آیا هند با رمزنگاری تمام شده است؟

از آنجایی که تایید تاریخی ETF بیت کوین SEC به افزایش قیمت دامن می زند، پرجمعیت ترین کشور جهان رویاهای رمزنگاری خود را خاموش می کند.

زیاد نبود پیش از این، زمانی که سرمایه‌گذاران هندی در تلاش بودند تا اعتبار ارزهای دیجیتال خود را ایجاد کنند. آدرس‌های کیف پول اتریوم نمایه‌های توییتر را تزئین می‌کنند. بیش از ده ها شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر برای انتشار پایان نامه های سرمایه گذاری Web3 خود عجله کرده اند، که برخی از آنها حتی سطح بالای مدارک را برای استخدام تحلیلگران جوان و باهوش رمزنگاری پایین آورده اند.

چندین شریک جوان، از ترس از دست دادن معاملات بالقوه تغییردهنده بازی، نگهبانان قدیمی را متقاعد کردند که در استارت‌آپ‌های کریپتو در مراحل اولیه، سرمایه‌گذاری‌های سبز را با ارزش‌های کف‌آلود 30 تا 100 میلیون دلار متقاعد کنند. Crypto بزرگ می شد و آنها به دنبال یافتن Flipkart یا PhonePe بعدی در فضای پررونق دارایی دیجیتال بودند. جلسات Pitch با دویستمین مفهوم مبادلات رمزنگاری یا سی و سومین ایده بازار NFT در آن ماه پر شد.

شور و شوق قابل درک بود. Crypto در سطح جهانی ترند بود و صحنه فناوری هند در حال شکوفایی است. توافق بین سرمایه گذاران بزرگ ایالات متحده این بود که هند تا سال 2030 تولید ناخالص داخلی خود را دو برابر خواهد کرد. استارت آپ های هندی در 10 سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار جمع آوری کرده بودند. طبیعتاً، وجوه جهانی ارزهای دیجیتال VC به هند سرازیر شدند، با این امید که بتوانند موفقیت‌هایی را که Accel، Sequoia و Lightspeed یک دهه قبل به دست آورده بودند، تکرار کنند.

  Ayaneo's Next Lite یک رقیب 299 دلاری Steam Deck با SteamOS غیر رسمی است.

با فراگیرتر شدن کریپتو، این مرحله منطقی به نظر می رسید. گزارش‌های صعودی پیش‌بینی می‌کنند که هند خانه بیش از 100 میلیون شرکت‌کننده رمزارز خواهد بود، اگرچه در واقعیت تعداد کمتری از شرکت‌کنندگان در هر ابزار سرمایه‌گذاری وجود دارد. هکاتون ها هزاران مهندس جوان را جذب کرده اند و رویاهای دستمزدهای کلان و فرصتی منحصر به فرد برای اختراع مجدد بازارهای مالی و اینترنت را می فروشند.

سپس جزر و مد برگشت.

قیمت‌های ارزهای دیجیتال که زمانی «به ماه می‌رفتند» مسیر خود را به سمت مرکز زمین معکوس کرده‌اند. آدرس های کیف پول اتریوم از بایوس توییتر ناپدید شده است. شرکت‌ها تامل‌های نیمه‌نوشته کریپتو را کنار گذاشته‌اند. شرکا به بخش‌های دیگر روی آورده‌اند و تحلیل‌گران را تغییر داده‌اند تا از دارایی‌های دیجیتال دور شوند.

اما قیمت ها تنها نیمی از مشکل در هند بود. موضوعی که به همان اندازه حساس است، مربوط به مقررات محدودکننده بانک مرکزی، بانک مرکزی هند است که مدت‌هاست با ارزهای دیجیتال مخالف است. اگرچه ممنوعیت عمومی قبلی در دادگاه لغو شد، اما تنظیم‌کننده‌ها همچنان به مقایسه کریپتو با طرح‌های پونزی ادامه می‌دهند و بانک‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا با استارت‌آپ‌های کریپتو همکاری نکنند.

بدون پذیرش گسترده‌تر کریپتو، این محدودیت بانکی ادغام ارز فیات را بسیار دشوار کرده است. کوین بیس پس از راه اندازی پیروزمندانه مدیرعامل برایان آرمسترانگ در هند در سال 2022 به سرعت متوجه شد، اما چند روز بعد که RBI سازگاری با شبکه پرداخت های کلیدی UPI را رد کرد، معاملات را متوقف کرد.

سیاست های محدودکننده جدید مانند مالیات 30 درصدی بر نقل و انتقالات رمزنگاری و 1 درصد TDS اجباری در خرید دارایی های مجازی، حجم معاملات را بیشتر کاهش داده است. پس از پردازش بیش از 43 میلیارد دلار در سال 2021، حجم صرافی هندی وزیر ایکس در سال گذشته به یک میلیارد دلار کاهش یافت.

  4 بهترین لپ تاپ گیمینگ (2024): از ارزان تا پریمیوم

به نظر می رسد حذف ده ها اپلیکیشن رمزنگاری جهانی که توسط تاجران بزرگ هندی مورد استفاده قرار می گیرد، از اپ استور هندی خود از فهرست اپ استور هندی خود – که توسط معامله گران بزرگ هندی استفاده می شود – از فهرست اپ استور هندی خود می باشد. حذف قریب الوقوع در سراسر Google Play، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و فراتر از آن، به سفری که با توقف ها، محورها و جابجایی های خارج از کشور برای استارت آپ های کریپتو هندی غرق شده، پایان می دهد. اکنون به نظر می رسد رویاهای Web3 کارآفرینان محلی توسط سواحل سنگی مقاومت نظارتی از بین رفته است.

برخی از کارآفرینان هنوز برای رویای ارزهای دیجیتال هند مبارزه می‌کنند و از دهلی نو می‌خواهند تا مالیات 30 درصدی بر کریپتو را مورد بازنگری قرار دهد. اما برگ های چای به وضوح آنچه را که در راه است پیش بینی می کند. قانونگذاران همچنان با دقت موضع خود را متبلور می کنند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/10/is-india-done-with-crypto/