اکنون تلگرام به کاربران امکان تبدیل حساب های شخصی به حساب های تجاری را می دهد

پاول دوروف موسس تلگرام روز چهارشنبه اعلام کرد که کاربران اپلیکیشن چت با حساب های شخصی از این پس می توانند با پرداخت هزینه ماهانه آن ها را به حساب های تجاری تبدیل کنند. این به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعاتی مانند مکان و ساعات کار را فهرست کنند که می تواند برای کافه های کوچک و صاحبان فروشگاه ها مفید باشد.

برخی از ویژگی‌های دیگر حساب‌های تجاری شامل سازماندهی چت‌ها با برچسب‌های رنگی، استفاده از پیام‌های خوشامدگویی خودکار یا پیام‌های دور، و میانبرهایی برای پاسخ‌های سریع است. دوروف در کانال خود گفت تلگرام قصد دارد ویژگی های تجاری بیشتری را در این ماه راه اندازی کند، از جمله راهی برای ادغام چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای خدمات مشتریان.

حساب‌های تجاری تلگرام می‌توانند به‌طور یکپارچه چت‌بات‌ها را به‌عنوان منشی‌های نامرئی اضافه کنند تا به همه یا گپ‌های انتخابی پاسخ دهند. با استفاده از هوش مصنوعی، این چت ربات ها می توانند اتوماسیون خدمات مشتری را به سطح جدیدی ارتقا دهند.

تلگرام در تلاش است تا با این ویژگی های جدید با WhatsApp Business که سال گذشته از مرز 200 میلیون کاربر فعال ماهانه عبور کرد، رقابت کند. با این حال، یک تفاوت عمده این است که تلگرام برای استفاده از ویژگی های تجاری هزینه اشتراک می گیرد، در حالی که واتس اپ برای درآمدزایی به نوع مکالمات و تعداد چت ها متکی است.

واتس‌اپ متعلق به متا سال گذشته بسیاری از ویژگی‌های تجاری را معرفی کرد، از جمله پیام‌ها و فیدهای شخصی مشتری برای انجام معاملات تجارت الکترونیک بدون خروج از برنامه.

  تصویری از باتری آیفون 16 پرو فاش شد. بزرگتر از نسل قبلی با هیت سینک گرافنی

در دو سال گذشته، تلگرام بر افزایش کسب‌وکار خود از طریق اشتراک‌های ممتاز، کیف پول رمزنگاری شخصی و مزایده‌های نام کاربری ممتاز تمرکز کرده است. این اپلیکیشن چت که بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، همچنین قصد دارد در ماه جاری پلتفرم تبلیغاتی خود را با برنامه اشتراک درآمد برای کانال ها راه اندازی کند.

منبع: https://techcrunch.com/2024/03/06/telegram-now-lets-users-to-convert-personal-accounts-to-business-accounts/