اپل پس از رد اولیه، اپلیکیشن بازار اپیک گیمز را تایید کرد

پس از چندین بار امتناع، اپل مجوز راه اندازی فروشگاه اپلیکیشن شخص ثالث اپیک گیمز، خالق فورتنایت را در اتحادیه اروپا صادر کرد. همانطور که اکنون توسط قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مجاز شده است، Epic Games در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه دیجیتال و بازی پرچمدار آن، Fortnite را به iOS در اروپا بازگرداند. با این حال، روز جمعه، اپیک گیمز به ایکس (توئیتر سابق) شکایت کرد که اپل دو بار درخواست آن را رد کرده است زیرا این نگرانی وجود دارد که فروشگاه بازی‌هایش بیش از حد شبیه به اپ استور اپل است. Epic بعداً اعلام کرد که این موضوع را برای بررسی به قانون‌گذاران اروپایی خواهد برد.

بعداً امروز، اپل برنامه بازار شخص ثالث را به شرطی تأیید کرد که Epic Games در به‌روزرسانی بعدی اصلاحات لازم را انجام دهد.

با توجه به پست های “دریافت”. این شرکت همچنین گفت که درخواست آن رد شده است زیرا برچسب “خرید درون برنامه ای” آن بسیار شبیه به اپل است.

Epic استدلال کرد که از همان قراردادهای نامگذاری استفاده می کند که در فروشگاه های برنامه محبوب در سایر سیستم عامل ها استاندارد هستند.

این شرکت همچنین این رد را «خودسرانه، بازدارنده و مغایر با DMA» خواند و گفت که نگرانی های خود را با کمیسیون اروپا مطرح کرده است.

بعدازظهر جمعه، اپل اعلام کرد که برنامه Epic Sweden AB Marketplace را تایید کرده است، اما اضافه کرد که سازنده بازی همچنان نیاز به اصلاحات مورد نیاز اپل دارد. بر اساس بخش 2.3 (G) قرارداد توسعه‌دهنده اپل، اپیک گیمز موافقت کرده است که فروشگاه بازی‌های خود را به‌طور گیج‌کننده‌ای شبیه به اپ استور نشان ندهد. اپل خاطرنشان کرد که Epic به طور کلی از این دستورالعمل پیروی می کند، به استثنای طراحی و کپی دکمه دانلود.

اپل همچنین اعلام کرد که اپلیکیشن Fortnite اپیک گیمز قبلا تایید شده است.

مورد Epic نمونه بارز سختگیری است که اپل در قبال قوانین جدیدی که برای اولین بار اجازه فروشگاه برنامه های شخص ثالث را در iOS می دهد، خواهد بود. انکار بیش از حد همچنین می تواند سایر توسعه دهندگان را که علاقه مند به آزمایش کانال های توزیع خودشان هستند، منصرف کند.

طبق قوانین جدید DMA، اپل موظف است به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث روی آیفون اجازه دهد و این غول فناوری طبق قوانین اتحادیه اروپا به عنوان «دروازه‌بان» در نظر گرفته می‌شود. توسعه‌دهندگان برنامه همچنین می‌توانند مجموعه‌ای از قوانین جدید DMA را اتخاذ کنند که به آنها امکان می‌دهد کمیسیون خریدهای درون‌برنامه‌ای در اپ استور را کاهش دهند، اگرچه این فرآیند همچنان شامل هزینه‌هایی تحت ساختار پیچیده جدیدی است که در آن توسعه‌دهندگان به اپل برای استفاده از فناوری آن پرداخت می‌کنند.

سال‌ها است که اپیک گیمز با اپل مبارزه می‌کند تا راهی برای دسترسی به مشتریانش در آیفون بدون نیاز به پرداخت کمیسیون برای خریدهای درون‌برنامه‌ای پیدا کند. این شرکت این پرونده را به دادگاه های ایالات متحده برد، جایی که در نهایت در بیشتر جبهه ها شکست خورد و نتوانست ثابت کند که اپل یک انحصار است. اما شکایت‌های مکرر اپیک گیمز باعث شد تا اپل برای مدت کوتاهی حساب توسعه‌دهنده این بازی‌ساز در اتحادیه اروپا را قطع کند، قبل از اینکه قانون‌گذاران اروپایی دوباره مداخله کنند. از آن زمان، اپیک گیمز متعهد شده است که فورتنایت را بر روی iOS و iPad در اتحادیه اروپا راه اندازی کند و فروشگاه بازی خود را به بازار عرضه کند.

Epic تأیید برنامه بازار خود را در X و در یک ایمیل با TechCrunch تأیید کرد.

به روز شده، 7/5/24، 5:28 بعدازظهر ET این مقاله از نسخه اصلی خود با آخرین پیشرفت شامل تأیید اپل از برنامه Epic Games در اتحادیه اروپا به روز شده است.

منبع: https://techcrunch.com/2024/07/05/epic-games-calls-out-apple-for-rejecting-its-games-store-in-the-eu/

@Potus به تازگی از طریق موضوعات اینستاگرام به fediverse پیوست

fediverse – نام شبکه اجتماعی متشکل از سرورهای متصل به هم، مانند Mastodon و دیگران – به تازگی در روز سه‌شنبه زمانی که حساب @Potus (رئیس‌جمهور ایالات متحده) در Instagram Threads اولین نشریه فدرال خود را به اشتراک گذاشت، مشروعیت جدیدی دریافت کرد. حساب کاربری که توسط تیم بایدن اداره می‌شود، پیامی در مورد حمایت رئیس‌جمهور از آزادی باروری در Threads، رقیب آینده متا توییتر/X منتشر کرد.

بلافاصله پس از آن، کاربران Threads متوجه شدند که پست او نشان‌واره اشتراک‌گذاری fediverse Threads را نشان می‌دهد – شکلی دایره‌ای که شبیه سیاره‌هایی است که به دور یک ستاره می‌چرخند و حسی از جهان به هم پیوسته که فدیورس را تشکیل می‌دهد، می‌دهد.

اعتبار تصویر: اسکرین شات از چت ها

اگرچه بسیاری از مصرف‌کنندگان هنوز با این اصطلاحات آشنا نیستند، فدیورس ایده‌ای است که در ماه‌های آینده به بخش مهم‌تری از آینده رسانه‌های اجتماعی تبدیل می‌شود، به خصوص با توجه به پذیرش متا از فناوری و پروتکل اصلی ActivityPub.

به طور خلاصه، این اصطلاح به سرورهای متصل به هم اشاره دارد که شبکه های اجتماعی را اجرا می کنند و همه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. Mastodon، یک سرویس انتشاری مشابه توییتر منبع باز، یکی از اعضای برجسته این انجمن است، مانند سایر پلتفرم‌ها مانند سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو PeerTube، جایگزین اینستاگرام Pixelfed، شرکت نرم‌افزار انجمن گفتگو Lemmy، پلتفرم انتشار WriteFreely و موارد دیگر.

این سرویس ها با هم (به استثنای Threads) یک «وب اجتماعی» را تشکیل می دهند که در مجموع 9.9 میلیون کاربر دارد که تقریباً 1.08 میلیون نفر از آنها به صورت ماهانه فعال هستند. طبق آخرین درآمد متا، Threads بیش از 130 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که به زودی آن را به یکی از بزرگ‌ترین گره‌ها در جهان تبدیل خواهد کرد.

هنگامی که متا Threads را معرفی کرد، رقیب خود در توییتر/X که بر متن متمرکز بود، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد این برنامه را فدرال کند تا کاربران در Mastodon و سایر شبکه‌ها بتوانند پست‌های کاربران Threads را ببینند و به آنها پاسخ دهند.

اواخر سال گذشته، Threads آزمایش این ادغام را آغاز کرد و در ماه مارس اشتراک گذاری fediverse را برای کاربران Threads در نسخه بتا باز کرد. این ویژگی هنوز به طور کامل اجرا نشده است و هنوز محدودیت هایی دارد. به عنوان مثال، در حال حاضر کاربران Threads نمی توانند ببینند چه کسی به پست های آنها در سرورهای دیگر پاسخ داده یا آنها را دوست داشته است و نمی توانند پست های خود را با نظرسنجی ها به اشتراک بگذارند. اما اینها ویژگی هایی هستند که در آینده خواهند آمد.

علیرغم فقدان این ویژگی، پذیرش اشتراک‌گذاری فدرال توسط حساب @Potus به این معنی است که پست‌های بایدن گستره وسیع‌تری خواهند داشت، زیرا می‌توانند توسط کاربرانی که قبلاً در Threads، X یا d دیگر برنامه‌های اجتماعی غیرفدراسیونی حضور ندارند، مشاهده کنند. .

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/02/potus-just-joined-the-fediverse-via-instagram-threads/

پادکست Google به زودی بسته می‌شود، از کاربران خواسته شد به YouTube Music تغییر مکان دهند

گوگل تا چند روز دیگر اپلیکیشن پادکست خود را در ایالات متحده تعطیل خواهد کرد. این شرکت به کاربران برنامه هشدار داده است که باید اشتراک خود را تا ۲ آوریل به YouTube Music منتقل کنند تا در آینده برنامه‌های مورد علاقه خود را دنبال و پخش کنند. کاربرانی که فوراً این کار را انجام ندهند، همچنان زمان بیشتری برای مهاجرت خواهند داشت، اما پس از آن تاریخ دیگر نمی‌توانند مستقیماً از برنامه پادکست پخش جریانی کنند.

برنامه Google Podcasts که بیش از 500 میلیون بار بر روی دستگاه‌های Android در سراسر جهان نصب شده است، برای بیش از نیم دهه یک رابط ساده و کارآمد برای کشف، دنبال ، و گوش دادن به پادکست‌ها و همچنین ابزارهایی برای افزودن پادکست از طریق فید RSS ارائه کرده است. متأسفانه برای طرفداران این برنامه، غول فناوری سپتامبر گذشته اعلام کرد که حذف برنامه پادکست را در اوایل سال 2024 به عنوان بخشی از برنامه گسترده تر خود برای متمرکز ، خدمات صوتی خود تحت YouTube آغاز می کند.

در سال 2020، YouTube Music استراتژی انتقال مشابهی را برای دور ، شنوندگان موسیقی از Google Play Music قبل از بسته شدن در همان سال پیشنهاد کرد. با این حال، برنامه Google Podcasts برای سال‌ها حفظ شد، زیرا YouTube Music اخیراً آماده پشتیبانی از پادکست‌ها بود. تا پایان سال 2023، YouTube Music می‌توانست از پادکست‌ها در سراسر جهان پشتیبانی کند، و تا فوریه آنها همچنین می‌توانستند فیدهای RSS خود را آپلود کنند.

تصمیم برای انتقال پادکست به یوتیوب می‌تواند به گوگل کمک کند تا نه تنها با ترکیب تلاش‌ها و تمرکز خود، بلکه به دلیل افزایش علاقه به پادکست‌های ویدیویی – که قبلاً در یوتیوب محبوب بودند – به بازیگر بزرگ‌تری در این زمینه تبدیل شود. به عنوان مثال، این هفته، Spotify پس از اعلام آزمایش پادکست های ویدیویی در 11 بازار دیگر در سراسر جهان در اوایل ماه مارس، قراردادی را با گروه موسیقی یونیورسال (UMG) برای ارائه پادکست های ویدیویی به کاربران آمریکایی برنامه پخش خود منعقد کرد.

Bleeping Computer اولین کسی بود که متوجه تاریخ خاموش شدن Google Podcasts در ایالات متحده شد و یک صفحه پشتیبانی در سایت Google تأیید می کند که کاربران در ایالات متحده فقط تا پایان مارس 2024 می توانند از برنامه Podcasts استفاده کنند. برای کسانی که از دست داده اند. در پنجره‌های پاپ‌آپ درون‌برنامه‌ای، Google به کاربران زمان بیشتری برای ذخیره اشتراک‌هایشان با اجازه دادن به آن‌ها برای استفاده از ویژگی صادرات برنامه تا جولای ۲۰۲۴ ارائه می‌دهد.

گوگل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما پس از انتشار در پاسخ گفت که در حالی که هنوز به جدول زمانی 2 آوریل برای ایالات متحده “نزدیک می شود”، هنوز برنامه ای برای بقیه زمان ها به اشتراک نگذاشته است. جهان

با این حال، بر اساس اظهارات قبلی آن، برنامه‌هایی برای توقف جهانی پادکست Google در سال 2024 وجود دارد.

به روز شده در 24/3/29، 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی با نظری از طرف Google.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/29/google-pushes-podcasts-users-in-u-s-to-move-to-youtube-music-by-april-2/