میشو از کارآفرینان خرد استفاده می کند تا شکاف های موجود در شبکه زنجیره تامین هند را پر کند

هند یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد است، اما سیستم زنجیره تامین آن منسوخ مانده است و مانند چندین دهه پیش عمل می کند. بخش لجستیک بسیار پراکنده است و اکثر اپراتورهای کوچک منطقه ای فاقد مقیاس و کارایی هستند. کامیون داران منطقه ای همچنان برای تامین امنیت کالاهای خود به دلالان و تبلیغات شفاهی متکی هستند، در حالی که کمبود شدید کامیون در مراکز صنعتی شهری، جابجایی کالا را به تاخیر می اندازد.

و این یک مشکل برای بخش تجارت الکترونیک در حال رشد هند – و برای بازیگران درگیر است. میشو – با حمایت Prosus Ventures، Fidelity، SoftBank و Peak XV – در تلاش است تا شکاف های موجود در زنجیره تامین کشور را پر کند.

این استارتاپ مستقر در بنگلور روز چهارشنبه شبکه‌ای به نام Valmo (مخفف جنبش ارزش) راه‌اندازی کرد که هدف آن گردآوری پلت‌فرم‌های لجستیک، شرکای فناوری و کارآفرینان کوچک است که مراکز مرتب‌سازی را برای بهینه‌سازی فرآیند تحویل کار می‌کنند.

این استارت آپ گفت میشو روی کارآفرینان خرد شرط بندی می کند زیرا آنها درک قوی از جوامع محلی دارند و ظرفیت پنهانی برای انجام کارهای اضافی را دارند. این شبکه به شرکای تحویل اجازه می دهد تا در نزدیکی کاربران قرار گیرند و زمان مورد نیاز برای هر تحویل را کاهش می دهد. همچنین دید کاملی را در سفر بسته فراهم می کند و تجربه ای قابل مقایسه را برای مشتریان تضمین می کند.

والمو در حال هجوم است. اعتبار تصویر: Meesho

Sourabh Pandey، CXO Fulfillment & Experience در Meesho در مصاحبه ای گفت: “هدف Valmo سازماندهی بازیکنان کوچک برای ایفای نقش در سیستم تجارت الکترونیک بزرگتر است.” بازیکنان کوچک امروزه تنها حدود 20 درصد از تحویل های تجارت الکترونیک را تشکیل می دهند. او گفت: “با Valmo به عنوان یک شبکه، ما معتقدیم که می توانیم این سهم را به 45٪ افزایش دهیم.”

  این هوش مصنوعی موقعیت جغرافیایی عکس + فیلم را تشخیص می دهد

میشو همچنین مدل لجستیک سنتی را به چالش می کشد، که در آن اپراتورها جعبه های بزرگی را به دست می آورند و آنها را با حجم پر می کنند تا هزینه کلی را کاهش دهند.

پاندی گفت: «ما قویاً برعکس آن را باور داریم. “ما به ایجاد یک شبکه پلاگین و بازی بیشتر اعتقاد داریم که می تواند ظرفیت را در صورت تقاضا اضافه کند و ما معتقدیم که این یک مدل عملیاتی کم هزینه خواهد بود. حتی اگر حجم زیادی از سفرها از یک شهر به مقصدهای مختلف وجود داشته باشد، آنها را از طریق چندین گره تفکیک شده مسیریابی می کنیم.

Valmo یک راه حل برد-برد برای همه شرکت کنندگان در اکوسیستم است. کارآفرینان خرد موفق به یافتن کار بیشتری می شوند، در حالی که شبکه تقاضای بیشتری برای بازیگران تحویل ایجاد می کند. از آنجایی که میشو تلاش می کند از پهنای باندی استفاده کند که در حال حاضر در مقیاس مورد استفاده قرار نمی گیرد، می تواند هزینه های تحویل را کاهش دهد که هم به نفع خریدار و هم برای فروشنده است.

پاندی گفت که این استارتاپ سال گذشته آزمایشی این پروژه را آغاز کرد و Valmo اکنون در 20 ایالت هند عملیاتی است و بیش از 800000 سفارش در روز را امکان پذیر می کند. او گفت که والمو در حال حاضر فقط توسط فروشندگان برای انجام سفارشات میشو استفاده می شود.

Pandey گفت که میشو Valmo را راهی برای رها ، وابستگی خود به بازیکنان تدارکات فعلی خود – Delhivery، Shadowfax، Xpressbees، Ecom Express – نمی بیند و امیدوار است که بسیاری از آنها، اگر نه همه، در شبکه جدید شرکت کنند.

  منصوری: بهترین تکنولوژی هم باشد داور باید تصمیم بگیرد واکنش به برخورد شدید کولینا خبرگزاری فارس

منبع: https://techcrunch.com/2024/02/07/meesho-taps-micro-entrepreneurs-to-plug-gaps-in-indias-supply-chain-network/