شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر هندی با موانع جدیدی با کاهش سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها روبرو هستند

سرمایه گذاران ریسک پذیر در هند، مدیریت صدها میلیون دلار انتظارات را کاهش می‌دهد، با شرط‌بندی استارت‌آپ‌ها که امیدوارند، در بهترین حالت، 3 تا 5 برابر سرمایه سرمایه‌گذاری شده برگردانند.

چندین سرمایه گذار هندی برجسته، از جمله پیک

با این حال، حال و هوای حاکم در سال جاری تغییر کرده است. سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به این نکته اشاره می کنند که در تلاش برای یافتن چشم انداز بازده واقعی از صندوق ها هستند – آخرین دردسری که پرجمعیت ترین کشور جهان با آن مواجه است. (یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر با سرمایه‌ای کمتر از 250 میلیون دلار که اخیراً جمع‌آوری شده است، ادعا کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ذخایر سرمایه 500 میلیون دلاری یا بیشتر، کار سخت‌تری برای به‌کارگیری آن دارایی‌ها به شیوه‌ای معنی‌دار دارند. سودآور است.)

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر معمولاً بین 20 تا 30 سرمایه‌گذاری در هر صندوق انجام می‌دهند و روی چند استارت‌آپ منتخب شرط می‌بندند که به طور بالقوه می‌توانند بازدهی بزرگی برای جبران ضررهای دیگر ایجاد کنند. هدف این شرکت ها این است که 2-3 شرکت پرتفوی خود بیشترین سود سرمایه یک صندوق را ایجاد کنند. این استراتژی برای انجام معاملات پرخطر و با پاداش بالا به ویژه در میان سرمایه گذاران در مراحل اولیه رایج است که بیشتر سرمایه خود را به استارتاپ های جوان اختصاص می دهند به امید اینکه سریعاً به چیز بزرگ بعدی بپردازند.

بنیانگذاران و سرمایه گذاران گفتند که مازاد سرمایه باعث شده است که سرمایه گذاران هندی به طور غیرعادی محتاط و خواستار شوند. یکی از بانکداران سرمایه‌گذاری گفت که شرکت‌ها تا 6 ماه است که معاملات در مراحل سری A و B را بررسی کرده‌اند، در حالی که زمانی چنین معاملاتی نیاز به دقت بسیار کمتری داشت. به گفته دو نفر از افراد آشنا، صندوق سرمایه گذاری مستقل هند بیش از شش ماه است که در حال ارزیابی سرمایه گذاری در استارتاپ کشاورزی WayCool بوده است. استارت آپ بازی Loco همچنین با سرمایه گذاران برای جمع آوری حدود 80 میلیون دلار مذاکره کرد، اما بیش از شش ماه بعد، هیچ معامله ای محقق نشد.

  Windows security: How to protect your home and small business PCs

به گفته افراد آشنا، تیم هندی Bessemer Venture Partners امسال تنها یک قرارداد جدید امضا کرده است. یکی از سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد که بسمر ماه‌ها و ماه‌ها تلاش لازم را انجام داد و سطح بالایی از شک و تردید را حفظ کرد.

Anant Vidur Puri، شریک Bessemer Venture Partner، تأیید کرد که این شرکت در سال جاری تنها یک سرمایه گذاری خالص جدید در هند انجام داده است، و گفت که صندوق “بر اساس نقشه راه” است و به دنبال ایجاد یک سبد سرمایه گذاری بر روی سرمایه گذاری های با کیفیت بالا است و اغلب دوست دارد پشتیبانی های موجود را دو برابر کنید.

ما همچنین در مرحله آگنوستیک هستیم، بنابراین می‌توانیم وارد Seed، Series A، B یا C شویم و به دنبال ادامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خود در مراحل، مطابق با استراتژی پرتفوی متمرکز باشیم. برخی از سال‌ها 6 تا 7 معامله جدید انجام می‌دهیم و برخی از سال‌ها نیز 0 معامله انجام می‌دهیم، که ممکن است به زمانی بستگی داشته باشد که سرمایه‌گذاری‌های جذاب و قانع‌کننده‌ای را در بازار ببینیم، اما به طور متوسط ​​هر سال بیش از 1 مشت سرمایه‌گذاری جدید انجام نمی‌دهیم. . او در پیامکی به من گفت.

با توجه به سرعت آهسته سرمایه‌گذاری در اکوسیستم‌های استارت‌آپ در سطح جهان، استارت‌آپ‌های هندی در سال 2023 حدود 7 میلیارد دلار سرمایه به دست آورده‌اند. از سال 2016. (تنها یک استارتاپ هندی – Zepto – امسال وارد باشگاه یونیکورن شد.)

برترین بازارهای سرمایه خطرپذیر، بر اساس حجم سرمایه گذاری در سال 2023. (داده ها: Pitchbook و Barclays)

برخی از سرمایه گذاران گفتند که به دلیل کاهش ارزش بسیاری از بزرگ ترین استارتاپ های هند، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می دهند، که به گفته آنها آنها را مجبور کرده است که تز بازار خود را برای هند بازسازی کنند.

  بهترین معاملات جمعه سیاه در دستگاه های آمازون

Prosus اخیراً ارزش Byju را به کمتر از 3 میلیارد دلار کاهش داده است. (Byju’s که تا به امروز بیش از 5 میلیارد دلار جذب کرده است، در اوایل سال گذشته 22 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود.) Pharmeasy که زمانی 5.4 میلیارد دلار ارزش داشت، اخیراً سرمایه خود را با 90 درصد تخفیف افزایش داد. Vanguard ارزش غول سواری Ola را بیش از 60٪ کاهش داده است. Swiggy غول تحویل غذا، پلتفرم پرداخت تجاری Pine Labs و SaaS Gupshup نیز امسال مستهلک شده اند. Reliance و Dunzo تحت حمایت گوگل، که بیش از 500 میلیون دلار جمع آوری کرده است، برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه است و استارتاپ BNPL ZestMoney که بیش از 130 میلیون دلار جمع آوری کرده است، در حال تعطیل شدن است.

سرمایه گذاران متمرکز بر هند نیز به طور فزاینده ای نسبت به آسیای جنوب شرقی نزولی هستند. در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند Peak XV و Lightspeed در منطقه گسترش یافته‌اند و از بسیاری از استارت‌آپ‌های اولیه حمایت می‌کنند که برخی از آنها برنده بزرگی شده‌اند.

با این حال، برخی از سرمایه گذاران بزرگ اکنون نگران هستند و می گویند که سرمایه بیش از حد به دنبال معاملات بسیار کم در آسیای جنوب شرقی است، ارزش گذاری ها را افزایش می دهد و بازده بالقوه را کاهش می دهد. (در یک مصاحبه اخیر، Peak XV گفت که در آسیای جنوب شرقی بسیار صعودی است.)

سرمایه گذاران همچنین به این فکر می کنند که آیا فرصت های SaaS هند را بیش از حد برآورد کرده اند. “همه برای ریسک محصول ثبت نام کردند، شرکت ها توانستند محصولاتی ایجاد کنند. هیچ ، نتوانسته است بیش از یک نقطه قابل توجه بفروشد یا درآمد خود را افزایش دهد.

  بررسی آشپزخانه: اولین فیلم دانیل کالویا خیره کننده است

Dev Khare از Lightspeed Venture Partners هند گفت کمتر از 100 معامله برای استارت‌آپ‌های نرم‌افزاری شرکتی هندی از زمان شروع تا رشد در سال 2023 انجام شده است.

او نوشت: «صدها بذر تولید شده در هند در سال‌های 2021/2022 به دلیل کاهش بودجه و/یا بسیاری از ویژگی‌های سبک در تلاش برای نفوذ به بودجه شرکت‌ها هستند.

منبع: https://techcrunch.com/2023/12/08/indias-top-vcs-face-fresh-obstacles-as-startup-investment-plummets/