “Outfit inspo for” و “خرید از نمایش” را نمایش می دهد. وقتی روی آن ضربه می‌زنید، می‌توانید از طریق پیشنهادات تکمیل‌شده خودکار یا کلمات خودتان، درخواست را تکمیل کنید. این عمدتاً برای نشان دادن انواع مختلف عبارات جستجو به کاربران و جلوگیری از صفحه خالی زمانی است که کاربران هنوز توانایی های موتور جستجو را درک نکرده اند.

اعتبار تصویر: Encore

روبر خاطرنشان کرد که طول جملات می تواند گاهی اوقات به طور قابل توجهی متفاوت باشد. برخی از افراد فقط یک عبارت ساده مانند “شلوار جین به من نشان بده” را تایپ می کنند، در حالی که برخی دیگر شرح مفصلی مانند “من یک نفر 6’2 هستم” می نویسند که اسکی می کند و به دنبال شلوار اسکی زیر 100 دلار بدون آرم بزرگ روی آن است.

بازار خرده فروشی دست دوم در منحنی رشد صعودی قرار دارد و تحلیلگران پیش بینی می کنند که تا سال 2028 به 73 میلیارد دلار در ایالات متحده و 350 میلیارد دلار در سطح جهان خواهد رسید. گزارش فروشگاه آنلاین تردآپ اشاره می کند که فروش مجدد آنلاین دست دوم نیمی از بازار دست دوم در سال 2025.

Encore بیش از 50000 جستجو در ماه را پردازش می کند و رشد ماهیانه 26٪ در جستجوها و 15٪ رشد در کلیک ها را مشاهده می کند.

این استارتاپ در حال حاضر برای ایجاد درآمد به اقدامات وابسته متکی است. با این حال، این شرکت همچنین در حال آزمایش با اشتراک 3 دلاری در ماه است که امکان جستجوی نامحدود با قالب های پیشرفته، یافتن موارد با آپلود تصاویر، و پشتیبانی از ایمیل و چت را فراهم می کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/11/10/encore-is-an-ai-powered-search-engine-for-your-thrifting-needs/

یوتیوب در حال آزمایش تایمر خواب در اشتراک Premium خود است

یوتیوب مرتباً ویژگی‌های جدید را در اشتراک Premium خود آزمایش می‌کند و آخرین آزمایش آن شامل یک تایمر خواب است که ویدیو را پس از مدت زمان مشخصی متوقف می‌کند. این یک ویژگی انقلابی نیست، اما با این وجود برای افرادی که دوست دارند با پادکست های طولانی یا نویز سفید در پس زمینه به خواب بروند مفید است.

کاربران YouTube Premium می توانند این تایمر را از این صفحه روی دسکتاپ یا از طریق ” فعال کنندتنظیمات > ویژگی‌های آزمایشی جدید را امتحان کنید” گزینه در موبایل.

سپس گزینه Sleep Timer در منوی تنظیمات پخش کننده ویدیو ظاهر می شود. می توانید تایمر را طوری تنظیم کنید که پس از 10 دقیقه، 15 دقیقه، 20 دقیقه، 30 دقیقه، 45 دقیقه، 60 دقیقه یا تا زمانی که ویدیو تمام شود، ویدیو را متوقف کند.

هنگامی که YouTube پخش را متوقف کرد، یک پنجره بازشو خواهید دید که از شما می‌خواهد در صورت تمایل تایمر را تمدید کنید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از TechCrunch

یوتیوب در مورد افزودن این ویژگی کمی از رقبا عقب افتاده است. Spotify برای مدتی یک تایمر خواب ارائه کرده است و TikTok سال گذشته آزمایش مشوق های خواب را بر اساس زمان خواب از پیش تعیین شده آغاز کرد.

در صفحه ویژگی آزمایشی یوتیوب آمده است که ویژگی تایمر خواب تا 2 سپتامبر در دسترس خواهد بود، اما امیدواریم پلتفرم استریم آن را دائمی کند و به کاربران رایگان گسترش دهد.

آزمایش‌های قبلی یوتیوب شامل دستیار هوش مصنوعی است که به سؤالات روی ویدیوها پاسخ می‌دهد و ویژگی قفل صفحه برای جلوگیری از ضربه‌های تصادفی.

منبع: https://techcrunch.com/2024/08/09/youtube-is-testing-a-sleep-timer-on-its-premium-tier/

فروش Amazon Prime Day 2024 به رکورد 14.2 میلیارد دلار رسید

طبق گزارش Adobe Analytics، رویداد Prime Day آمازون امسال شاهد رکورد فروش بود و مصرف کنندگان آمریکایی در 16 و 17 جولای 14.2 میلیارد دلار هزینه کردند. این نشان دهنده افزایش 11 درصدی نسبت به مجموع 12.7 میلیارد دلاری سال گذشته است.

خریداران در اولین روز رویداد آنلاین 2024 7.2 میلیارد دلار خرج کردند که نسبت به سال قبل 11.2 درصد افزایش داشت. Adobe Analytics گفت که در روز دوم، فروش 10.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 7 میلیارد دلار رسید. اگرچه آمازون هیچ یک از اعداد خود را منتشر نکرده است، اما این شرکت به شکستن رکوردهای فروش اعتراف کرده است.

«Prime Day 2024 به لطف میلیون‌ها عضو Prime در سراسر جهان که برای معاملات فوق‌العاده به آمازون مراجعه کردند، و همچنین کارکنان بسیار دوست‌داشتنی ما، شرکای تحویل کالا و فروشندگان در سراسر جهان، که به زنده ، این رویداد کمک کردند، موفقیت بزرگی بود. برای مشتریان،” داگ هرینگتون، مدیر عامل فروشگاه های آمازون در سراسر جهان، در بیانیه ای گفت.

بر اساس گزارش Adobe، خرید گوشی در سال جاری 18 درصد افزایش یافته است که 49.3 درصد از کل خرید را به خود اختصاص داده است. آمازون می گوید که دستیار هوش مصنوعی آن Rufus به میلیون ها مشتری در خرید کمک کرده است.

سایت تجزیه و تحلیل Numerator اشاره کرد که طی دو روز، میانگین ارزش سفارش 57.97 دلار بود. میانگین اندازه سفارش برای رویدادهای پرایم روز دو سال گذشته به ترتیب 56.64 دلار و 53.14 دلار بود.

ادوبی اضافه می کند که وسایل الکترونیکی و مبلمان باعث فروش بسیاری شدند و خریدهای برگشت به مدرسه نیز شاهد رشد قوی بودند.

Vivek Pandya، تحلیلگر اصلی Adobe Digital Insights گفت: «دسته‌های الکترونیک، پوشاک و مبلمان تقریباً نیمی از هزینه‌های تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهند، اما در نیمه اول سال 2024 شاهد رشد تک رقمی پایینی بودیم.

«اکنون واضح است که رویداد Prime Day یک کاتالیزور برای این دسته‌های اصلی بود، با تخفیف‌هایی که به اندازه کافی عمیق بود تا مشتریان بتوانند دکمه خرید را بزنند و اقلام را در خانه خود ارتقا دهند. »

Adobe گفت مشتریان از «اکنون بخرید، بعداً بپردازید» (BNPL) برای سفارش‌هایی به ارزش 1.08 میلیارد دلار استفاده می‌کنند که 7.6 درصد از فروش را شامل می‌شود.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند که کل هزینه‌های مصرف‌کننده در ماه جولای به 84.4 میلیارد دلار برسد که نسبت به سال 2023 افزایش 8.2 درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/07/18/amazon-prime-day-2024-sales-hit-record-14-2-billion/

Character.AI اکنون به کاربران امکان می دهد در تماس ها با آواتارهای هوش مصنوعی صحبت کنند

Character.AI که توسط a16z پشتیبانی می شود، امروز اعلام کرد که اکنون به کاربران اجازه می دهد در تماس ها با کاراکترهای هوش مصنوعی صحبت کنند. این ویژگی در حال حاضر از چندین زبان از جمله انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، کره ای، ژاپنی و چینی پشتیبانی می کند.

این استارت آپ ویژگی تماس را قبل از راه اندازی عمومی امروز آزمایش کرد. در این مدت بیش از 3 میلیون کاربر بیش از 20 میلیون تماس برقرار کردند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که تماس با شخصیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند برای تمرین مهارت‌های زبانی، مصاحبه‌های شبیه‌سازی‌شده یا افزودن آن‌ها به گیم‌پلی بازی نقش‌آفرینی مفید باشد.

کاربران می توانند تماس هایی با یک کاراکتر هوش مصنوعی تولید شده توسط کاربر را مستقیماً با فشار دادن یک دکمه آغاز کنند. Character.AI گفت که این ویژگی به گونه ای طراحی شده است که تجربه تماس را با تاخیر کمتری روان کند.

می‌توانید بین تماس‌ها و پیام‌ها به‌طور یکپارچه جابه‌جا شوید، و همچنین با گزینه «ضربه برای قطع» از صحبت ، هوش مصنوعی جلوگیری کنید.

در اوایل ماه مارس، Character.AI، Character Voices را راه‌اندازی کرد تا به کاربران اجازه دهد صحبت‌های شخصیت‌ها را در مکالمات یک به یک بشنوند. این شرکت گفت که با این ویژگی که به کاربران امکان می دهد صدای خود را ایجاد کنند، کتابخانه برنامه بیش از 1 میلیون صدا دارد.

ویژگی تماس جدید این شرکت در زمانی ارائه می شود که کاربران Reddit از تغییرات شخصیتی شخصیت های خود شکایت دارند. در پاسخ به این شکایات، این استارت آپ به 404 Media گفت که این شرکت هیچ تغییر عمده ای ایجاد نکرده است، اما ممکن است برخی از کاربران در یک آزمایش شرکت کرده و به دلیل آن متوجه تفاوت هایی در رفتار شخصیت ها شده باشند.

در اوایل این هفته، The Information گزارش داد که گوگل در حال کار بر روی پلتفرم چت بات سفارشی خود برای پشتیبانی از متا و Character.AI است.

منبع: https://techcrunch.com/2024/06/27/character-ai-now-allows-users-to-talk-with-avatars-over-calls/

ویژگی های Apple Intelligence در دستگاه های iPhone Pro و Mac M1 در دسترس خواهد بود

اپل تعداد زیادی ویژگی جدید هوش مصنوعی را با نام جدید Apple Intelligence معرفی کرد. اگرچه این ویژگی‌ها رایگان هستند، اما تنها تعداد محدودی از دستگاه‌ها به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. این دستگاه ها شامل آیفون 15 پرو و ​​همچنین آی پد و مک با تراشه های M1 یا جدیدتر است. بنابراین آیفون های قدیمی یا آیفون 15s (…)

© 2024 TechCrunch. تمامی حقوق محفوظ است. فقط برای استفاده شخصی.

منبع: https://techcrunch.com/2024/06/10/apple-intelligence-features-will-be-avaiable-on-iphone-pro-and-devices-with-m1-mac/

اپل قوانین اپ استور را تغییر می‌دهد تا شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی را در سراسر جهان مجاز کند

اپل قوانین اپ استور خود را روز جمعه به‌روزرسانی کرد تا به شبیه‌سازهای بازی کنسول‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل در سراسر جهان با گزینه‌ای برای دانلود عناوین اجازه دهد. با این حال، این شرکت هشدار داد که توسعه دهندگان مسئولیت دارند از قوانین کپی رایت پیروی کنند.

کاربران اندروید در حال حاضر می‌توانند به تعداد زیادی شبیه‌ساز برای بازی کلاسیک قدیمی در دستگاه‌های خود دسترسی داشته باشند. آپدیت اپل احتمالا برخی از این توسعه دهندگان را تشویق می کند تا شبیه سازهای خود را به اپ استور بیاورند.

این شرکت گفت این برنامه های شبیه ساز باید از مکانیزم خرید درون برنامه ای برای ارائه اقلام دیجیتال استفاده کنند. با توجه به اینکه اپل انتظار دارد قوانین اپ استور را به دلیل مقررات تغییر دهد، این نوع بازی ها منبع درآمد دیگری را برای این شرکت فراهم می کنند.

در ژانویه، زمانی که اپل اولین مجموعه قوانین منطبق با قوانین بازارهای دیجیتال اروپا (DMA) را منتشر کرد، این شرکت همچنین اعلام کرد که به فروشگاه های پخش بازی در سراسر جهان اجازه می دهد. علاوه بر این، در این زمان قوانین اپ استور را برای پشتیبانی از خریدهای درون برنامه ای برای بازی های کوچک و چت ربات های هوش مصنوعی به روز کرد.

اپل روز جمعه همچنین بند ارائه پلاگین‌ها را برای پوشش برنامه‌های کوچک مبتنی بر HTML5 به روز کرد – احتمالاً شامل خدمات ارائه شده توسط برنامه‌های فوق‌العاده مانند WeChat.

برنامه‌ها ممکن است نرم‌افزار خاصی را ارائه دهند که در باینری ادغام نشده باشد، به‌ویژه برنامه‌های کوچک HTML5 و بازی‌های کوچک، بازی‌های جریانی، چت‌بات‌ها و افزونه‌ها. علاوه بر این، برنامه های شبیه سازی کنسول بازی یکپارچهسازی با سیستمعامل ممکن است برای دانلود بازی ها پیشنهاد دهند.»

ماه گذشته، زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده از اپل شکایت کرد، حذف ابربرنامه‌ها یکی از پنج مورد شکایت در رابطه با اقدامات انحصاری این شرکت بود.

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های اصلی قوانین به سرویس‌های پخش موسیقی – مانند Spotify – اجازه می‌دهد تا اطلاعات مربوط به اشتراک‌ها و سایر خریدهای دیجیتال را نمایش دهند، و همچنین پیوندهایی را برای هدایت کاربران به وب‌سایت خود برای تکمیل خرید درج کنند.

ماه گذشته، Spotify به‌روزرسانی‌ای را در اپ استور ارائه کرد تا اطلاعات قیمت‌گذاری را به کاربران مقیم اتحادیه اروپا نشان دهد، اما برای هفته‌ها از اپل تأیید نشد. آخرین به‌روزرسانی قوانین اپل احتمالاً راه را برای اجرای بهتر Spotify در اتحادیه اروپا هموار می‌کند.

ما برای نظر دادن با Spotify تماس گرفته‌ایم و در صورت دریافت پاسخ، داستان را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/05/apple-changes-app-store-rules-to-allow-retro-game-emulators-globally/

DOJ توجیهات حریم خصوصی اپل را “سپر الاستیک” برای منافع مالی می نامد

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه از اپل به دلیل اقدامات انحصاری شکایت کرد. این شکایت اپل را متهم می کند که حریم خصوصی و اقدامات امنیتی خود را به گونه ای شکل داده است که این شرکت از نظر مالی منتفع شود.

زمانی که وزارت دادگستری به منطق امنیتی و حریم خصوصی اپل به عنوان “سپر الاستیک” اشاره می کند، یک نقل قول برجسته می شود:

در این بیانیه آمده است: «اپل از توجیهات حفظ حریم خصوصی و امنیتی به عنوان یک سپر الاستیک استفاده می‌کند که می‌تواند برای تامین منافع مالی و تجاری اپل کشیده یا منقبض شود.

اپل از پوشش حریم خصوصی، امنیت و ترجیحات مصرف کننده برای توجیه رفتار ضدرقابتی خود استفاده می کند. در واقع، میلیاردها دلار صرف بازاریابی و برندسازی می‌کند تا این اصل خود خدمتی را ترویج کند که تنها اپل می‌تواند از حریم خصوصی و منافع امنیتی مصرف‌کنندگان محافظت کند.

این همه چیز نیست: چندین مورد دیگر وجود دارد که در آنها وزارت دادگستری معتقد است اپل حریم خصوصی را برای کاهش تجربه مشتری دور می‌زند:

App Store و توزیع اپلیکیشن

وی همچنین تاکید کرد که اپل اجازه ایجاد و استفاده از فروشگاه های اپلیکیشن جایگزین را نمی دهد. با این حال، این شکایت به مشتریان دولتی و سازمانی اجازه می دهد تا فروشگاه های برنامه امن را نصب کنند. او همچنین گفت که در حال حاضر توسعه دهندگان نمی توانند یک فروشگاه اپلیکیشن جداگانه برای کودکان ارائه دهند. قابل ذکر است که با اجرای قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) این تا حدی تغییر کرده است. (برخی از تغییرات فقط در منطقه اتحادیه اروپا قابل اجرا هستند.)

وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که اپل بارگیری برنامه ها را در مک برای کاربران آسان کرده است. DOJ ادعا می کند که توسعه دهندگان همچنین می توانند برنامه ها را با محدودیت های پلت فرم کمتری توزیع کنند. وزارت دادگستری همچنین استدلال کرد که اپل «برنامه‌های فوق‌العاده» را محدود می‌کند، که می‌تواند جایگزین بهتری برای اپ استور برای دسترسی به خدمات باشد.

پیام رسانی

وزارت دادگستری همچنین اپل را متهم کرد که برنامه های شخص ثالث را از دریافت پیام (SMS) ارسال شده توسط اپراتور مسدود می کند. او گفت که اپل SMS را در اسناد API خود به عنوان “خصوصی” علامت گذاری می کند، بنابراین توسعه دهندگان دیگر نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند. اپل به کاربران اجازه می دهد با تایپ شماره آنها در قسمت “to:” در برنامه پیام های خود، پیامک ارسال کنند، اما در مورد سایر برنامه های پیام رسانی، این امکان وجود ندارد.

شاکی همچنین استدلال کرد که اپل با اجرای نکردن محافظت از رمزگذاری در هنگام ارسال پیام توسط کاربران آیفون به کاربران اندروید، امنیت آیفون‌ها را کاهش می‌دهد.

شیوه های به اشتراک گذاری داده ها

این شکایت همچنین اپل را به استفاده از “مقدار زیادی از داده های شخصی و حساس” برای توزیع برنامه در فروشگاه App خود متهم می کند. او همچنین انگشت اتهام را به سمت شرکت مستقر در کوپرتینو به دلیل استفاده از داده های کاربران برای اهداف تبلیغاتی نشانه رفت.

علاوه بر این، این شکایت می‌گوید که اپل با گوگل قراردادهایی بسته است تا سرویس دومی را به موتور جستجوی پیش‌فرض سافاری تبدیل کند، حتی اگر اپل می‌داند که جایگزین‌های بهتری برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد.

وزارت دادگستری همچنین استدلال کرد که کاربران برای استفاده از کیف پول دیجیتالی به جای به اشتراک گذاشتن آن اطلاعات با یک بانک یا ارائه دهنده پزشکی، باید اطلاعات خود را با اپل به اشتراک بگذارند.

اساساً، وزارت دادگستری آمریکا استدلال می‌کند که شیوه‌های حریم خصوصی و امنیتی اپل ماهیت بهانه‌ای هستند و این شرکت «مسیرهای جایگزین» را برای محافظت از انحصار خود انتخاب می‌کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/21/doj-calls-apples-privacy-justifications-an-elastic-shield-for-financial-gains/

طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی مشارکت با گوگل برای ویژگی مبتنی بر جمینی در آیفون‌ها است

بلومبرگ گزارش داد که اپل به دنبال همکاری با گوگل برای یک معامله بزرگ برای استفاده از مدل Gemini AI برای ویژگی های آیفون است. این امر گوگل را در موقعیت مسلط قرار می دهد زیرا این شرکت قبلاً با اپل به عنوان ارائه دهنده موتور جستجوی ترجیحی آیفون برای مرورگر سافاری معامله کرده است.

این نشریه به نقل از افراد آشنا به این موضوع می‌گوید که اپل قصد دارد به منظور معرفی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با به‌روزرسانی‌های iOS در اواخر سال جاری، مجوز فناوری هوش مصنوعی را از گوگل صادر کند. بلومبرگ گزارش داد، علاوه بر این، این شرکت همچنین با OpenAI برای استفاده بالقوه از مدل‌های GPT گفتگوهایی داشته است.

فشار فزاینده ای بر اپل برای رسیدن به رقبایی در حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI، مایکروسافت، آنتروپیک و حتی گوگل وجود دارد. در ماه فوریه، تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت که این شرکت ویژگی‌های Gen-AI را «آخر امسال» معرفی خواهد کرد.

آگهی‌های شغلی این شرکت در سال گذشته نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی چندین ابزار داخلی و خارجی است که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند. با این حال، صحبت در مورد استفاده از فناوری های هوش مصنوعی شخص ثالث به این معنی است که اپل در تلاش های هوش مصنوعی خود آنطور که انتظار می رفت پیشرفت نکرده است.

مدل‌های خود اپل می‌توانند برخی از ویژگی‌های دستگاه را در به‌روزرسانی نرم‌افزار آتی iOS 18، که انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC)، که به‌طور تاریخی در ماه ژوئن برگزار می‌شود، معرفی شود، تقویت کنند. با این حال، این شرکت قصد دارد با یک فروشنده خارجی برای موارد استفاده مولد هوش مصنوعی مانند ایجاد تصاویر و کمک به کاربران در نوشتن شریک شود.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/17/apple-is-reportedly-exploring-a-partnership-with-google-for-gemini-powered-feature-on-iphones/

Feeeed یک برنامه خواندن است که فراتر از نظارت بر فیدهای RSS است

طی 12 ماه گذشته، اپلیکیشن‌های خواندن از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند تا نحوه مصرف اخبار را تغییر دهند. Artifact که اکنون متوقف شده است، توسط بنیانگذاران اینستاگرام، خلاصه ها و سرفصل های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرد. اپلیکیشن‌های جدیدتر مانند Bulletin و مهندس سابق توییتر Particle رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته‌اند. با این حال، برنامه Nate Parrott’s Feeeed (یعنی چهار Es) که برای آیفون و آیپد در دسترس است، بیشتر بر ایجاد یک جدول زمانی الگوریتمی برای ترکیب منابع مختلف تمرکز دارد.

برنامه

مانند هر برنامه خواندن، Feeeed به شما امکان می دهد فیدهای RSS را به جدول زمانی خود اضافه کنید. اما طیف وسیعی از گزینه های دیگر مانند خبرنامه، کانال های یوتیوب، اخبار هکر، subreddits، پروفایل های Mastodon، وبلاگ های Tumblr و حساب های توییتر نیز وجود دارد. همچنین می توانید تاریخ تولد، آب و هوا (فقط ایالات متحده)، تعداد گام ها، فلش بک عکس، یادآورهای شخصی و فلاش بک را اضافه کنید. منحصربه‌فردترین ادغام، راهی است که می‌توانید بخشی از یک صفحه وب را ردیابی کنید.

فید اصلی Feeeed با منابع مختلف

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

فید اصلی ترکیبی از پست‌ها را از منابعی که دنبال می‌کنید نمایش می‌دهد. پست‌هایی که به صورت پیش‌فرض به صورت کارتی ظاهر می‌شوند، به ترتیب زمانی فهرست نمی‌شوند. بر خلاف سایر RSS خوان ها، هیچ تعداد خواندنی وجود ندارد زیرا ایده این است که به جای رسیدن به “صفر صندوق ورودی” برای خواننده، محتوا را کشف کنید. اما اگر احساس می‌کنید که باید از آخرین پست‌ها به‌روز باشید، می‌توانید یک برگه «آخرین» را به نوار پایین پین کنید. همچنین، می‌توانید رتبه‌بندی فید را از «بهترین تنوع» به «وقتی» تغییر دهید.

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

تا زمانی که شروع به دنبال ، منابع از مکان‌هایی مانند برگه‌های «اشتراک» و «کاوش» نکنید، فید اصلی خالی است. برای کشف بهتر، Parrott سال گذشته پیشنهادهای منبع غیر معمول و یک ربات مجهز به هوش مصنوعی را به برنامه اضافه کرد. ربات می‌تواند مواردی را در پاسخ به سؤالی مانند «چه وبلاگ‌ها یا خبرنامه‌هایی درباره فوتبال صحبت می‌کنند» پیشنهاد کند.

هزینه های ساخت و ساز

پاروت از طریق ایمیل به TechCrunch گفت که فرآیند ایجاد این برنامه در طول همه‌گیری، زمانی که تمایل شدیدی برای پیمایش مداوم در برنامه وجود داشت، آغاز شد. او با منابع مختلف چیزی برای خودش ساخت.

“میل به بیرون آوردن تلفن خود و به سادگی مرور ، خیلی قوی است من چندین بار سعی کردم از برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی خارج شوم، و هیچ وقت جواب نداد، بنابراین فکر کردم: چرا فقط اصرار را برای اسکرول ، و هدایت آن به چیزی ارزشمند قبول نکنم؟ من یک خوراک برای خودم می‌خواستم، با شرایط خودم.»

“خود ایده از یک خوراک خبری برای خودتان، با شرایط خودتان من فکر می کنم هنوز کلید درک برنامه است. شما انتخاب می کنید که چه چیزی مهم است و Feeeed به شما یادآوری می کند. می توانید نماد، برگه ها، الگوریتم، طرح بندی را انتخاب کنید.

منابع را به Feeeed اضافه کنید

اعتبار تصویر: اسکرین شات توسط TechCrunch

پاروت گفت که در ابتدا موتور توصیه نمی ساخت. با این حال، پس از راه اندازی این برنامه در سال 2022، او متوجه شد که کشف محتوا یک تقاضای اصلی کاربران است.

«من فکر می‌کنم ایده یک جریان بی‌نهایت یک چیز واقعاً قدرتمند است. عادت ایجاد می کند. می‌توانید این را به‌عنوان یک چیز بد ببینید، یا می‌توانید آن را به‌عنوان واقعیتی در رابطه‌ی ما با فناوری ببینید، و بگویید: «هی، اگر لازم باشد در حالی که منتظر قطار هستم، در یک فید اسکرول کنم، پس می‌توانم این کار را انجام دهم. که . حداقل به من یادآوری کن که در روز تولد دوستم پیامک بدهم؟» او گفت.

چه چیزی در راه است؟

در حالی که فضایی برای پیاده سازی مبتنی بر هوش مصنوعی در این زمینه وجود دارد، Parrott به استفاده از فناوری برای انتقال سریعتر اطلاعات بیشتر به مردم اعتقادی ندارد. در عوض، او می‌خواهد راه‌هایی را برای افراد دنبال کند تا منابع بیشتری از جمله پادکست‌ها، اخبار محلی و وب‌سایت‌های تخصصی را دنبال کنند.

Feeed در حال حاضر در حال آزمایش یک ویژگی برای نمایش به‌روزرسانی‌های روزانه تولید شده توسط هوش مصنوعی است. علاوه بر این، Parrott روی سفارشی ، فیدها و اعلان‌ها کار می‌کند.

به روز رسانی روزانه در Feeeed

اعتبار تصویر: نیت طوطی

پاروت خاطرنشان کرد که در دراز مدت، او می خواهد به مردم کمک کند تا محتوای شخصی سازی شده را بدون انجام کارهای زیادی کشف کنند.

چالش بزرگ Feeeed این است که بدون نیاز به کار زیاد، یک خوراک عمیق شخصی برای مردم فراهم کند. برنامه‌نویس گفت: Apple News محبوب است زیرا هیچ کار راه‌اندازی وجود ندارد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/11/feeeed-is-a-reader-app-that-goes-beyond-tracking-rss-feeds/