پی پال از استارتاپ بیمه اندونزیایی کوالا با ۴۷ میلیون دلار سرمایه حمایت می کند

آخرین سرمایه‌گذاری PayPal Ventures در یک استارت‌آپ اندونزیایی است که محصولات بیمه شخصی را با پوشش ریسک‌های مختلف از جمله تصادفات، آسیب‌دیدگی صفحه‌نمایش تلفن و لغو بلیط ارائه می‌دهد.

این استارت آپ پنج ساله چهارشنبه اعلام کرد که Qoala در دور جدید سرمایه گذاری که توسط PayPal Ventures و MassMutual Ventures هدایت می شود، 47 میلیون دلار تضمین کرده است. شرکای نوآوری MUFG، شبکه امیدیار و همچنین حامیان فعلی Flourish Ventures، Eurazeo و AppWorks نیز در بودجه سری C شرکت کردند و مجموع بودجه Qoala را از زمان آغاز به کار به بیش از 130 میلیون دلار رساند.

Qoala که دفتر مرکزی آن در جاکارتا قرار دارد، یک کارگزار بیمه است که با بیمه‌گران برتر محلی و شرکت‌های تجارت الکترونیک همکاری می‌کند تا محصولات شخصی و مقرون به صرفه را به مشتریان خود ارائه دهد. این استارت آپ این بیمه ها را هم از طریق وب سایت و اپلیکیشن خود و هم از طریق تعاملات آفلاین به فروش می رساند.

این استارتاپ – که برای فروش بیمه به شبکه ای متشکل از بیش از 60000 نفر نیز متکی است و آنها را «نماینده» یا بازاریاب می نامد – فرآیند ادعای خسارت را از طریق آپلود تصویر ساده می کند و از یادگیری ماشینی برای کشف تقلب استفاده می کند و با گسترش کسب و کارشان هم به مشتریان و هم بیمه گذاران سود می رساند. دسترسی به راه حل های بیمه ای راحت و مقرون به صرفه این استارتاپ گفت که بیش از 115000 ادعا را پردازش کرد و در سال گذشته به 45000 مشتری جدید دست یافت.

  بهترین تکنولوژی برای توسعه بک اند از بین Node js  و Python

کوالا فاش کرد که حق بیمه کتبی ناخالص آن از سال 2022 تا کنون 2.5 برابر افزایش یافته است و این استارتاپ اکنون تا 60 درصد از کل مطالبات را در داخل اداره می کند، اگرچه ارقام دقیقی را فاش نکرد.

هارشت لونانی، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Qoala، گفت که بودجه جدید “اعتماد بازار” را به استراتژی استارت آپ نشان می دهد. او در بیانیه ای آماده شده گفت: “مأموریت ما برای دموکراتیک ، بیمه همچنان تزلزل ناپذیر است و با این تزریق بودجه جدید، ما بهتر از همیشه برای هدایت نوآوری و تأثیرگذاری بر زندگی و معیشت مجهز هستیم.”

کوالا قصد دارد این سرمایه‌های جدید را برای کشف خریدها و مشارکت‌های استراتژیک و همچنین گسترش هوش مصنوعی در کانال‌های خود مستقر کند.

الکساندروس بوتنبروخ، مدیر PayPal Ventures در بیانیه‌ای گفت: دیدن آنچه که کوالا در مدت کوتاهی به دست آورده است قابل ستایش است. “Qoala که خود را به عنوان راه‌حل انتخابی برای پلتفرم‌های روبه‌روی مصرف‌کننده و نمایندگی‌های سنتی قرار می‌دهد، ابزارهای بسیار مورد نیاز را در اختیار مصرف‌کنندگان در سراسر آسیای جنوب شرقی قرار می‌دهد تا شکاف حفاظتی پایدار را ببندند.

PayPal Ventures با اندونزی غریبه نیست. او در سال 2020 از گوجک حمایت کرد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/26/paypal-backs-indonesia-insurance-startup-qoala-in-47m-funding/