اپل با فاکسکان شریک می شود تا 1.5 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند

فاکسکان قصد دارد 1.54 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کند که آخرین برنامه توسعه رو به رشد خود است، پس از افزایش درآمد در بازار جنوب آسیا.

فاکسکان در یک پرونده سهام گفت که این سرمایه گذاری به آن کمک می کند تا “نیازهای عملیاتی” را برآورده کند. این سرمایه گذاری دو ماه پس از آن صورت می گیرد که شرکت تایوانی اعلام کرد قصد دارد تا سال آینده نیروی کار و سرمایه گذاری خود در هند را دو برابر کند.

فاکسکان با بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل کار می‌کند و دستگاه‌های خود را در کارخانه‌هایی در هند مونتاژ می‌کند، زیرا بسیاری از غول‌های فناوری به دنبال انتقال بخشی از پایه تولید خود به هند هستند، در اقدامی که تحلیل‌گران آن را «چین+1» می‌نامند.

سرمایه گذاری های فاکسکان، که بزرگترین تامین کننده EMS در جهان است، در چین بین سال های 2001 تا 2017 طی 15 سال افزایش یافته است و از سال 2018 به دلیل تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین کاهش یافته است.

این شرکت که سه پردیس تولیدی را در هند اداره می‌کند، اوایل سال جاری از یک سرمایه‌گذاری مشترک ۱۹.۵ میلیارد دلاری ساخت تراشه با ودانتا خارج شد، اما گفت که نسبت به جاه‌طلبی‌های هند «اطمینان» دارد.

«ساخت کارخانه‌ها از ابتدا در یک جغرافیای جدید چالش برانگیز است، اما فاکسکان متعهد به سرمایه‌گذاری در هند است. ما از دهه 1980 روی چالش‌هایی مانند این کار می‌کنیم. فاکسکان قصد ندارد کاری انجام دهد، اما همچنان به حمایت قوی از جاه‌طلبی‌های دولت «ساخت هند» و ایجاد تنوعی از مشارکت‌های محلی که نیازهای ذینفعان را برآورده می‌کند، ادامه دهد. در آن زمان گفت: Hon Hai. .

  Cette semaine dans l’IA : l’éthique de l’IA continue d’être laissée de côté

در ماه اوت، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد 600 میلیون دلار در دو پروژه در ایالت کارناتاکا در جنوب هند برای تولید تجهیزات تراشه و اجزای قاب آیفون سرمایه‌گذاری کند.

برای درآمد سه ماهه 3 23 (آخرین سه ماهه که نتایج آن در اوایل این ماه فاش شد) به تفکیک منطقه، شاهد افزایش درآمد هند به 62 میلیارد دلار NT یا +53 درصد سالانه از پایه پایین هستیم که منجر به افزایش درآمد هند می شود. سهم درآمد تحلیلگران گلدمن ساکس در گزارش اخیر خود نوشتند به 3.3٪ در طول 9M23 در مقابل ~2٪ در سال 2021-22A.

“این سهم رو به رشد منعکس کننده نیازهای مشتریان جهانی در یک پایگاه تولید متنوع است و ما معتقدیم ردپای جهانی Hon Hai موقعیت پیشرو خود را در بازار EMS بهتر تضمین می کند. »

منبع: https://techcrunch.com/2023/11/27/apple-partner-foxconn-to-invest-1-5-billion-in-india/