VerSe هندی Magzter، رقیب Apple News+ خود را خریداری کرد

این دو روز پنجشنبه اعلام کردند VerSe Innovation، شرکت مادر اپلیکیشن جمع‌آوری اخبار هندی Dailyhunt، پلتفرم محبوب دکه روزنامه فروشی دیجیتال Magzter را خریداری کرده است.

این استارت آپ مستقر در بنگلور به طور کامل Magzter، یک شرکت نیویورکی را که هولدینگ پرس سنگاپور را از جمله حامیان خود می دانست، خریداری کرد. VerSe شرایط مالی معامله را فاش نکرد.

اومانگ بیدی، یکی از بنیانگذاران VerSe در مصاحبه ای به TechCrunch گفت، خرید Magzter که بیش از 8500 عنوان مجله را در برنامه همنام خود ارائه می دهد، بر تمرکز فزاینده VerSe بر دستیابی به مخاطبان مرفه و ارائه آن تاکید می کند. او این معامله را “بزرگترین” خرید تا به امروز Verse نامید.

بیدی گفت که Magzter بیش از 1 میلیون مشترک پرداخت کننده در هند دارد و 87 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. او افزود، این شرکت که یک مدل مصرف همه چیز را با هزینه اشتراک سالانه بین 20 تا 30 دلار ارائه می دهد، شریک توزیع و فناوری در VerSe پیدا کرده است.

Dailyhunt – به ارزش 5 میلیارد دلار و با حمایت CPP Investments، برنامه بازنشستگی معلمان انتاریو، اداره سرمایه گذاری قطر، گروه Carlyle و Goldman Sachs – ارزیابی قرارداد با Magzter l را در سال گذشته آغاز کرده است. این شرکت هندی قصد دارد در سال جاری Dailyhunt Premium را راه‌اندازی کند که شامل تجربه‌ای بدون آگهی به همراه کاتالوگ Magzter است. بیدی گفت که Magzter همچنین به عنوان یک سرویس مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

Magzter با هزاران ناشر بزرگ شراکت دارد و عناوینی مانند The New Yorker، The Economist، Vanity Fair و Time را در برنامه خود ارائه می دهد. DailyHunt در تلاش است تا یک فید خبری شخصی‌سازی شده را در Magzter معرفی کند که مقالات و داستان‌ها را از فهرست گسترده عناوین مجلات اپلیکیشن دکه روزنامه‌فروشی دیجیتال مدیریت می‌کند.

Girish Ramdas و Vijayakumar Radhakrishnan، بنیانگذاران Magzter، در بیانیه ای مشترک گفتند: “این مشارکت راه های جدیدی را برای ارائه تجربیات محتوای با کیفیت بالا به کاربران در سراسر هند باز می کند، و هدف ما را برای ارائه تجربیات بی نظیر خواندن دیجیتال به خوانندگانمان تقویت می کند.” بدی گفت که آنها پس از خرید به کار روی Magzter ادامه خواهند داد.

Bedi گفت که VerSe، که برنامه ویدئویی کوتاه جاش را نیز اجرا می کند، به طور فزاینده ای در حال بهبود وضعیت مالی خود است و امیدوار است EBITDA آن تا سال آینده در سطح گروه سودآور باشد. TechCrunch در ماه فوریه گزارش داد که این استارت‌آپ اخیراً با استارت‌آپ رسانه‌های اجتماعی محلی Koo برای خرید همکاری کرده است. بدی که از اظهار نظر در مورد بحث‌های خاص خودداری کرد، گفت VerSe بر معاملات با شرکت‌هایی متمرکز شده است که از نظر مالی خوب و درآمد رو به رشدی دارند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/17/dailyhunt-parent-acquires-newsstand-app-magzter/

اپل به کاربران ۹۲ کشور جهان در مورد حملات نرم افزارهای جاسوسی مزدور هشدار می دهد

اپل روز چهارشنبه برای کاربران آیفون در ۹۲ کشور اعلان‌های تهدید ارسال کرد و به آنها هشدار داد که ممکن است هدف حملات جاسوس‌افزاری مزدور قرار گرفته باشند.

این شرکت این هشدارها را در ظهر روز چهارشنبه به وقت اقیانوس آرام برای افراد در 92 کشور ارسال کرد. هویت مهاجمان یا کشورهایی که کاربران در آن اعلان‌ها را دریافت کرده‌اند، فاش نکرده است.

در اخطار به مشتریان آسیب‌دیده نوشت: «اپل تشخیص داده است که شما هدف یک حمله جاسوس‌افزار مزدور هستید که می‌خواهد از راه دور آیفون مرتبط با Apple ID شما -،- را به خطر بیندازد.

«این حمله احتمالاً شما را به‌خاطر اینکه چه کسی هستید یا کاری که انجام می‌دهید هدف قرار می‌دهد. در حالی که دستیابی به اطمینان مطلق در هنگام شناسایی چنین حملاتی هرگز امکان پذیر نیست، اپل به این هشدار اطمینان زیادی دارد – لطفاً آن را جدی بگیرید.

بر اساس صفحه پشتیبانی اپل به روز شده، سازنده آیفون چندین بار در سال این نوع نوتیفیکیشن ها را ارسال می کند و از سال 2021 در بیش از 150 کشور، کاربران را از این تهدیدات آگاه کرده است.

او همچنین در اکتبر سال گذشته هشداری مشابه به تعدادی از روزنامه نگاران و سیاستمداران هندی ارسال کرد. بعداً، گروه غیرانتفاعی مدافع عفو بین‌الملل گزارش داد که جاسوس‌افزار تهاجمی پگاسوس، سازنده نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل، گروه NSO را بر روی آیفون‌های روزنامه‌نگاران برجسته در هند پیدا کرده است. (به گفته افراد آشنا، کاربران هندی از جمله کسانی هستند که آخرین اعلان های تهدید اپل را دریافت کرده اند.)

هشدارهای نرم افزارهای جاسوسی در زمانی ارائه می شود که بسیاری از کشورها خود را برای انتخابات آماده می کنند. در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های فناوری نسبت به تلاش‌های رو به رشد دولت برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات هشدار داده‌اند. هشدارهای اپل، با این حال، در مورد زمان آنها اظهار نظری نکردند.

این شرکت به مشتریان آسیب‌دیده گفت: «ما نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که ما را بر آن داشت تا این اعلان را برای شما ارسال کنیم، ارائه کنیم، زیرا ممکن است به مهاجمان جاسوس‌افزار مزدور کمک کند تا رفتار خود را برای فرار از شناسایی در آینده تغییر دهند.

او قبلاً مهاجمان را “حمایت شده از سوی دولت” توصیف کرد، اما همه این ارجاعات را با “حملات نرم افزارهای جاسوسی مزدور” جایگزین کرد.

هشدار مشتری می‌افزاید: «حملات نرم‌افزارهای جاسوسی مزدور، مانند حملاتی که از Pegasus گروه NSO استفاده می‌کنند، بسیار نادر هستند و بسیار پیچیده‌تر از فعالیت‌های مجرمانه سایبری معمولی یا بدافزارهای مصرف‌کننده هستند. »

اپل اعلام کرد که برای شناسایی چنین حملاتی تنها به «اطلاعات و تحقیقات تهدیدات داخلی» متکی است. در بیانیه مطبوعاتی می‌افزاید: «در حالی که تحقیقات ما هرگز نمی‌تواند به قطعیت مطلق برسد، اعلان‌های تهدید اپل هشدارهایی با قابلیت اطمینان بالا هستند مبنی بر اینکه کاربر به‌طور جداگانه هدف یک حمله جاسوس‌افزار مزدور قرار گرفته است و باید بسیار جدی گرفته شود.»

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/10/apple-warning-mercenary-spyware-attacks/

گلدمن می گوید که استارتاپ تجارت سریع Zepto به فروش سالانه 1.2 میلیارد دلاری رسیده است

گلدمن ساکس روز پنجشنبه در یادداشتی با استناد به مدیریت زپتو نوشت: استارت‌آپ تجارت سریع هندی Zepto تنها در 29 ماه پس از تأسیس، از نقطه عطف درآمد سالانه یک میلیارد دلاری عبور کرد.

این گزارش افزود: این استارتاپ که با Blinkit متعلق به Zomato و Swiggy Instamart تحت حمایت سافت‌بانک رقابت می‌کند، همچنین در حال به دست آوردن سهم بازار است و اکنون “نزدیک به بازیکن شماره 2” است. Zepto که سال گذشته تبدیل به یک تک شاخ شد، YC Continuity، StepStone Group، Glade Brook Capital و Lachy Groom را از جمله حامیان خود می داند.

Zepto در هفت شهر هند فعالیت می‌کند و از شبکه‌ای از بیش از 300 فروشگاه تاریک یا مراکز خرد استفاده می‌کند تا به مشتریان خود اقلام را در طیف وسیعی از دسته‌ها، از جمله خواربار و لوازم الکترونیکی تحویل دهد. مدیریت آن به بانک سرمایه‌گذاری گفت: این استارت‌آپ که قول می‌دهد اقلام را ظرف 10 دقیقه پس از سفارش به مشتریان تحویل دهد، در حال حاضر روزانه حدود 550000 سفارش را پردازش می‌کند.

زپتو معتقد است که پلتفرم‌های تجارت سریع در مقایسه با Kiranas (خرده‌فروشان سنتی مواد غذایی) به دلیل (1) مزیت منبع‌یابی که منجر به قیمت‌های بهتر می‌شود، موقعیت خوبی دارند. (2) مجموعه محصولات (5 برابر SKUهای بالاتر)؛ (3) کنترل کیفیت؛ (4) زمان تحویل (امکان تحویل در کمتر از 15 دقیقه). زپتو معتقد است که می تواند در طول زمان به 40 تا 50 شهر گسترش یابد.

این یک داستان در حال توسعه است. بیشتر به زودی

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/04/indian-quick-commerce-zepto-zooms-to-1-2b-in-annualized-sales-goldman-says/

پی پال از استارتاپ بیمه اندونزیایی کوالا با ۴۷ میلیون دلار سرمایه حمایت می کند

آخرین سرمایه‌گذاری PayPal Ventures در یک استارت‌آپ اندونزیایی است که محصولات بیمه شخصی را با پوشش ریسک‌های مختلف از جمله تصادفات، آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش تلفن و لغو بلیط ارائه می‌دهد.

این استارت آپ پنج ساله چهارشنبه اعلام کرد که Qoala در دور جدید سرمایه گذاری که توسط PayPal Ventures و MassMutual Ventures هدایت می شود، 47 میلیون دلار تضمین کرده است. شرکای نوآوری MUFG، شبکه امیدیار و همچنین حامیان فعلی Flourish Ventures، Eurazeo و AppWorks نیز در بودجه سری C شرکت کردند و مجموع بودجه Qoala را از زمان آغاز به کار به بیش از 130 میلیون دلار رساند.

Qoala که دفتر مرکزی آن در جاکارتا قرار دارد، یک کارگزار بیمه است که با بیمه‌گران برتر محلی و شرکت‌های تجارت الکترونیک همکاری می‌کند تا محصولات شخصی و مقرون به صرفه را به مشتریان خود ارائه دهد. این استارت آپ این بیمه ها را هم از طریق وب سایت و اپلیکیشن خود و هم از طریق تعاملات آفلاین به فروش می رساند.

این استارتاپ – که برای فروش بیمه به شبکه ای متشکل از بیش از 60000 نفر نیز متکی است و آنها را «نماینده» یا بازاریاب می نامد – فرآیند ادعای خسارت را از طریق آپلود تصویر ساده می کند و از یادگیری ماشینی برای کشف تقلب استفاده می کند و با گسترش کسب و کارشان هم به مشتریان و هم بیمه گذاران سود می رساند. دسترسی به راه حل های بیمه ای راحت و مقرون به صرفه این استارتاپ گفت که بیش از 115000 ادعا را پردازش کرد و در سال گذشته به 45000 مشتری جدید دست یافت.

کوالا فاش کرد که حق بیمه کتبی ناخالص آن از سال 2022 تا کنون 2.5 برابر افزایش یافته است و این استارتاپ اکنون تا 60 درصد از کل مطالبات را در داخل اداره می کند، اگرچه ارقام دقیقی را فاش نکرد.

هارشت لونانی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Qoala، گفت که بودجه جدید “اعتماد بازار” را به استراتژی استارت آپ نشان می دهد. او در بیانیه ای آماده شده گفت: “مأموریت ما برای دموکراتیک ، بیمه همچنان تزلزل ناپذیر است و با این تزریق بودجه جدید، ما بهتر از همیشه برای هدایت نوآوری و تأثیرگذاری بر زندگی و معیشت مجهز هستیم.”

کوالا قصد دارد این سرمایه‌های جدید را برای کشف خریدها و مشارکت‌های استراتژیک و همچنین گسترش هوش مصنوعی در کانال‌های خود مستقر کند.

الکساندروس بوتنبروخ، مدیر PayPal Ventures در بیانیه‌ای گفت: دیدن آنچه که کوالا در مدت کوتاهی به دست آورده است قابل ستایش است. “Qoala که خود را به عنوان راه‌حل انتخابی برای پلتفرم‌های روبه‌روی مصرف‌کننده و نمایندگی‌های سنتی قرار می‌دهد، ابزارهای بسیار مورد نیاز را در اختیار مصرف‌کنندگان در سراسر آسیای جنوب شرقی قرار می‌دهد تا شکاف حفاظتی پایدار را ببندند.

PayPal Ventures با اندونزی غریبه نیست. او در سال 2020 از گوجک حمایت کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/26/paypal-backs-indonesia-insurance-startup-qoala-in-47m-funding/

میشو از کارآفرینان خرد استفاده می کند تا شکاف های موجود در شبکه زنجیره تامین هند را پر کند

هند یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد است، اما سیستم زنجیره تامین آن منسوخ مانده است و مانند چندین دهه پیش عمل می کند. بخش لجستیک بسیار پراکنده است و اکثر اپراتورهای کوچک منطقه ای فاقد مقیاس و کارایی هستند. کامیون داران منطقه ای همچنان برای تامین امنیت کالاهای خود به دلالان و تبلیغات شفاهی متکی هستند، در حالی که کمبود شدید کامیون در مراکز صنعتی شهری، جابجایی کالا را به تاخیر می اندازد.

و این یک مشکل برای بخش تجارت الکترونیک در حال رشد هند – و برای بازیگران درگیر است. میشو – با حمایت Prosus Ventures، Fidelity، SoftBank و Peak XV – در تلاش است تا شکاف های موجود در زنجیره تامین کشور را پر کند.

این استارتاپ مستقر در بنگلور روز چهارشنبه شبکه‌ای به نام Valmo (مخفف جنبش ارزش) راه‌اندازی کرد که هدف آن گردآوری پلت‌فرم‌های لجستیک، شرکای فناوری و کارآفرینان کوچک است که مراکز مرتب‌سازی را برای بهینه‌سازی فرآیند تحویل کار می‌کنند.

این استارت آپ گفت میشو روی کارآفرینان خرد شرط بندی می کند زیرا آنها درک قوی از جوامع محلی دارند و ظرفیت پنهانی برای انجام کارهای اضافی را دارند. این شبکه به شرکای تحویل اجازه می دهد تا در نزدیکی کاربران قرار گیرند و زمان مورد نیاز برای هر تحویل را کاهش می دهد. همچنین دید کاملی را در سفر بسته فراهم می کند و تجربه ای قابل مقایسه را برای مشتریان تضمین می کند.

والمو در حال هجوم است. اعتبار تصویر: Meesho

Sourabh Pandey، CXO Fulfillment & Experience در Meesho در مصاحبه ای گفت: “هدف Valmo سازماندهی بازیکنان کوچک برای ایفای نقش در سیستم تجارت الکترونیک بزرگتر است.” بازیکنان کوچک امروزه تنها حدود 20 درصد از تحویل های تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. او گفت: “با Valmo به عنوان یک شبکه، ما معتقدیم که می توانیم این سهم را به 45٪ افزایش دهیم.”

میشو همچنین مدل لجستیک سنتی را به چالش می کشد، که در آن اپراتورها جعبه های بزرگی را به دست می آورند و آنها را با حجم پر می کنند تا هزینه کلی را کاهش دهند.

پاندی گفت: «ما قویاً برعکس آن را باور داریم. “ما به ایجاد یک شبکه پلاگین و بازی بیشتر اعتقاد داریم که می تواند ظرفیت را در صورت تقاضا اضافه کند و ما معتقدیم که این یک مدل عملیاتی کم هزینه خواهد بود. حتی اگر حجم زیادی از سفرها از یک شهر به مقصدهای مختلف وجود داشته باشد، آنها را از طریق چندین گره تفکیک شده مسیریابی می کنیم.

Valmo یک راه حل برد-برد برای همه شرکت کنندگان در اکوسیستم است. کارآفرینان خرد موفق به یافتن کار بیشتری می شوند، در حالی که شبکه تقاضای بیشتری برای بازیگران تحویل ایجاد می کند. از آنجایی که میشو تلاش می کند از پهنای باندی استفاده کند که در حال حاضر در مقیاس مورد استفاده قرار نمی گیرد، می تواند هزینه های تحویل را کاهش دهد که هم به نفع خریدار و هم برای فروشنده است.

پاندی گفت که این استارتاپ سال گذشته آزمایشی این پروژه را آغاز کرد و Valmo اکنون در 20 ایالت هند عملیاتی است و بیش از 800000 سفارش در روز را امکان پذیر می کند. او گفت که والمو در حال حاضر فقط توسط فروشندگان برای انجام سفارشات میشو استفاده می شود.

Pandey گفت که میشو Valmo را راهی برای رها ، وابستگی خود به بازیکنان تدارکات فعلی خود – Delhivery، Shadowfax، Xpressbees، Ecom Express – نمی بیند و امیدوار است که بسیاری از آنها، اگر نه همه، در شبکه جدید شرکت کنند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/07/meesho-taps-micro-entrepreneurs-to-plug-gaps-in-indias-supply-chain-network/

چین بی سر و صدا پیش نویس قوانین را از وب سایت خود حذف می کند

پکن بی سر و صدا محدودیت های پیشنهادی در صنعت بازی های ویدیویی را در وب سایت رسمی خود حذف کرد، چند هفته پس از این که پیش نویس دستورالعمل ها ده ها میلیارد دلار از ارزش بازار غول های محلی را پاک کرد.

پیوند پیش نویس آیین نامه از صبح امروز دیگر در دسترس نبود، زیرا اولین بار توسط رویترز گزارش شد. پس از انتشار این خبر، سهام Tencent و NetEase جهش کردند.

این اقدام پس از برکناری یک مقام کلیدی – رئیس دفتر انتشارات بخش تبلیغات حزب کمونیست – به دلیل مدیریت انتشار پیش‌نویس قوانین توسط پکن صورت گرفت که سرمایه‌گذاران و غول‌های بازی را شگفت‌زده کرد.

رسانه‌های محلی در هفته‌های اخیر – پس از حذف – گزارش داده‌اند که مقامات ممکن است مایل باشند برخی از قوانین پیشنهادی را لغو کنند.

ماه گذشته، تنظیم کننده بازی های چین اقدامات جدیدی را برای کاهش زمان و هزینه بیش از حد صرف شده برای بازی های رایانه ای و گوشی های هوشمند پیشنهاد کرد. پیشنهادات خاص شامل حذف پاداش برای بازی روزانه که می تواند منجر به اعتیاد شود، و همچنین محدود ، خریدهای درون بازی برای محدود ، هزینه ها بود.

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/22/china-quietly-pulls-draft-gaming-rules-from-website/

آیا هند با رمزنگاری تمام شده است؟

از آنجایی که تایید تاریخی ETF بیت کوین SEC به افزایش قیمت دامن می زند، پرجمعیت ترین کشور جهان رویاهای رمزنگاری خود را خاموش می کند.

زیاد نبود پیش از این، زمانی که سرمایه‌گذاران هندی در تلاش بودند تا اعتبار ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کنند. آدرس‌های کیف پول اتریوم نمایه‌های توییتر را تزئین می‌کنند. بیش از ده ها شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر برای انتشار پایان نامه های سرمایه گذاری Web3 خود عجله کرده اند، که برخی از آنها حتی سطح بالای مدارک را برای استخدام تحلیلگران جوان و باهوش رمزنگاری پایین آورده اند.

چندین شریک جوان، از ترس از دست دادن معاملات بالقوه تغییردهنده بازی، نگهبانان قدیمی را متقاعد کردند که در استارت‌آپ‌های کریپتو در مراحل اولیه، سرمایه‌گذاری‌های سبز را با ارزش‌های کف‌آلود 30 تا 100 میلیون دلار متقاعد کنند. Crypto بزرگ می شد و آنها به دنبال یافتن Flipkart یا PhonePe بعدی در فضای پررونق دارایی دیجیتال بودند. جلسات Pitch با دویستمین مفهوم مبادلات رمزنگاری یا سی و سومین ایده بازار NFT در آن ماه پر شد.

شور و شوق قابل درک بود. Crypto در سطح جهانی ترند بود و صحنه فناوری هند در حال شکوفایی است. توافق بین سرمایه گذاران بزرگ ایالات متحده این بود که هند تا سال 2030 تولید ناخالص داخلی خود را دو برابر خواهد کرد. استارت آپ های هندی در 10 سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار جمع آوری کرده بودند. طبیعتاً، وجوه جهانی ارزهای دیجیتال VC به هند سرازیر شدند، با این امید که بتوانند موفقیت‌هایی را که Accel، Sequoia و Lightspeed یک دهه قبل به دست آورده بودند، تکرار کنند.

با فراگیرتر شدن کریپتو، این مرحله منطقی به نظر می رسید. گزارش‌های صعودی پیش‌بینی می‌کنند که هند خانه بیش از 100 میلیون شرکت‌کننده رمزارز خواهد بود، اگرچه در واقعیت تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان در هر ابزار سرمایه‌گذاری وجود دارد. هکاتون ها هزاران مهندس جوان را جذب کرده اند و رویاهای دستمزدهای کلان و فرصتی منحصر به فرد برای اختراع مجدد بازارهای مالی و اینترنت را می فروشند.

سپس جزر و مد برگشت.

قیمت‌های ارزهای دیجیتال که زمانی «به ماه می‌رفتند» مسیر خود را به سمت مرکز زمین معکوس کرده‌اند. آدرس های کیف پول اتریوم از بایوس توییتر ناپدید شده است. شرکت‌ها تامل‌های نیمه‌نوشته کریپتو را کنار گذاشته‌اند. شرکا به بخش‌های دیگر روی آورده‌اند و تحلیل‌گران را تغییر داده‌اند تا از دارایی‌های دیجیتال دور شوند.

اما قیمت ها تنها نیمی از مشکل در هند بود. موضوعی که به همان اندازه حساس است، مربوط به مقررات محدودکننده بانک مرکزی، بانک مرکزی هند است که مدت‌هاست با ارزهای دیجیتال مخالف است. اگرچه ممنوعیت عمومی قبلی در دادگاه لغو شد، اما تنظیم‌کننده‌ها همچنان به مقایسه کریپتو با طرح‌های پونزی ادامه می‌دهند و بانک‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا با استارت‌آپ‌های کریپتو همکاری نکنند.

بدون پذیرش گسترده‌تر کریپتو، این محدودیت بانکی ادغام ارز فیات را بسیار دشوار کرده است. کوین بیس پس از راه اندازی پیروزمندانه مدیرعامل برایان آرمسترانگ در هند در سال 2022 به سرعت متوجه شد، اما چند روز بعد که RBI سازگاری با شبکه پرداخت های کلیدی UPI را رد کرد، معاملات را متوقف کرد.

سیاست های محدودکننده جدید مانند مالیات 30 درصدی بر نقل و انتقالات رمزنگاری و 1 درصد TDS اجباری در خرید دارایی های مجازی، حجم معاملات را بیشتر کاهش داده است. پس از پردازش بیش از 43 میلیارد دلار در سال 2021، حجم صرافی هندی وزیر ایکس در سال گذشته به یک میلیارد دلار کاهش یافت.

به نظر می رسد حذف ده ها اپلیکیشن رمزنگاری جهانی که توسط تاجران بزرگ هندی مورد استفاده قرار می گیرد، از اپ استور هندی خود از فهرست اپ استور هندی خود – که توسط معامله گران بزرگ هندی استفاده می شود – از فهرست اپ استور هندی خود می باشد. حذف قریب الوقوع در سراسر Google Play، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و فراتر از آن، به سفری که با توقف ها، محورها و جابجایی های خارج از کشور برای استارت آپ های کریپتو هندی غرق شده، پایان می دهد. اکنون به نظر می رسد رویاهای Web3 کارآفرینان محلی توسط سواحل سنگی مقاومت نظارتی از بین رفته است.

برخی از کارآفرینان هنوز برای رویای ارزهای دیجیتال هند مبارزه می‌کنند و از دهلی نو می‌خواهند تا مالیات 30 درصدی بر کریپتو را مورد بازنگری قرار دهد. اما برگ های چای به وضوح آنچه را که در راه است پیش بینی می کند. قانونگذاران همچنان با دقت موضع خود را متبلور می کنند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/10/is-india-done-with-crypto/

ShareChat با کاهش شدید در ارزش گذاری تامین مالی جدید مواجه است

به گفته دو منبع آگاه، ShareChat در مراحل نهایی مذاکرات برای تأمین حدود 50 میلیون دلار بودجه جدید است که ارزش استارت آپ را به کمتر از 1.5 میلیارد دلار می رساند.

منابع گفتند که حامیان موجود از جمله Temasek و Tencent از جمله سرمایه گذارانی هستند که در مراحل پیشرفته مذاکرات برای سرمایه گذاری در دور جدید هستند و خواستند نامشان فاش نشود زیرا موضوع خصوصی است. ShareChat امسال با چندین سرمایه‌گذار جدید بالقوه بحث‌هایی داشته است، اما به گفته یکی از سرمایه‌گذاران بالقوه که استارت‌آپ در حال همکاری با آن است، بسیاری از آنها به دلیل انتظارات بالای ارزش‌گذاری ShareChat نسبت به درآمد پایین فعلی‌شان، از این فرصت چشم پوشی کرده‌اند.

به گفته منابع، شرایط مذاکرات، که هنوز ادامه دارد و بنابراین ممکن است اندکی تغییر کند، در حال حاضر ارزش ShareChat را زیر 1.5 میلیارد دلار نشان می‌دهد که کاهش شدیدی نسبت به ارزش 4.9 میلیارد دلاری است که ShareChat برای اوایل سال گذشته بودجه جذب کرد.

یک چرخه می تواند در پایان سال نهایی شود. ShareChat بلافاصله به درخواست نظر در صبح چهارشنبه پاسخ نداد. تماسک با استناد به سیاست خود از اظهار نظر خودداری کرد.

به گفته پلتفرم سرمایه گذاری خطرپذیر Tracxn، این استارتاپ زیان ده مستقر در بنگلور – که یک شبکه اجتماعی را اداره می کند و X، Snap و Tiger Global را از جمله حامیان خود می داند – تا به امروز بیش از 1.4 میلیارد دلار جمع آوری کرده است.

شکست ShareChat در فضای ویدیوی کوتاه هند در بحبوحه ممنوعیت TikTok باعث شد که به دنبال سرمایه گذاری شود و باعث کاهش قیمت شود. (در اواخر سال 2020 و اوایل سال 2021، X به فکر خرید ShareChat در یک معامله 2 میلیارد دلاری بود، TechCrunch پیشتر به طور انحصاری گزارش داد.)

بر اساس برآوردهای Sensor Tower، کاربران فعال روزانه در پلتفرم اندروید گوگل در هند. در بیانیه های عمومی، ShareChat ادعا می کند که بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

ShareChat که برنامه ویدئویی کوتاه Moj را در اواسط سال 2020 راه اندازی کرد، با خرید MX TakaTak، یک برنامه ویدئویی از مجموعه اینترنت تایمز، به قیمت بیش از 600 میلیون دلار، در این رده دو برابر شد. با این حال، تحلیلگران صنعت می‌گویند یوتیوب و اینستاگرام با مهاجرت سازندگان به این پلتفرم‌های بسیار بزرگ‌تر، جای خالی TikTok را پر کرده‌اند.

ShareChat هشت ساله که دو هم بنیانگذارش اوایل امسال برای راه اندازی یک استارتاپ جدید ، کردند، در تلاش است تا راه هایی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه ها بیابد. مجموعه‌ای از ابتکارات از جمله یک برنامه ورزشی فانتزی و یک سرویس چت صوتی زنده را امتحان کرده است. اما در پایان سال مالی منتهی به مارس، درآمد آن کمتر از 65 میلیون دلار باقی ماند. به گفته یکی دیگر از افراد آشنا، این شرکت قصد دارد در هفته های آینده 15 تا 20 درصد نیروی کار خود را کاهش دهد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال نوشتن ارزش سهام خود در استارت‌آپ‌های جهانی در بحبوحه رکود طولانی‌مدت اقتصادی هستند که ارزش‌گذاری تقریباً همه شرکت‌های فناوری عمومی را نیز کاهش داده است. Prosus اخیرا ارزش Byju را از 22 میلیارد دلار در ابتدای سال 2022 به کمتر از 3 میلیارد دلار کاهش داده است.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/19/sharechat-faces-large-valuation-cut-in-new-funding/

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر هندی با موانع جدیدی با کاهش سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها روبرو هستند

سرمایه گذاران ریسک پذیر در هند، مدیریت صدها میلیون دلار انتظارات را کاهش می‌دهد، با شرط‌بندی استارت‌آپ‌ها که امیدوارند، در بهترین حالت، 3 تا 5 برابر سرمایه سرمایه‌گذاری شده برگردانند.

چندین سرمایه گذار هندی برجسته، از جمله پیک

با این حال، حال و هوای حاکم در سال جاری تغییر کرده است. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به این نکته اشاره می کنند که در تلاش برای یافتن چشم انداز بازده واقعی از صندوق ها هستند – آخرین دردسری که پرجمعیت ترین کشور جهان با آن مواجه است. (یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با سرمایه‌ای کمتر از 250 میلیون دلار که اخیراً جمع‌آوری شده است، ادعا کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ذخایر سرمایه 500 میلیون دلاری یا بیشتر، کار سخت‌تری برای به‌کارگیری آن دارایی‌ها به شیوه‌ای معنی‌دار دارند. سودآور است.)

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر معمولاً بین 20 تا 30 سرمایه‌گذاری در هر صندوق انجام می‌دهند و روی چند استارت‌آپ منتخب شرط می‌بندند که به طور بالقوه می‌توانند بازدهی بزرگی برای جبران ضررهای دیگر ایجاد کنند. هدف این شرکت ها این است که 2-3 شرکت پرتفوی خود بیشترین سود سرمایه یک صندوق را ایجاد کنند. این استراتژی برای انجام معاملات پرخطر و با پاداش بالا به ویژه در میان سرمایه گذاران در مراحل اولیه رایج است که بیشتر سرمایه خود را به استارتاپ های جوان اختصاص می دهند به امید اینکه سریعاً به چیز بزرگ بعدی بپردازند.

بنیانگذاران و سرمایه گذاران گفتند که مازاد سرمایه باعث شده است که سرمایه گذاران هندی به طور غیرعادی محتاط و خواستار شوند. یکی از بانکداران سرمایه‌گذاری گفت که شرکت‌ها تا 6 ماه است که معاملات در مراحل سری A و B را بررسی کرده‌اند، در حالی که زمانی چنین معاملاتی نیاز به دقت بسیار کمتری داشت. به گفته دو نفر از افراد آشنا، صندوق سرمایه گذاری مستقل هند بیش از شش ماه است که در حال ارزیابی سرمایه گذاری در استارتاپ کشاورزی WayCool بوده است. استارت آپ بازی Loco همچنین با سرمایه گذاران برای جمع آوری حدود 80 میلیون دلار مذاکره کرد، اما بیش از شش ماه بعد، هیچ معامله ای محقق نشد.

به گفته افراد آشنا، تیم هندی Bessemer Venture Partners امسال تنها یک قرارداد جدید امضا کرده است. یکی از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد که بسمر ماه‌ها و ماه‌ها تلاش لازم را انجام داد و سطح بالایی از شک و تردید را حفظ کرد.

Anant Vidur Puri، شریک Bessemer Venture Partner، تأیید کرد که این شرکت در سال جاری تنها یک سرمایه گذاری خالص جدید در هند انجام داده است، و گفت که صندوق “بر اساس نقشه راه” است و به دنبال ایجاد یک سبد سرمایه گذاری بر روی سرمایه گذاری های با کیفیت بالا است و اغلب دوست دارد پشتیبانی های موجود را دو برابر کنید.

ما همچنین در مرحله آگنوستیک هستیم، بنابراین می‌توانیم وارد Seed، Series A، B یا C شویم و به دنبال ادامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خود در مراحل، مطابق با استراتژی پرتفوی متمرکز باشیم. برخی از سال‌ها 6 تا 7 معامله جدید انجام می‌دهیم و برخی از سال‌ها نیز 0 معامله انجام می‌دهیم، که ممکن است به زمانی بستگی داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های جذاب و قانع‌کننده‌ای را در بازار ببینیم، اما به طور متوسط ​​هر سال بیش از 1 مشت سرمایه‌گذاری جدید انجام نمی‌دهیم. . او در پیامکی به من گفت.

با توجه به سرعت آهسته سرمایه‌گذاری در اکوسیستم‌های استارت‌آپ در سطح جهان، استارت‌آپ‌های هندی در سال 2023 حدود 7 میلیارد دلار سرمایه به دست آورده‌اند. از سال 2016. (تنها یک استارتاپ هندی – Zepto – امسال وارد باشگاه یونیکورن شد.)

برترین بازارهای سرمایه خطرپذیر، بر اساس حجم سرمایه گذاری در سال 2023. (داده ها: Pitchbook و Barclays)

برخی از سرمایه گذاران گفتند که به دلیل کاهش ارزش بسیاری از بزرگ ترین استارتاپ های هند، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می دهند، که به گفته آنها آنها را مجبور کرده است که تز بازار خود را برای هند بازسازی کنند.

Prosus اخیراً ارزش Byju را به کمتر از 3 میلیارد دلار کاهش داده است. (Byju’s که تا به امروز بیش از 5 میلیارد دلار جذب کرده است، در اوایل سال گذشته 22 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود.) Pharmeasy که زمانی 5.4 میلیارد دلار ارزش داشت، اخیراً سرمایه خود را با 90 درصد تخفیف افزایش داد. Vanguard ارزش غول سواری Ola را بیش از 60٪ کاهش داده است. Swiggy غول تحویل غذا، پلتفرم پرداخت تجاری Pine Labs و SaaS Gupshup نیز امسال مستهلک شده اند. Reliance و Dunzo تحت حمایت گوگل، که بیش از 500 میلیون دلار جمع آوری کرده است، برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه است و استارتاپ BNPL ZestMoney که بیش از 130 میلیون دلار جمع آوری کرده است، در حال تعطیل شدن است.

سرمایه گذاران متمرکز بر هند نیز به طور فزاینده ای نسبت به آسیای جنوب شرقی نزولی هستند. در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند Peak XV و Lightspeed در منطقه گسترش یافته‌اند و از بسیاری از استارت‌آپ‌های اولیه حمایت می‌کنند که برخی از آنها برنده بزرگی شده‌اند.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران بزرگ اکنون نگران هستند و می گویند که سرمایه بیش از حد به دنبال معاملات بسیار کم در آسیای جنوب شرقی است، ارزش گذاری ها را افزایش می دهد و بازده بالقوه را کاهش می دهد. (در یک مصاحبه اخیر، Peak XV گفت که در آسیای جنوب شرقی بسیار صعودی است.)

سرمایه گذاران همچنین به این فکر می کنند که آیا فرصت های SaaS هند را بیش از حد برآورد کرده اند. “همه برای ریسک محصول ثبت نام کردند، شرکت ها توانستند محصولاتی ایجاد کنند. هیچ ، نتوانسته است بیش از یک نقطه قابل توجه بفروشد یا درآمد خود را افزایش دهد.

Dev Khare از Lightspeed Venture Partners هند گفت کمتر از 100 معامله برای استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری شرکتی هندی از زمان شروع تا رشد در سال 2023 انجام شده است.

او نوشت: «صدها بذر تولید شده در هند در سال‌های 2021/2022 به دلیل کاهش بودجه و/یا بسیاری از ویژگی‌های سبک در تلاش برای نفوذ به بودجه شرکت‌ها هستند.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/08/indias-top-vcs-face-fresh-obstacles-as-startup-investment-plummets/

اپل با فاکسکان شریک می شود تا 1.5 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند

فاکسکان قصد دارد 1.54 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند که آخرین برنامه توسعه رو به رشد خود است، پس از افزایش درآمد در بازار جنوب آسیا.

فاکسکان در یک پرونده سهام گفت که این سرمایه گذاری به آن کمک می کند تا “نیازهای عملیاتی” را برآورده کند. این سرمایه گذاری دو ماه پس از آن صورت می گیرد که شرکت تایوانی اعلام کرد قصد دارد تا سال آینده نیروی کار و سرمایه گذاری خود در هند را دو برابر کند.

فاکسکان با بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل کار می‌کند و دستگاه‌های خود را در کارخانه‌هایی در هند مونتاژ می‌کند، زیرا بسیاری از غول‌های فناوری به دنبال انتقال بخشی از پایه تولید خود به هند هستند، در اقدامی که تحلیل‌گران آن را «چین+1» می‌نامند.

سرمایه گذاری های فاکسکان، که بزرگترین تامین کننده EMS در جهان است، در چین بین سال های 2001 تا 2017 طی 15 سال افزایش یافته است و از سال 2018 به دلیل تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین کاهش یافته است.

این شرکت که سه پردیس تولیدی را در هند اداره می‌کند، اوایل سال جاری از یک سرمایه‌گذاری مشترک ۱۹.۵ میلیارد دلاری ساخت تراشه با ودانتا خارج شد، اما گفت که نسبت به جاه‌طلبی‌های هند «اطمینان» دارد.

«ساخت کارخانه‌ها از ابتدا در یک جغرافیای جدید چالش برانگیز است، اما فاکسکان متعهد به سرمایه‌گذاری در هند است. ما از دهه 1980 روی چالش‌هایی مانند این کار می‌کنیم. فاکسکان قصد ندارد کاری انجام دهد، اما همچنان به حمایت قوی از جاه‌طلبی‌های دولت «ساخت هند» و ایجاد تنوعی از مشارکت‌های محلی که نیازهای ذینفعان را برآورده می‌کند، ادامه دهد. در آن زمان گفت: Hon Hai. .

در ماه اوت، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 600 میلیون دلار در دو پروژه در ایالت کارناتاکا در جنوب هند برای تولید تجهیزات تراشه و اجزای قاب آیفون سرمایه‌گذاری کند.

برای درآمد سه ماهه 3 23 (آخرین سه ماهه که نتایج آن در اوایل این ماه فاش شد) به تفکیک منطقه، شاهد افزایش درآمد هند به 62 میلیارد دلار NT یا +53 درصد سالانه از پایه پایین هستیم که منجر به افزایش درآمد هند می شود. سهم درآمد تحلیلگران گلدمن ساکس در گزارش اخیر خود نوشتند به 3.3٪ در طول 9M23 در مقابل ~2٪ در سال 2021-22A.

“این سهم رو به رشد منعکس کننده نیازهای مشتریان جهانی در یک پایگاه تولید متنوع است و ما معتقدیم ردپای جهانی Hon Hai موقعیت پیشرو خود را در بازار EMS بهتر تضمین می کند. »

منبع: https://techcrunch.com/2023/11/27/apple-partner-foxconn-to-invest-1-5-billion-in-india/