برچسب‌گذاری GPS مهاجران در بریتانیا غیرقانونی است

نحوه شناسایی مهاجران توسط دولت بریتانیا با ردیاب های GPS غیرقانونی است، تنظیم کننده حریم خصوصی این کشور روز جمعه در توبیخ مقاماتی که فناوری های نظارت بر مهاجران را در بریتانیا و ایالات متحده تجربه کرده اند، حکم کرد.

به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی 18 ماهه که در ماه دسامبر به پایان رسید، وزارت کشور بریتانیا، موسوم به وزارت کشور، 600 نفر را که بدون مجوز وارد این کشور شده بودند مجبور به پوشیدن دستبندهای مچ پا کرد که امکان ردیابی مداوم موقعیت آنها را فراهم می کرد. با این حال، دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا (ICO) امروز اعلام کرد، این خلبان قانون حفاظت از داده‌های بریتانیا را نقض کرده است، زیرا به درستی نقض حریم خصوصی ردیابی GPS را ارزیابی نکرده است یا اطلاعات واضحی درباره داده‌های جمع‌آوری‌شده به مهاجران نمی‌دهد. این تصمیم به این معنی است که وزارت کشور 28 روز فرصت دارد تا سیاست های خود را در مورد ردیابی GPS به روز کند.

حکم روز جمعه همچنین به این معنی است که ICO می تواند وزارت کشور را تا 17.5 میلیون پوند (22 میلیون دلار) یا 4 درصد از گردش مالی خود، بسته به بالاترین مبلغ، جریمه کند، در صورتی که برچسب زدن به افرادی را که با قایق های کوچک از اروپا به سواحل جنوبی بریتانیا می رسند از سر بگیرد. . در سال 2023، بیش از 29000 نفر از این مسیر اغلب خطرناک وارد شده اند. اوایل این هفته، خدمات اورژانس فرانسه اعلام کرد که یک نفر در پی تلاش برای عبور از کانال مانش، محدوده آبی که انگلیس را از فرانسه جدا می کند، جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر مفقود شده اند.

  KMC T8 از 24 فوریه 1402 در بورس کالا عرضه می شود.

منتقدان چراغ های GPS از این حرکت استقبال کرده اند. جونا مندلسون، وکیل در Privacy International، یک گروه حقوق دیجیتال که علیه این برچسب مبارزه می‌کرد، می‌گوید: «پایش 24/7 GPS پناهجویانی که به بریتانیا می‌رسند، کاملاً مخالف حفاظت از داده‌ها و حق حفظ حریم خصوصی است. «رویکرد غرب وحشی دولت بریتانیا برای استقرار فناوری‌های عمیقاً مزاحم، از طریق تصمیم امروز، با سیستم مبتنی بر قوانینی که همه ما بدون توجه به وضعیت قانونی خود به آن متکی هستیم، برخورد کرده است. «مهاجرت». وزارت کشور به درخواست WIRED برای اظهار نظر پاسخ نداد.

جان ادواردز گفت: «دسترسی به حرکات یک فرد 24/7 بسیار مزاحم است، زیرا به احتمال زیاد اطلاعات زیادی را در مورد آنها فاش می کند، از جمله امکان استنباط اطلاعات حساس مانند مذهب، جنسیت یا وضعیت سلامتی آنها. کمیسر اطلاعات بریتانیا در بیانیه ای مطبوعاتی. «نبود شفافیت در مورد نحوه استفاده از این اطلاعات نیز ممکن است به طور ناخواسته مانع از تحرکات و آزادی افراد برای شرکت در فعالیت های روزانه شود. »

ICO حکمی نداد که وزارت کشور باید داده‌های GPS مهاجران را که قبلاً در سیستم‌هایش ذخیره شده بود حذف کند. رگولاتور همچنین این احتمال را که ممکن است راهی قانونی برای نظارت الکترونیکی مهاجران وجود داشته باشد، باز گذاشته است، اما نه بدون حفاظت از داده‌ها.

در دادگاه های بریتانیا، حداقل دو پرونده مربوط به چراغ های GPS در انتظار قضاوت است. در یکی، یک پناهجوی 25 ساله سودانی سابق، که توسط وزارت کشور به عنوان بخشی از خلبان پس از ورود به بریتانیا از طریق یک قایق کوچک در می 2022 شناسایی شد، رژیم را به دلیل دخالت نامتناسب در امور عمومی به چالش می کشد. حق او بر خانواده و زندگی خصوصی. به گفته وکلای او در شرکت حقوقی دانکن لوئیس لندن، پوشیدن این برچسب خاطرات دردناکی از بسته شدن و شکنجه شدن در طول سفرش به بریتانیا زنده کرد و افزودند که برچسب او از آن زمان برداشته شده است.

  وقتی ویدیوها را متوقف می‌کنید، Google می‌خواهد تبلیغات YouTube بیشتری را به شما نشان دهد

مورد دیگر مربوط به مکانیک خودرو مارک نلسون است که به WIRED گفت که تجربه او از پوشیدن برچسب GPS غیرانسانی است. کیتی شوارتزمن، وکیل حقوق بشر در Wilsons Solicitors، که وکالت نلسون را بر عهده دارد، می‌گوید: «شرکت ما نماینده بسیاری از افرادی مانند مارک است که تحت نظارت الکترونیکی هستند. «تقریباً در هر مورد، وزارت کشور نتوانسته شواهدی ارائه دهد که نشان دهد روش‌های کمتر مداخله‌گری را در نظر گرفته است یا توضیح نمی‌دهد که چرا این رژیم سخت‌گیرانه برای کنترل مهاجرت ضروری است. »

بریتانیا تنها کشوری نیست که از دستگاه های ردیابی GPS به عنوان جایگزینی برای مراکز بازداشت مهاجرت استفاده می کند. سال گذشته، آژانس مهاجرت و گمرک ایالات متحده همچنین اعلام کرد که ردیابی مهاجران را با استفاده از برچسب های مچ پا GPS و ساعت های هوشمند طراحی شده ویژه آغاز خواهد کرد.

منبع: https://www.wired.com/story/gps-ankle-tags-uk-privacy-illegal/