اگر آلتمن برنگردد، ما هم شرکت را ، می کنیم

پس از اخراج سم آلتمن از OpenAI، اکثر کارمندان این شرکت اکنون تهدید کرده اند که در صورت عدم بازگشت آلتمن و استعفای هیئت مدیره، شرکت را ، کرده و به مایکروسافت خواهند پیوست. به نظر می رسد حدود 650 نفر از 770 کارمند OpenAI در نامه ای به هیئت مدیره چنین درخواستی را ارائه کرده اند.

در نامه ای که ظاهراً توسط 650 کارمند OpenAI امضا شده بود، به هیئت مدیره گفته شد که در صورت عدم بازگشت سام آلتمن و گرگ براکمن و استعفای هیئت مدیره، کارکنان شرکت را ، خواهند کرد. کارمندان OpenAI می گویند که مایکروسافت به آنها اطمینان داده است که در تیم جدید هوش مصنوعی این شرکت فضای کافی برای پذیرش همه آنها وجود دارد.

نامه تهدید آمیز کارکنان OpenAI به هیئت مدیره

کارمندان شرکت تولیدی ChatGPT می گویند که هیئت مدیره مشاغل آنها را در معرض خطر قرار داده و ماموریت آنها و ماموریت شرکت را زیر سوال برده است. کارمندان موافق نبودند که OpenAI بدون توجه به مسائل ایمنی پروژه های هوش مصنوعی را خیلی سریع پیش می برد.

تعداد کارمندان امضا کننده این نامه همچنان در حال افزایش است. حدود 500 نفر این نامه را زمانی که برای اولین بار منتشر شد امضا کردند، اما مدیر امنیتی OpenAI بعداً اعلام کرد که تعداد امضاکنندگان به 650 نفر افزایش یافته است.

به طرز عجیبی، نام «ایلیا سوتسکیور»، دانشمند ارشد OpenAI، که گفته می‌شود نقش مهمی در اخراج سام آلتمن از آن شرکت داشته، نیز در زیر این پیام دیده می‌شود. دیروز هم در پست الکترونیکی وی از حضور در اقدامات هیئت در روزهای اخیر ابراز تاسف کرده بود. سوتسکور در DoorX نوشت: «من هرگز قصد صدمه زدن به OpenAI را نداشتم. من همه چیزهایی را که با هم ساخته‌ایم دوست دارم و هر کاری از دستم برمی‌آید انجام می‌دهم تا شرکت را دوباره جمع کنیم.»

  اپل آیپد پرو ۲۰۲۴ را با شاسی داخلی جدید قدرتمندتر کرده است

منبع: https://digiato.com/business/openai-employees-threat-of-leaving-the-company