اتحادیه اروپا در حال انجام تحقیقات رسمی در مورد نقض قوانین TikTok است

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که به طور رسمی انطباق TikTok با قانون خدمات دیجیتال اروپا (DSA) را بررسی می کند. این قانون دو روز پیش به طور کامل اجرا شد. حوزه‌هایی که کمیسیون اروپا در این تحقیق بر روی آنها تمرکز می‌کند، مربوط به حفاظت از خردسالان، شفافیت تبلیغات، دسترسی به داده‌ها برای محققان، و مدیریت الگوریتم‌های اعتیادآور و محتوای مضر است.

در یک بیانیه مطبوعاتی، کمیسیون اروپا رسما آغاز تحقیقات در مورد محتوای TikTok را اعلام کرد. DSA قوانین مقررات و نظارت بر محتوای آنلاین اروپایی است که پلتفرم‌ها و سرویس‌های مختلف باید اجرا کنند. البته، از تابستان گذشته، پلتفرم‌های بزرگ‌تری مانند TikTok با الزامات گسترده‌ای از سوی اتحادیه اروپا در زمینه‌هایی مانند شفافیت الگوریتم‌های پلتفرم‌هایشان مواجه شده‌اند. اکنون این پلت فرم توسط کمیسیون اروپا در دست بررسی است.

تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد محتوای TikTok

اتحادیه اروپا و TikTok

اگر TikTok به دلیل نقض قوانین DSA مجرم شناخته شود، مالک TikTok، ByteDance، ممکن است تا 6 درصد از فروش جهانی خود را جریمه کند. این کمیته رویه‌های TikTok را برای محافظت از حریم خصوصی و ایمنی خردسالان بررسی خواهد کرد. TikTok گفت که با متخصصان در این زمینه برای ایمن نگه داشتن کودکان زیر 13 سال در پلت فرم خود کار کرده است و مشتاقانه منتظر توضیح جزئیات این اقدامات به کمیسیون اروپا است.

علاوه بر موضوع حفاظت از کودکان، کمیته در حال بررسی این موضوع است که آیا TikTok یک پایگاه داده قابل اعتماد برای تبلیغات در پلتفرم خود ارائه می دهد یا خیر. کمیسیون اروپا همچنین گفت که بر طراحی سیستم‌ها و الگوریتم‌های TikTok نیز تمرکز خواهد کرد. از جمله سیستم های الگوریتمی که ممکن است کاربران را معتاد کند و آنها را تشویق کند که زمان بیشتری را در این پلتفرم سپری کنند.

  رابرت دنیرو اپل را به سانسور سخنرانی خود در جوایز گاتهام 2023 متهم کرد

منبع: https://digiato.com/app/eu-opens-formal-investigation-into-tiktok