گلدمن می گوید که استارتاپ تجارت سریع Zepto به فروش سالانه 1.2 میلیارد دلاری رسیده است

گلدمن ساکس روز پنجشنبه در یادداشتی با استناد به مدیریت زپتو نوشت: استارت‌آپ تجارت سریع هندی Zepto تنها در 29 ماه پس از تأسیس، از نقطه عطف درآمد سالانه یک میلیارد دلاری عبور کرد.

این گزارش افزود: این استارتاپ که با Blinkit متعلق به Zomato و Swiggy Instamart تحت حمایت سافت‌بانک رقابت می‌کند، همچنین در حال به دست آوردن سهم بازار است و اکنون “نزدیک به بازیکن شماره 2” است. Zepto که سال گذشته تبدیل به یک تک شاخ شد، YC Continuity، StepStone Group، Glade Brook Capital و Lachy Groom را از جمله حامیان خود می داند.

Zepto در هفت شهر هند فعالیت می‌کند و از شبکه‌ای از بیش از 300 فروشگاه تاریک یا مراکز خرد استفاده می‌کند تا به مشتریان خود اقلام را در طیف وسیعی از دسته‌ها، از جمله خواربار و لوازم الکترونیکی تحویل دهد. مدیریت آن به بانک سرمایه‌گذاری گفت: این استارت‌آپ که قول می‌دهد اقلام را ظرف 10 دقیقه پس از سفارش به مشتریان تحویل دهد، در حال حاضر روزانه حدود 550000 سفارش را پردازش می‌کند.

زپتو معتقد است که پلتفرم‌های تجارت سریع در مقایسه با Kiranas (خرده‌فروشان سنتی مواد غذایی) به دلیل (1) مزیت منبع‌یابی که منجر به قیمت‌های بهتر می‌شود، موقعیت خوبی دارند. (2) مجموعه محصولات (5 برابر SKUهای بالاتر)؛ (3) کنترل کیفیت؛ (4) زمان تحویل (امکان تحویل در کمتر از 15 دقیقه). زپتو معتقد است که می تواند در طول زمان به 40 تا 50 شهر گسترش یابد.

این یک داستان در حال توسعه است. بیشتر به زودی

منبع: https://techcrunch.com/2024/04/04/indian-quick-commerce-zepto-zooms-to-1-2b-in-annualized-sales-goldman-says/

  هوش مصنوعی می تواند بشریت را در دو سال نابود کند