اینتل نگاهی به پردازنده های Arrow Lake و Lunar Lake دارد که در سال 2024 عرضه می شوند

در نمایشگاه CES 2024، اینتل نگاهی اجمالی به پردازنده های جدید خود داشت که سال آینده به طور کامل معرفی خواهند شد. درمان ها دریاچه پیکان اینتل به طور خاص برای گیمرها ساخته خواهد شد و اولین پردازنده مرکزی جهان با شتاب دهنده هوش مصنوعی را ارائه خواهد کرد. Arrow Lake برای رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ با هسته‌های قدرتمند Lion Cove و گرافیک یکپارچه Alchemist + Xe-LPG در دسترس خواهد بود. پردازنده ها هم دریاچه ماه تا سال 2024، اینتل یک معماری کم مصرف جدید با عملکرد هوش مصنوعی بهبود یافته خواهد داشت.

طبق گزارش Tom’s Hardware، در نمایشگاه CES 2024، اینتل اعلام کرد که پردازنده های Arrow Lake و Lunar Lake برای رایانه های شخصی و لپ تاپ در نیمه دوم سال 2024 در دسترس خواهند بود. Arrow Lake جایگزین سری Meteor Lake خواهد شد و عمدتاً برای سیستم های بازی استفاده می شود. . اینتل ادعا می کند که این پردازنده “اولین CPU بازی جهان با شتاب هوش مصنوعی” را ارائه می دهد.

پردازنده های Intel Arrow Lake و Lunar Lake

پردازنده های Arrow Lake منحصر به رایانه های رومیزی نیستند، بلکه در لپ تاپ ها نیز استفاده خواهند شد. در دسکتاپ، انتظار می‌رود این پردازنده‌ها از سوکت LGA 1851 استفاده کنند و احتمالاً دارای مارک تجاری خواهند بود. Core Ultra Series 2 به بازار عرضه می شود. همچنین شامل هسته های پرقدرت Lion Cove و مجموعه ای از هسته های کم مصرف Skymont و Crestmont می شود. شتاب دهنده های هوش مصنوعی این پردازنده ها پیشرفته ترین عملکرد را در پردازنده های اصلی دسکتاپ ارائه می دهند.

  پس از اینکه اپل قوانین را کاهش داد، اکنون شبیه سازهای بازی در اپ استور هستند

اینتل همچنین در مورد سری Lunar Lake گفت که با یک معماری کاملاً جدید کم مصرف و پیشرفت های قابل توجهی در IPC (ارتباط بین پردازنده) ارائه خواهد شد. این شرکت همچنین ادعا کرد که این تراشه ها سه برابر عملکرد هوش مصنوعی Meteor Lake را در واحد پردازش گرافیکی (GPU) و واحد پردازش عصبی (NPU) ارائه می دهند.

طبق گزارش‌های قبلی، Lunar Lake با معماری ترکیبی شامل هسته‌های پرقدرت Lion Cove و هسته‌های کم مصرف Skymont عرضه خواهد شد. پردازنده گرافیکی این سری همچنین دارای معماری گرافیکی Battlemage (Xe2-LPG) با 64 واحد اجرایی (EU) خواهد بود.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/intels-arrow-lake-will-be-the-worlds-first-gaming-processors-with-ai-accelerators