آژانس مبارزه با پول شویی هند یک نقض میلیارد دلاری در بیجو پیدا کرد

یک مقام رسمی به TechCrunch. یکی از افراد نزدیک به پرونده گفت که اداره اجرای هند، آژانس مبارزه با پولشویی آن، دریافت که Byju’s قانون مبادلات ارزی کشور را به میزان 1.08 میلیارد دلار نقض کرده است.

این یافته‌ها، که ED قصد دارد روز سه‌شنبه آن‌ها را علنی کند، به دنبال جستجوی آژانس در محل Byju’s و بنیانگذار آن Byju Raveendran در اواخر آوریل است. آژانس سپس اعلام کرد که اسناد و داده‌های دیجیتالی «به خطر انداخته» را در محل شرکت پیدا کرده و توقیف کرده است.

Byju’s در آن زمان گفت که او مطمئن است که اداره اجرایی متوجه خواهد شد که این استارتاپ، زمانی که ارزش آن 22 میلیارد دلار بود، با تمام قوانین محلی مطابقت دارد. در بیانیه ای در روز سه شنبه، سخنگوی Byju گفت که این شرکت اطلاعیه ای از مدیر اجرایی دریافت نکرده است.

کشف ED جدیدترین دردسر برای استارت آپ مستقر در بنگلور است که شش ماه گذشته را صرف تصحیح چندین خطا کرده است.

این استارت‌آپ که توسط Prosus، Peak حمایت می‌شود، در این ماه بسیار تاخیر داشت.

آجی گوئل، مدیر مالی شرکت Byju، اواخر ماه گذشته، به دنبال خروج ناگهانی و برجسته حسابرس Deloitte و سه نفر از اعضای ارشد هیئت مدیره شرکت، استارتاپ را ، کرد و به Vedanta بازگشت. Prosus که بیش از 9٪ از Byju را در اختیار دارد و یکی از اولین حامیان آن است، در ماه ژوئیه علناً از استارتاپ مستقر در بنگلور انتقاد کرد که به اندازه کافی مقیاس نکرده و با وجود تلاش های مکرر توصیه ها و توصیه های سرمایه گذار را نادیده گرفته است.

  تصویر روز ناسا: سحابی بزرگ کارینا

منبع: https://techcrunch.com/2023/11/21/india-anti-money-laundering-agency-finds-1-billion-violation-at-byjus/